Lue keskustelun säännöt.
Oikeutettu korvauksiin
19.01.2015 |
Hei, minkälaisiin korvauksiin asiakkaalla on oikeus jos finmatkojen lento lähtee esim. 7 tuntia myöhässä Phuketista? Haetaanko korvaukset ansion menetyksestä vakuutusyhtiöltä, vai onko Finmatkat korvausvelvollisia? Jollei sellaista vakuutusta ole. Turha linkittää mitään valmismatkaehtosivustoja, niistä ei saa mitään tolkkua.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hei!
Mahdollista ansionmenetystä tai korvausta esimerkiksi menetetyistä jatkoyhteyksistä haetaan tällaisessa tilanteessa vakuutusyhtiöltä. Matkanjärjestäjän vastuulle kulut tulisivat vain, jos viivästyminen johtuu meidän huolimattomuudesta, ja siitä yleensä ei ole kyse. Tiedämme, että kaikki matkavakuutukset eivät korvaa ansionmenetyksestä, joten voi olla järkevää varata lomamatka siten, että ihan heti seuraavana aamuna ei työvuoroa ole.
Matkanjärjestäjältä on mahdollista saada hinnanalennusta matkan hinnasta, jos viivästyminen on pitkä. Menolennon viivästymisestä hyvitetään menetettyä loma-aikaa viikon matkalla 8 tunnin jälkeen ja pidemmillä matkoilla 12 tunnin jälkeen. Jos viivästyminen johtuu lakosta, säästä tai muusta vastaavasta force majeur –tilanteesta, ovat nämä aikarajat kaksinkertaiset.
Paluulennon viivästymiselle ei matkaehdoissa ole mainittu vastaavia aikarajoja, joten mahdollista hinnanalennusta katsotaan paluulennon kohdalla tapauskohtaisesti.
Terveisin
Elsi/Finnmatkat
myynti@finnmatkat.fi