Kuka on hoitanut lapsianne/lastanne jos olette olleet miehen kanssa yön pois?
Mistä olette saaneet hoitajan ja minkä ikäinen hän on ollut?
Kommentit (18)
Kun menimme synnyttämään lasta nro 2, oli pakko keskellä yötä hälyttää anoppi. Anoppi oli silloin ööö ... ootas... 51-vuotias.
Lapsi nro kolme syntyi päivällä ja muuten me ei ollakaan 19 vuotisen liittomme aikana oltu koskaan molemmat samaan aikaan pois kotoa.
samat sanat voin kysyä... Kuka voi hoitaa?..ei ole mummoja,eikä sukulaisia!
Voisin ottaa jonkun täöysin ulkopuolisenkin hoitajan, jonka kyllä pitäisi olla minusta vähintää parikymppinen. Ottaisin hänet ensin kerran meille leikkimään/tutustumaan, niin että olen paikalla, mutta maksaisin palkaa ja hänen tehtävä minun ohjeiden mukaan huolehtia lapsista (esim. antaa välipalaa tms.). Tokan kerran ottaisin, niin että olisin poissa kotoa ja aikaisintaan kolmannella kerralla jättäisin yöksi. Silloin hoitaja olisi jo lapsille jollain tapaa tuttu.
Meillä lähinnä hoitaneet isovanhemmat ja muut läheiset sukulaiset.
Muun hoitajan ottaisin yöksi vasta, kun on lapsille ja meille tuttu vähintään muutamalta kerralta. Meillä jo olleista lastenhoitajista ainakin kolmea voisin pyytää yöksi, yksi on ollutkin.
joten aina on tultu puolenyön aikoihin kotiin, ei kyllä ole ollut tarve olla koko yötä poissa.
tai ystävä-naapuri, olemme 40:n molemmin puolin. Harjoitetaan aika paljon vastavuoroisuutta muissakin kuin lastenhoitiasioissa. Lapset ovat myös olleet isovanhemmillaan viikonloppukylässä tuolla n. 70 km:n päässä.
... eikä kumpikaan lapsistamme ole koskaan ollut yökillä yksin. Lapset nyt 3- ja 2-vuotiaat. Onneksi pikkusisko syntyi kiltisti virka-ajan puitteissa! Muuten olisin saanut mennä yksin synnyttämään.
Olen kyllä pohtinut sitä, voisiko lapsille pyytää joskus hoitajan yöksi. Toiset isovanhemmat eivät enää pysty hoitamaan, ja toisilta kysyin ennen synnyttämään lähtöä, ottaisivatko isomman harjoituksen vuoksi yökylään, jos käy niin, että synnytän yöllä. No, eivät ottaneet...
Mistä voisi löytää jonkun muun luotattavan hoitajan pk-seudulla?
tuttavaperheen 17v tyttö, naapuriperhe, mun kaveri,miehen sisko, onhan näitä.
siihen nähden, että kun olen itse joissakin ketjuissa kirjottanut, että ei olla koskaa yötä miehen kanssa kotoa, kun ei ole lapsenvahtia, niin aina saa paljon vastauksia siitä, miten lapsenvahdin kyllä saa palkattua kun vain viitsii nähdä vaivaa. Eihän tässäkään ketjussa näy kuin sukulaisia hoitajina, ei siinä hirveästi tarvitse viikkoja etsiskellä.
No asiaan: ollaan oltu 15 vuoden aikana pois kai pari yötä, äitini on ollut silloin meillä.
siihen nähden, että kun olen itse joissakin ketjuissa kirjottanut, että ei olla koskaa yötä miehen kanssa kotoa, kun ei ole lapsenvahtia, niin aina saa paljon vastauksia siitä, miten lapsenvahdin kyllä saa palkattua kun vain viitsii nähdä vaivaa. Eihän tässäkään ketjussa näy kuin sukulaisia hoitajina, ei siinä hirveästi tarvitse viikkoja etsiskellä.
No asiaan: ollaan oltu 15 vuoden aikana pois kai pari yötä, äitini on ollut silloin meillä.
Naapuri ei ole sukulainen, eikä kaverit eikä myöskään lapsiemme kaikki kummit, eikä se tuttavaperheen tyttökään...
Mitä te oikeasti teette, että siihen menee koko yö? Kyllä mulle riittää ilat ja iltayö poissaoloon kotoa, kyllä siinä kerkeää käydä kylässä, juhlissa, elokuvissa, ulkona syömässä, konsertissa, kaljalla yms
että kymmenestä vastauksesta yhdessä oli mainittu hoitajana joku muu kuin sukulainen. Tosin tällä yhdelläkin vastaajalla oli myös sukulaisapua käytetty.
Mitä te oikeasti teette, että siihen menee koko yö? Kyllä mulle riittää ilat ja iltayö poissaoloon kotoa, kyllä siinä kerkeää käydä kylässä, juhlissa, elokuvissa, ulkona syömässä, konsertissa, kaljalla yms
joissa ohjelmaa on myöhään yöhön tai koko viikonlopun kestäviä, syntymäpäiväjuhlia/häitä ym juhlia toisella paikkakunnalla, ulkomailla järjestettyjä tapahtumia jne.
meillä ainakin nautittaisiin siitä, mitä ei voi kotona tehdä koskaan, eli nukuttaisiin aamulla pitkään rauhassa ja harrastettaisiin seksiä ilman että tarvitsee koko ajan olla varuillaan kuuleeko teinit ja pienemmät lapset ei keskeytä.
meillä ainakin nautittaisiin siitä, mitä ei voi kotona tehdä koskaan, eli nukuttaisiin aamulla pitkään rauhassa ja harrastettaisiin seksiä ilman että tarvitsee koko ajan olla varuillaan kuuleeko teinit ja pienemmät lapset ei keskeytä.
Tai siis lähinnä anoppi ja appi, kun emme asu Suomessa. Pari kertaa ovat minun vanhempani olleet hoitajina Suomen reissullamme, mutta silloinkin vain illan eli olemme tuleet yöksi takaisin.
Kerran oli pojan kummisetä vaimonsa kanssa.
Muita hoitajia ei ole ollut. Esikoinen on nyt 6 ja kuopus 4-vuotias.
Ollaan käyty joitain viikonloppureissuja Keski-Euroopassa. Ei me juuri muuten olla oltu öitä poissa. Kerran oli myös muuton vuoksi lapset yötä isovanhemmilla eli me oltiin pakkaamassa loput vanhalla paikkakunnalla ja seuraavana päivänä tuli muuttoauto.
Emme ole vielä turvautuneet muihin hoitajiin...tosin olemme olleet vain pari kertaa yötä pois, lapset 2 ja 4-vuotiaat.