AngelSounds kotidoplerista
Tollanen tuli nyt tänään kotiin. En saanut kuulumaan sillä sydänääniä, mut liikehtiminen kyllä kuului. Miltä korkeudelta kannattaa 13. rv:lla lähteä sydänääniä kuuntelee?
Kommentit (9)
ongelma. Kaks päivää oon yrittäny löytää sykettä ja ei kuulu mitään muuta ku kuplintaa. Mulla rv 14.
Se tosissaan voi vaikuttaa paljon. Mutta ihan alhaalta mulla ainakin löytyi. Sitten myöhemmin tyyppi rupes oleilemaan muuallakin. Onhan volyymit ihan täysillä?
2.
Kiitti neuvoista! Taisin vaan yrittää liian ylhäältä ja liian vähällä geelillä.
Kiitti neuvoista! Taisin vaan yrittää liian ylhäältä ja liian vähällä geelillä.
mutta älä kuuntele liian usein, se sattuu pieneen
ja miksi hitossa niitä ääniä pitää jatkuvasti kotona kuunnella? Hermostuttaa itsensä (yleensä ihan suotta), jos ei saa heti ääniä kuulumaan. Nykyaika se vain mahdollistaa kaikenmaailman kanailut odottaville mammoille.
En ihan käyttäisi kyllä yhtä jyrkkiä sanakäänteitä kuin tuo 8 edellä, mutta ihmettelen itsekseni, mihin doppleria oikein kotona tarvitaan? Eikö sen käyttö vahingoita lasta? Jotain aaltojahan se kohtuun lähettää.
ne aaltomäärät on tosi vähäiset. Itte ostin sen, koska on takana keskenmenoja, ja tuntui että tarvitsin sen voidakseni olla edes tovin aina rauhassa. Ymmärrän, ettei kaikki semmoista tahdo, mutta minua se on todella kyllä helpottanut ja auttanut.
Ei ole mitään näyttöä sen haittavaikutuksista, joskaan ei mitään kattavaa tutkimusta sen harmittomuudestakaan. Onhan esimerkiksi neuvolankin dopplerista ymmärtääkseni 5xraskaudessa-suositus, mutta se kyllä ylittyy, ja ei siitä kukaan valita. Neuvolan doppler on hurjasti vahvempi kuin kotidoppler.
Olen kuitenkin miettinyt, että en viitti ihan jatkuvasti sillä kuunnella enkä pitkiä aikoja. Kuitenkin luulen, että olisi haitallisempaa, jos olisin jatkuvasti peloissani ja harmostuksissani keskenmenon takia. Eihän se doppler keskenmenoa poista, mutta helpottaa minua silti.
Niin ja sen sanon, että ääniaaltojahan se lähettää, ja niitä on ilmassa kaikkialla. Ja doppler-ilmiö on luonnossakin, esimerkiksi sen voi huomata kun ambulanssi ajaa ohi ja äänen korkeus muuttuu sen ohittaessa kuulijan.
2
En ihan käyttäisi kyllä yhtä jyrkkiä sanakäänteitä kuin tuo 8 edellä, mutta ihmettelen itsekseni, mihin doppleria oikein kotona tarvitaan? Eikö sen käyttö vahingoita lasta? Jotain aaltojahan se kohtuun lähettää.
Mulle ainakin ihan neuvolan terkkari sanoi, että hyvä ku saat vaikka päivittäin kuunella sydänääniä! Ei sitä tarvii runnomalla runnoa mahaa vasten sitä laitetta. Pieni painallus jos ei äänet kuulu heti.
Mulle ainakin useita keskenmenoja kokeneena on toi laite ollu pelastus siinä mielessä etten ole lähellekään niin huolissani koko ajan sikiön hengissäolemisesta. Voihan se tietty stressiä lisätäkin...
ja voi vähän painaa sitä vehjettä. Aivan sieltä karvarajasta löytyy. Mutta tiiätkö jos sulla on istukka eessä, niin ei välttämättä vielä rv13 kuulukaan sydän kotidopplerilla.
Oo kuitenkin kärsivällinen, joskus sitä joutui etsimään tovinkin! Myöhemmin sitten helpottaa, kun tyyppi on jo niin iso. :)