Jos kauppa veloittaa ostoista liian vähän, miten toimia?
Kyse on reilun hieman yli 100e "alennuksesta", jonka huomasin vasta nyt kuitteja läpikäydessäni. Pitäisikö tuosta ilmoittaa kauppaan vai olla kiitollinen hyvästä tuurista?
Kommentit (12)
Yksikin kauppaketju (tokmanni) veloittaa lähes joka kerta liikaa jostain tuotteesta. Siksipä syynään kuitit joka kerta kassalla ja aiheutan tietty jonottajissa harmia, kun alan vaatia rahoja takaisin.
Ei ole sinun tehtäväsi lukea kuitteja ja katsella kuinka paljon ovat veloittaneet rahaa.
jos kerran minäkin voin vaatia heiltä rahaa jos ovat liikaa perineet... Aloin tässä asiaa uudelta kantilta pohtia.
Eihän ne ilman lupaa voi mitään velottaa.
Kyse on reilun hieman yli 100e "alennuksesta", jonka huomasin vasta nyt kuitteja läpikäydessäni. Pitäisikö tuosta ilmoittaa kauppaan vai olla kiitollinen hyvästä tuurista?
tai uudesta alennuksesta josta ei ole tuotu lappua vielä.
myyjä ilmeisesti unohti lukea viivakoodin, vaikka poisti kyllä kotelon ja hälyttimen. Kyseessä oli iso marketti, ja huomasin asian vasta kotona kun rupesin tutkimaan ostoskuittia, jonka loppusumma oli oudon pieni.
Tällaisessa tapauksessa on mahdotonta periä mitään jälkikäteen, kun tuotetta ei ole edes ostoksi kirjattu.
Eli ostin reilu viikko sitten nintendo wii-pelikonsolin joululahjaksi ja hinta oli 198e. Tililtä oli kuitenkin jostain syystä veloitettu vain 48e. Kuittiin oli virheellisesti merkitty, että olen käteisellä maksanut ensin 150e ja loput 48e sitten vasta kortilla.
Voi ne periä. En nyt muista, kuinka pitkään niillä on oikeus korjata virhe
että tämä käytännössä tapahtuu? Kun siis ihminen käteisellä tavaran ostanut ja kotiinsa vienyt, mieti nyt vähän, eihän ne edes tiedä kuka se on ;)
Jos ap on maksanut kortilla niin silloin ne tiedot ainakin on myyjän tiedossa.
Jos kassa ei täsmää, voidaan tietenkin alkaa yksitellen tietoja kaivamaan esiin mutta tuskin tuollaisen summan takia. Isossa kaupassa menee melkein laskuvirheen piikkiin. Ja tässähän kortti- ja käteisasiakkaat olisivat eriarvoisessa asemassa, ei se käy. Uskokaa jo, että mitään ei asiakkaalta peritä takaisin silloin kun ei ole asiakkaan virhe.
ja se peritään ketjusta riippuen myyjän palkasta. Jos kassa on monien käytössä, ei sitä voi periä myyjältä, jollei voida osoittaa, kuka virheen tehnyt. Jos myyjillä on omat pohjakassat, se peritään siltä myyjältä, kellä heitto on. Eivät he siellä tiedä keltä asiakkaalta on "peritty" 150€ liian vähän.
Eli ostin reilu viikko sitten nintendo wii-pelikonsolin joululahjaksi ja hinta oli 198e. Tililtä oli kuitenkin jostain syystä veloitettu vain 48e. Kuittiin oli virheellisesti merkitty, että olen käteisellä maksanut ensin 150e ja loput 48e sitten vasta kortilla.
vain hullu ilmoittaa. On heidän tehtävänsä huolehtia että hinnat veloitetaan oikein.