onks ketään muuta marimekkofriikkiä?
Kommentit (7)
pussilakanasettejä, pöytäliinoja, pyyhkeitä, kylpytakit, aamutossut, astioita, peltipurkkeja, skooleja, tuikkuja, tarjottimia, kasseja ja pussukoita verhoja Marimekon kankaista, tauluina kankaita...
En muuta ostaisikaan, jos vain olisi varaa. Suosikkeja on pallopaidat ja jokapoika-paidat (lasten koossa), kankaista kaikki Maija Isolan selkeät, suurikuvioiset, kuten primavera, appelsiini ja unikko. Meillä on paljon mummun peruja olevia verhoja ja pöytäliinoja 60- ja 70-luvuilta. Onnekseni hänkin oli Marimekko-friikki.
Miksi juuri lihavilla äideillä on se raita-paita päällä? Eikö se lihota vielä enemmän, siis näennäisesti.
Raitapaidat ovat mukavia ja ilmavia ja joustavat tarpeen vaatiessa. Totta on, että törkeältä näyttää minustakin otetut kuvat raitapaidoissani, kun ylipainoa oli 20kg. Mielikuva ja todellisuus omasta kehosta poikkesi näköjään aika lailla...
Marimekon kankaat ovat mielestäni upeita. Meiltä löytyy joka huoneesta tyynyinä tai verhoina niitä. Kankaiden lisäksi on laukkuja, vaatteita (mutta ei äidillä raitapaitaa), purkkeja, toalettilaukku, ruokalappuja, vuodevaatteita jne. Muuten meillä on hyvin vaalea, moderni, sisustus, mutta Marimekon kuosit antavat väriä (seinillä olevan taiteen lisäksi).
Jotkut jutut on ihan kivoja mutta ei kaikki. Kivi-tuikkuihin olen kyllä tykästynyt.