Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvihaalari reklamaaatio #!%¤?#

31.12.2005 |

Onko muilla kokemuksia reklamaatioista?



Minulla on yksi painajaismainen kokomus N&N Easytec haalarista! Haalarin lahkeensuut menivät rikki vain muutaman päivän käytön jälkeen.. Vuori suorastaaan pursusi ulos lahkeidensuista. N&N myyjä myi minulle haalarin erittäin kestävänä ja mitoitukseltaan pojallemme sopivana. Kun palautin haalarin takaisin, myyjä väitti pojan rikkoneen haalarin vääränlaisella käytöllä. Myyjä ei ottanut edes yhteyttä haalarin valmistajaan.



Otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, joka oli kanssani samoilla linjoilla. Taistelu siis jatkuu.



Tampereella ei ole enää Nickyä ja Nellyä vaan nyt liike toimii nimellä Nanouk. Tämä liike ei vastaa virheistään!!!!!!!! Varokaa!!!!!!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vallan ostanut lasten ulkovaatteet kyseisestä liikkeestä. Ainakin palvelu on mielestäni ollut hyvää! En ole kyllä joutunut palauttelemaan mitään vaatteita sinne....

Vierailija
2/20 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kirjeen mukaan, jossa selität mikä on reklamaation syy, yhteystietosi, ostokuitin (jos on tai kopion siitä) ja oman toivomuksesi vian korjaamiseksi tai korvaamiseksi. Voit lähettää rikkoontuneen tuotteen postitse ilman kuluja kun laitat paketin päälle osoitteen lisäksi tekstin " asiakaspalautus" .



On aina toiminut ja aina olen saanut korvauksen tai korvaavan tuotteen + ekstroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä haalarin valmintajaa. Haalarissa on vain merkki N&N. Eikä liike kertonut minulle valmistajaa. N&N valmistuttaa haalareita jossain. Kiitos selkeästä ohjeestasi.

Vierailija
4/20 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NICKY & NELLY OY



Helsinki Fashion House

Mikkolantie 1 A

00640 Helsinki

www.nickyjanelly.fi

Vierailija
5/20 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaikka liikkeessä uudelleen ja vaadi korvausta, maahantuojan yhteystietoja tms. Todella ala-arvoista toimintaa tuolta liikkeeltä :/



Vähän kyllä pisti kummallisesti korvaan tuo myyjän väite että lapsen on täytynyt käyttää haalaria väärin....olisi vallan kiva tietää miten tämä tapahtuu, jotta voi ohjeistaa lapset ulko-leikkeihin sen mukaan... ;)

Vierailija
6/20 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran lähettänyt sinne viallisia housuja, ja yhdet korjasivat ja kahdet vaihtoivat, kun kangas oli viallista. Sain halvempien housujen tilalle Remut.

Tosin kyllä kaupankin pitäisi ottaa tuo asiakseen. Varmempaa on kun soitat suoraan tehtaalle tai laitat ensin sähköpostia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui sanoa, että meillä nuo korjatut housut olivat suoralahkeiset, ja ilmeisesti sen verran liian pitkät, että viistivät vähän maata. Olivat noin kahden käyttökerran jälkeen täysin riekaleina, ihan kuin joku olisi lahkeista palan haukannut. Kangas oli todella pehmeää. Tuohan nyt periaatteessa oli ihan oma moka, mutta korjasivat housut kuitenkin (aika nuivasti tosin suhtautuivat) ompelemalla lahkeensuihin kaistaleet kestävämmästä kankaasta. Harmitti kyllä vietävästi koska housut olivat yli 50e hintaiset.

Noiden kaksien muiden housujen kangas oli viallista, pesun jälkeen olivat kamalassa rypyssä joka puolelta. Kangas ikäänkuin liimaantui sisäpuolelta vastakkain. Ryppyjä ei siis saanut oiottua. Ja oikein pestyjä ja hoidettuja muuten. Niihin sain mukisematta Remut tilalle, vaikka kyse oli muista housuista kuin Remuista. Olin ostanut ne alesta. Täti tosin jupisi, että mistä olet näin vanhoja housuja löytänyt. Olivat kai muutaman vuoden takaista mallia. No sehän ei ole minun ongelmani, kuinka monta vuotta vanhoja housuja kauppa myy. Viallisiksi todetut on pakko korjata.

Toivottavasti saat haalarin vaihdettua tai korjautettua :-)

Vierailija
8/20 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yhteyttä Travalleen. Minulle riittäisi kun edes korjaisivat haalarin kuntoon. Poikani tykkää kovasti haalarin väreistä, joten olisi kiva saada sama " ehjänä" takaisin. Tämän haalarin ovh muuten oli 159e... luulisi sillä hinnalla saavan vähän kestävämmän haalarin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän edes kalleimmat Reimatecit tai Ticket to heavenit maksa noin paljon.

Vierailija
10/20 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein aina samannäköiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen reklamoinut lastenvaatteista kaksi kertaa. Keväällä ostetun SuperRemu puvun peppusauma alkoi vuotamaan syksyllä. Otin silloin sähköpostilla yhteyttä Travalleen, ja sain ohjeet mitä tehdä, lähettivät mm. postin vaustauslähteysnumeron. Koska oli ihan loppusyksy, en lähettänyt haalaria heti vaan vasta talven tullen. Ottivat Travallesta minuun yhteyttä kun olivat haalarin saavuttua asian tutkineet, ja kertoivat että jostain syystä sauman teippaus oli aunnut ja kysyivät minulta minkä kokoisen haalarin lähettävät tilalle. Palvelu oli asiallista ja ystävällistä ja olen ostanut monta Remua sen jälkeenkin (eikä ole ollut ongelmia...)



Toinen reklamaatio on Tepsuista. Parin kuukauden käytön jälkeen talvikengän vetoketju ei enää pysynyt kiinni. Soitin tehtaalle, jossa pyydettiin lähettämään kengät sinne, niin että ottavat yhteyttä vetoketjuvalmistajaan. Koska Seribolla ei ollut vastauslähtystunnusta, ehdottivat että laitan kengät kaupan kautta, niin ettei tule kuluja. Ja se sitten kestikin kauan - en tiedä, johtuiko kaupasta vai Seribosta vai mistä. Mutta useamman kerran sain soitella perään. Ja jossain vaiheessa alkoivat minulle väittämään, että kengäthän ovat käytetyt, mitä korvausta niistä oletan ja ettei vetoketjussa mitään silminnähtävää vikaa ole, mutta lähettivät sitten kuitenkin uudet tilalle eli eivät ryhtyneet viallisikaan korjaamaan.... Eli ei ihan kovin tyylikkäästi minusta hoidettu reklamaatioasiaa.

Vierailija
12/20 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen sai lahjaksi Marimekon 60 tasaraitahaalarin. Siitä irtosi vetoketjun lukkonipsukka (mikä lie virallinen nimi...). Eli vetoketjun sai kiinni, mutta se oli vähän hankalaa vetää. Lähetin liikkeen kautta tehtalle. Noin kuukauden päästä tuli takaisin, vetoketju oli vaihdettu, mutta oli eri sävyä, lapsi tuossa ajassa kasvanut, niin ettei puku enää oikein sopinut. Mukana ollut pikkukukkaro ei minua kauheasti lohduttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokos vaihtoi mukisematta Kangaroosin lenkkarit, joiden tarranauha ei pitänyt kenkää kiinni kahden viikon jälkeen. Sain suoraan hyllystä tilalle uudet lenkkarit. Näin tulisi toimia :)



Pienten lasten äideillä on kyllä muutakin tekemistä, kun juosta viallisen haalarin kanssa moneen kertaan epäystävällisen myyjän puheilla. Nanoukin moraali on tullut aika selväksi. Edes haalarin valmistajaa ei kerrota asiakkaalle. Epäystävällisyydellä yritetään karistaa asiakas kotiin hiljaa nuolemaan haavojaan. Mutta tässä tapauksessa vaadin kyllä oikeutta. Ja jatkossa valitsen paremmin liikkeet mistä ostan tuotteita :)

Vierailija
14/20 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisikohan tuo samanlainen ulkonäkö siitä, että monesti samana vuonna joka valmistajan värit ovat aika samanlaiset. Käyttävät samoja Finnlaysonin kankaita. Noita kangasvalmistajia kun ei kai kovin monta ole. Samoin Jonathan on tasan samoista kankaista valmistettu kuin Lenne. Ettei noilla vaan olisi myös sama tehdas, kun molemmat Virosta tulevat. Easytec on kuitenkin sama haalari kuin Remu, on vaan tehty Nicky&Nelly ketjulle vähän eri näköisenä ja eri yksityiskohdilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aukesi n. kuukauden käytön jälkeen KAKSISTA samaan aikaan ostetuista Remuista haarasauma (saumat olivat selkeästi päättelemättömiä). Lisäksi toisen haalarin toinen hiha laski kosteuden läpi. Reklamoin ja Travallelta todettiin, että haalareita oli käytetty väärin (toisen haalarin kaulusta oli kieltämättä imeskelty), korjasivat kuitenkin haarasaumat, mutta saatekirje oli sävyltään asiaton ja pääsisältö oli, että haalareita oli käytetty väärin ja antoivat ymmärtää että olimme käyttäneet niitä vuosikausia tms. Hetken ajattelin laittaa ostokuitin perään mutten viitsinyt enää vaivautua vaan tein periaatepäätöksen: ei kiitos Travallen tuotteille!



Minulle ei ikinä selvinnyt miten haalareita voi käyttää väärin (kauluksen imeskely ei todellakaan saa purkaa haarasaumaa...) ja koska jo siihen mennessä meillä oli kokemusta n. 20 haalarista, ja niitä lapset olivat osanneet käyttää ihan oikein ja ainoat, jotka on muutaman kuukauden käytön jälkeen pitänyt laittaa suoraan roskiin on nämä Remut (kangas ei saumojen lisäksi kestänyt edes sitä mitä perus-Lassie), kaikki muut ovat toimineet seuraavan talven kakkoshaalarina pikkusisaruksille, niin olen todennut ettei Remu ole maineensa veroinen vaan hinta-laatu-suhteeltaan surkea. Muilla toki voi olla toisenlaisia kokemuksia ja onhan se ihan mahdollista että reklamaation käsittelijällä (allekirjoitus oli omistajan) oli vain huono päivä...

Vierailija
16/20 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuuttomalta kuulostaa myös tuo sinun tarinasi. Joskus tuntuu siltä, että asiakasta voi todella kohdella aivan miten haluaa. Suututtaa! Juuri tämän takia minä otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Halusin asialle kolmannen neutraalin osapuolen. Ja hyvältä näyttää.. Asia ratkeaa ensi viikolla.

Vierailija
17/20 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät suostuneet vaihtamaan kuittia vastaa samana päivänä ostettuja topparukkasia suurempiin. Laputkin oli vielä kiinni. Outoa...



Lassielle olen kerran laittanut reklamaation sprafill haalarista, josta se kumiosa hajosi lahkeen sisäsaumasta kuukauden käytön jälkeen. Pyysivät haalarin takaisin ja kysyivät, että haluanko samankokoisen vai suuremman tilalle. Todella sukkelaan ja hyvin hoitui asiat heidän kanssaan.

Vierailija
18/20 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen kuva, että nykyään kaikki Easytecit tekee joku muu yritys kuin Travalle. Toissa vuonna oli osa vielä Travallen valmistamia ja osa jonkun muun. Jos haalarisi valmistaja on Travalle, se näkyy haalarin sisällä olevasta lapusta. Meillä on siinä haalarin sisäpuolella selässä olevassa lapussa koiran kuva ja Travallen tiedot. Jos lukee vain N&N ja jotain muuta, niin sitten ei ole Travallen tekemä.



Korjatkaa muut jos olen väärässä!

Vierailija
19/20 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty vasta tosi vähän. Ovh oli 110 euroa ja sain sen 50 eurolla alesta syksyllä juuri tuosta Koskikeskuksen liikkeestä. Kyseessä on siis ilmeisesti eri haalari kuin ap:llä. Mein haalarissa yläselässä sisällä pelkkä N&N.

Vierailija
20/20 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarin valmistaja ei selviä haalarin lapuista. Edes sisäosan pikkulapussa ei valmistajaa kerrota. Ilmeisesti siellä teetetään missä halvimmalla saa teetetyksi. Meidän haalarimme on sekä vedenpitävä, että cordurahaalari. Sen piti olla " huippu hyvä" myyjän mukaan! Ostin haalarin Tampereen N&N:sta.