Mieheni toivoo minun jäävän kotiäidiksi
kun nuorin lapsi täyttää kolme. Hänestä voimme pärjätä yhden palkalla, kun olemme aina eläneet säästäväisesti.
Velkoja meillä ei ole, eikä minulla kiirettä työelämään, mutta silti arveluttaa jäädä "luuhaamaan" kotiin miehen elätettäväksi vaikka suuresti olenkin nauttinut kotonaolovuosistani (neljä lasta).
Kaikki rahat ja tulot meillä on yhteisiä ja yhdessä pohditaan mihin rahat laitetaan. Mies arvostaa suuresti panostani kotona ja sitä miten onnellisia lapset ovat.
Jos sattuisi tulemaan ero, omaisuus menisi puoliksi, eli en jäisi tyhjän päälle. Huolestuttaa mm. miten muut suhtautuvat jos jään kotiin "ilman pätevää syytä".
Kommentit (8)
niin jää ihmeessä kotiin, jos se kerran miehellekkin sopii, ja hän sitä oikein toivoo.
Sitten jos/kun jossain vaiheessa alkaa se kotona oleminen ahdistamaan, voit hakea vaikka osapäivätöitä ensin, ja myöhemmin kokopäivähommia kun siltä tuntuu.
Äläkä siitä huoli miten muut suhtautuu, ei sinun elämäsi muille kuulu. jokainen tekee omat ratkaisunsa niinkuin parhaaksi kokee.
pystyyn, mutta ehkä se johtuu 70-lukulaisesta kasvatuksestani, jonka mukaan naisen on kyettävä elättämään itsensä (ja perheensä), ilman että on miehestä riippuvainen. Mutta onhan kotonaolo leppoisaakin...
sulla ihana mies :) Kai hänen mielipiteensä (ja lasten!) on sinulle tärkeämpi kuin kenen tahansa vastaantulijan?? Tärkein mielipide on kuitenkin omasi. Äitejä kritisoidaan aina ja etenkin niitä, jotka eivät mene valtavirran mukana.
Jää vaan kotiin jos itse siitä tykkäät. Ehtiihän sinne töihin vielä myöhemminkin jos muutat mielesi.
Mun mielestä kotiin ei kannata jäädä kuinb painavasta syystä. Esim. lapsi on vakavasti sairas. Kokeile ensin vaikka osa-aikaista työtä, jos et kokopäiväistä jaksa.
Helpottaisi elämää todella paljon, jos jäisin kotiin. Meillä mies reissaa paljon ja lasten ja mun työn yhteensovittaminen on kyllä melkoista taiteilua. Avasin ketjun aiheesta viikko sitten tänne, en tiedä löytyykö enää haulla.
Älä muiden mielipiteitä ajattele.
Muista kuitenkin, että maksatte sinulle eläkemaksuja saman verran kuin miehelle. Näin varmistat eläkkeesi, jos mies vaikka jostain syystä päättää poistua elämästäsi sitten joskus.