Uskokaa nyt, että hyvät numerot koulusta
voivat jossain määrin ennakoida ihmisen menestystä jatko-opinnoissa, mutta ne eivät määrää hänen elämäänsä eivätkä takaa mitään. Sama pätee myös huonoihin numeroihin.
Muistakaa, että numeroiden - hyvien ja huonojen - takana on AINA ihminen, joka on jonkun lapsi.
Tämä tuli mieleen näistä tälläkin palstalla esiintyneistä ilkeistä ja rumista kommenteista, joista puuttuu inhimillisyys tyystin.
Kommentit (11)
Hyvät numerot ei ole sama kuin hyvä ihminen. Ihminen on jotain paljon enemmän kuin koulutodistus.
voivat jossain määrin ennakoida ihmisen menestystä jatko-opinnoissa, mutta ne eivät määrää hänen elämäänsä eivätkä takaa mitään. Sama pätee myös huonoihin numeroihin.
Muistakaa, että numeroiden - hyvien ja huonojen - takana on AINA ihminen, joka on jonkun lapsi.Tämä tuli mieleen näistä tälläkin palstalla esiintyneistä ilkeistä ja rumista kommenteista, joista puuttuu inhimillisyys tyystin.
tapaavat hokea tätä samaa jargonia loputtomuuksiin asti. Mistäköhän syystä? :=DDD
Todistuksen numerot ei tee kenestäkään parempaa saati sitten huonompaa ihmistä.
Osoittaa vain huonoa itsetuntoa, jos pitää päteä omilla tai lastensa todistuksen numeroilla.
Jos lapset menestyvät koulussa siitä saa tietysti olla ilonen. Jos taas lapsen koulunkäynti ei suju, niin lapsi tarvitsee tukea ja rohkaisua.
Koulumenestys ei tosiaankaan takaa yhtään mitään!
Koulumenestys ei tosiaankaan takaa yhtään mitään!
Harvemmin on mennään ydinfyysikoksi jos todistuksessa on vaikkapa viisi nelosta. Että kyllä se jotain takaa.
Koulumenestys ei tosiaankaan takaa yhtään mitään!
Harvemmin on mennään ydinfyysikoksi jos todistuksessa on vaikkapa viisi nelosta. Että kyllä se jotain takaa.
Ydinfyysikkona menestyy vain jos on palava intohimo ko. aluetta kohtaan ja ahkera. Kympin todistuksella ei menesty missään, jos ei ole oikeaa intoa asiaa kohtaan. Suurin osa Suomen yritysjohtajista on koulumenestykseltään kohtalaisia ja suurin osa "täyden kympin tytöistä" päätyy aivan keskivertohommiin.
Koulumenestys ei tosiaankaan takaa yhtään mitään!
Harvemmin on mennään ydinfyysikoksi jos todistuksessa on vaikkapa viisi nelosta. Että kyllä se jotain takaa.
että ei se Thomas Edisoninkaan koulumenestys niin kaksista ollut. Mutta eihän tuo nyt niin suuria keksinytkään...
usein sellaista että arvosanat on tulleet ulkoaopettelun seurauksena, kiltti tyttö tekee kuten käsketään... tyttöjä pitääkin kannustaa omaan ajatteluun, oman alan löytämiseen!
opiskelleet elämää ja suhteiden luontia, tytöt ovat nenät kiinni kirjoissa...
Ydinfyysikkona menestyy vain jos on palava intohimo ko. aluetta kohtaan ja ahkera. Kympin todistuksella ei menesty missään, jos ei ole oikeaa intoa asiaa kohtaan. Suurin osa Suomen yritysjohtajista on koulumenestykseltään kohtalaisia ja suurin osa "täyden kympin tytöistä" päätyy aivan keskivertohommiin.
[/quote]
"Tutkijat eivät ole löytäneet hyvien kouluarvosanojen ja aikuisena osoitetun lahjakkuuden välillä merkittävää tilastollista yhteyttä. Joidenkin tutkimusten mukaan jopa 50 prosenttia huippuälykkäistä on koulussa alisuoriutujia. Richterin tutkimusten mukaan lahjakas yksilö reagoi ulkoisia paineita ja vaatimuksia vastaan neljällä eri tavalla: sopeutumalla, vetäytymällä, kapinoimalla tai ylittämällä odotukset. Sopeutujat oppivat miellyttämään vanhempiaan, opettajiaan, myöhemmin aviopuolisoaan, työnantajiaan ja ystäviään. Vetäytyviä lapsia ei usein edes pidetä lahjakkaina, koska he haluavat kaikin tavoin olla kuten keskinkertaiset lapset.
Luovimmat lahjakkuudet hylkäävät usein täysin muiden odotukset. He saattavat vastustaa sääntöjä ja normeja, laiminlyödä koulutehtävänsä. Luovat yksilöt ovat usein hajamielisiä – heille ei ole tärkeää äärimmäinen siisteys ja täsmällisyys. Osa menee kapinoinnissaan liian pitkälle ja valitsee epäterveitä elämäntapoja, jotka aikaa myöten aiheuttavat ongelmia ja lahjakkuuden heikkenemistä. Tervein tapa lahjakkaalla on suhteuttaa muiden odotukset omiin arvoihin, osaksi tervettä, itsenäistä minäkuvaa."
todistus oli muutenkin ihan kamala. Ei käynyt lukiotakaan, mutta väitteli taannoin tohtoriksi.