Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 6 v ei halua/ osaa leikkiä ja jää siten yksin kun muut leikkivät.

Vierailija
09.12.2007 |

Mistä apua tälläiseen ja voiko asialle edes tehdä mitään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa hoitajat maininneet myös asiasta. On mukana porukassa silloin kun ohjattua leikkiä, mutta " vapaaseen" leikkiin ei osallistu.

Vierailija
2/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erityisen kiinnostunut musiikista, antiikista, luonnosta ja askartelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki on lapsia yhdistävä tekijä.

Vierailija
4/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää musiikista ja liikunnasta. On ainut lapsi. Meillä ehkä ongelmana ollut myös valinnan paljous -> liikaa leluja ja kaaos. Lelujen ja kaaoksen vähentäminen on vähän auttanut asiaa.

Vierailija
5/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä epäiltiin Apergerin syndroomaa, mutta ei sitten todettukaan.

Vierailija
6/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääkö ystäväsi lapsi koulussa? Tuleva koulu pelottaa vanhempia. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan ei kuulosta kovin normaalille 6 vuotiselle.

Vierailija
8/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miksi lapsi ei ole jäänyt neuvolatarkastuksissa " kiinni" jos olisi epäily ko. diagnoosiin? Neuvolakäynnit loppuivat 6 täytettyään ja seuraavaksi kouluun eskarin jälkeen. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on ehkä ns. omalaatuinen.

Toki on mahdollista, että hänellä olisi vaikka asperger tms. Neuvolassahan katsotaan vain niin vähän aikaa, joten vanhemman täyty itse ottaa puheeksi lapsen ongelmat. On hyvä jos päiväkodissakin on kiinnitetty huomiota niihin. Lapsesi kohdlala jatkotutkimukset voisivat olla paikallaan, ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
10/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät osaa edes kirjoittaa tarjoamaansa diagnoosia oikein.



Lapsi lienee kiinnostunut siitä, mistä vanhempansakin on. Eli jos teillä puhutaan vaikka antiikista jne., niin miksei lapsi voi olla kiinnostunut siitä, niinkuin joku toinen dinosauruksista.



Meilläkin on 7v hyvin keskusteleva, eli haluaa oppia asioista keskustelemalla - onko kuussa vettä, millainen painovoima siellä on, mitä presidentti tekee, kuka päättää suomen asioista(eduskunta) jne. Meidän poika leikkii kyllä jonkun verran, mutta pitää ohjatusta leikistä, sillä ei ole luonnostaan hyökkäävä, ja siten pitää vaikena joskus mennä mukaan ryhmään jossa muut lapset jo leikkivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkitaito ja sosiaalisuus ei näy neuvolan testeissä. nämä piirteet huomataan kotona tai neuvolassa.

3.5v. pitäisi leikkiä vastavuoroista leikkiä toisten lasten kanssa. leikkitoiminta kertoo normaalista tai epänormaalista kehityksestä.

oma lapseni ollut jäljessä näissä ja häntä seurataan. hän on vasta 3.8v. ja nyt aloittanut leikkimään vastavuoroista leikkiä. sinun lapsesi on huomattavasti vanhempi, kuin omani.

asperger lapsella on kapeealaisia kiinostuksen kohteita ja leikkiä monet ei ainakaan välitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä