APUA! Nimiasiaa, ne pojan ristiäiset huomenna! ÄÄNESTÄKÄÄ NÄISTÄ NIMIEHDOTUKSISTA PARASTA:
1. Aleksi Emil Elias
2. Lucas Onni Oliver
3. Joel Amos Alexander
4. Matias Veeti Valtteri
Olemme kaksikielinen perhe.
Kommentit (20)
Ja annettakoon ap:n levähtää muutenkin pippaloiden jälkeen.
Jos meille tulis poika, siitä tulisi Luukas.
Lucas. Luukas ja muut ovat ihan hyviä.
Vierailija:
1. Aleksi Emil Elias
2. Lucas Onni Oliver
3. Joel Amos Alexander
4. Matias Veeti ValtteriOlemme kaksikielinen perhe.
ekana mietin ykköstä
sitten kakkonen kokonaisuutena parempi
on kokemusta siitä, että valinta jää viime tippaan! Mutta vaikka olisi miten vaikeaa, osaatte itse päättää, mikä on paras teistä. Tietenkin on teidän asianne, mutta nimen valinta äänestyksellä täällä, onko tarpeen? :-)
Noista se, mikä teistä tuntuu parhaalta, löytyy se lopulta tämän päivän aikana.
Meillä pappi nauroi, kun näki, että paperissa oli ensimmäinen nimi vedetty yli ja kirjoitettu uusi.. Ja oikein tyytyväisiä olemme olleet, että tuli viime hetkellä muutettua. Tai siis lisäsimme kahden etunimen väliin vielä kolmannen.
Ja tässä järjestyksessä tulevat muut:
1. Joel Amos Alexander
2. Matias Veeti Valtteri
3. Aleksi Emil Elias
4. Lucas Onni Oliver
Minusta Lucas c:llä ja supisuomalainen Onni näyttävät peräkkäin hölmöltä (sitä paitsi siitä tulee Luca Sonni). Lukas (tai Luukas) sopisi Onnin eteen paremmin tai Onnin tilalle joku kansainvälisempi, vaikkapa Otto.
Tuo on minusta ihanin. :)
-Eelia-
Perusteluni: Aleksi, Lucas, Luka, Luukas nimisiä on aikasta paljon täällä meidän " pikkulapsi rikkaalla" asuinaluella. Kuten Eetuja ja Emileitä.
23
Ei niitä voi vielä yleisiksi sanoa, mutta Matias oli noista sellainen raikas tuulahdus :)
rakentaisin toiset nimet muista vaihtoehdoista.
Matias Onni Aleksi tms.
Mukavaa ristiäispäivää.
Mutta jos olette kaksikielisiä, niin
mites Alex Emil Elias?
Ei ainakaan Aleksi, niitä on jo 13 tusinassa.
Jokatapauksessa 2 vaihtoehto on paras.
Joel Amos Oliver myös hyvä.
Jos noista pitää päättää, niin sitten nro 3.
Lucas c-kirjaimella kirjoitettuna on vähän... no, höhlä.
Alexander vähän liian mahtipontinen mun makuuni.
Ja Veeti taas niin boring. Joka toinen lähiökersa on Veeti.
Vaan valitsetpa minkä tahansa: ei se nimi miestä pahenna. Hyviä ristiäisiä siis.
Kiitos äänestäneille! :)
t. Ap