Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko teistäkin että VR todella usein

Vierailija
04.01.2010 |

esillä negatiivisesti?



Myöhästymiset ym ja nyt tämä.



Itse käytän junaa päivittäin, mukava tapa matkustaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR on hyeenatoimittajien lempikohde. Jos siinä löytyy jutulle edes siementä, niin lööppiim repäistään heti. Moni muu vastaavan kokoinen firma tässä maassa saa olla ihan rauhassa, vaikka kaikenlaista sattuu, useimmille firmoille.

Vierailija
2/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR on hyeenatoimittajien lempikohde. Jos siinä löytyy jutulle edes siementä, niin lööppiim repäistään heti. Moni muu vastaavan kokoinen firma tässä maassa saa olla ihan rauhassa, vaikka kaikenlaista sattuu, useimmille firmoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen sortin uutista kuin tänään on tapahtunut, ei noteerattaisi lainkaan. Kyllähän tuo jos mikä on jo uutinen, kun junanvaunu rysäyttää hotellin niin, että se täytyy evakuoida ja rakenteet tutkia.

Vierailija
4/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen sortin uutista kuin tänään on tapahtunut, ei noteerattaisi lainkaan. Kyllähän tuo jos mikä on jo uutinen, kun junanvaunu rysäyttää hotellin niin, että se täytyy evakuoida ja rakenteet tutkia.

Mutta ymmärsin ap:n aloituksen niin että Vr:stä kirjoitellaan yleensäkin paljon negatiivisesti. Ei siis juuri tänään.

2

Vierailija
5/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole opittu.

Vierailija
6/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos VR hoitaisi hommansa kunnolla, ei olisi negatiivista kirjoittelua. Kuka käski tänäänkin vetää junalla päin seinää? Onneksi en lähtenyt tänään Helsinkiin, niinkuin piti, olisin junalla mennyt...



VR on valtion monopoli. Ja monopolit ei koskaan hyvä asia - johan sen näkee hinnoittelustakin. On naurettavaa, että ekologinen junalla matkustaminen on niin törkeän kallista, että jos esim. 2 ihmistä aikoo Turusta Helsinkiin, tulee auto paljon halvemmaksi kuin juna.



Siskoni matkustaa useasti viikossa VRllä. Junat on tosi usein myöhässä ties minkä jarruvian tms. takia. Ja jos jotain sattuu - joku hirvi osuu junan eteen tai sitten joku hullu heittäytynyt raiteille ja juna seisoo sen takia tunteja, niin siitä ei kunnolla matkustajille edes tiedoteta.



Ja miksi uusissakin junissa, noissa IC2:ssa, vaunut haisee aina ihan virtsalle? Ne vessat löyhkää ihan kamalalle, eikö niitä noilla lippuhinnoilla saada pestyä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että miten konduktööreiksi on voitu palkata täysin kielitaidottomia ihmisiä?



Useasti olen minä ja tuttavanikin junassa todistaneet, kun joku turisti yrittää kysyä englanniksi konnarilta jotain esim. junan vaihtoon liittyvää. Ja ei ole VR edes sen verran viitsinyt henkilökuntaansa valita, että tuollaisiin yksinkertaisiin kysymyksiin osaisivat vastata.



Usein konnari ei edes vaivaudu pyytämään muilta matkustajilta apua. Kerrankin tulin vaunuun, kun epätoivoinen jenkki yritti selvittää konnarilta, onko oikeassa junassa edes. Konnari selitti sille vaan suomeksi, että on väärä lippu. Ja jenkki kyseli onnettomana junavaunulliselta ihmisiä, että eikö kukaan voisi tulla kääntämään... Minä sitten menin.

Vierailija
8/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vr palkkaa kielitaitoisia ihmisiä niin paljon kuin sellaisia vain on saatavissa. Mutta kun tulijoita ei ole! Ja jos joku tuleekin, niin eipä aikaakaan kun lähtee pois. Työ on raskasta ja työajat niin syvältä, ettei siellä kukaan koulutetumpi ihminen viitsi olla jos saman ja paremmankin liksan saa siistissä sisätyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedottamisesta:



Ihmiset aina vinkuu Vr:n tiedottamisesta tajuamatta asiasta oikestaan mitään. Ihmiset valittaa jos jotain sattuu ja juna pysähtyy, eikä just heti sillä sekunnilla kuuluteta matkustajille. Ajatteletteko te yhtään mitä konnari ja kuski sillä hetkellä tekevät? Jos siellä on alla ihminen, on konnarin mentävä etsimään allejäänyttä, eikä siinä suuremmin ehdi kuulutella.



Kuski taas ottaa heti yhteyttä liikenteenohjaukseen ja päivystää sitä. On kai ymmärrettävää että liikenteenohjauksen tulee tietää asiasta ennen kuin matkustajien? Ettei tule toinen juna pysähtyneen päälle?



Sitten konnari soittaa poliisille. Tai itseasiassa soittaa yleensä samalla kuin etsii ruumista/ruumiin osia.



Sitten vasta tiedotetaan matkustajille. Tässä voi tärvääntyä aikaa, mutta ovatko perusteet sinusta oikeat? Eikö kuitenkin lisävahinkojen estäminen ole tärkeämpää kuin se että junassa istuva tietää miksi juna ei liiku?



Ja sitten se että ei tiedoteta kuinka kauan pysähdys kestää. Kun sitä ei useimmiten edes voi tietää. Pysytäänpä tässä allejääntitapauksessa. Juna saa lähteä jatkamaan vasta sitten kun PELASTUSLAITOS antaa siihen luvan. Se ei ole VR:n, konnarin tai kuskin päätettävissä.

Vierailija
10/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa ollut kun vaunuissa ei ole normaalit kuulutukset kuuluneet. Onneksi on ollut tuttu reitti niin on tajuttu ajoissa laittaa kampetta päälle kun juna on asemalla vain pari minuuttia aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi