mirtazapinista
Onko täällä ketään, joka käyttää tai on käyttänyt mirtazapiinia raskausaikana. Itselläni ennen raskautta ollut käytössä unettomuuteen mirtazapin. Ihan pieni annos, 3,75 mg on riittänyt antamaan hyvän unen. Olen nyt rv 11 ja unet on mitä on, väsymys painaa. Olen miettinyt, että uskaltaisinkohan ottaa iltaisin tabletin unta antamaan. Teratologiseen olen kyllä soittanut ja siellä sanoivat, että lääkettä voi raskausaikana käyttää, mutta silti epäilyttää. Haluaisin kuulla miten muilla, kuinka usein ja millä annostuksella olette käyttäneet kyseistä lääkettä?
Kommentit (4)
Käytän 15 mg mirtazapiinia unettomuuteen.Ensimmäiset noin 10 viikko söin puolikasta ja nyt tuntuu ,että vaikka otan 15 mg niin huonosti nukun. Mulla ollu monta vuotta unettomuus ja ei mitään syytä löydy. Luulenpa itse ettei tämä ole psyykkistä,kun kaikki keinot kokeiltu senkin suhteen. Minä myös selvitin teratologisesta ja sitä voi huoletta syödä raskausaikana. Lääkäreiltä olen kysynyt,mutta ei ne tiedä lääkkeistä paljon sen enempää kun lukevat sieltä kirjasta ja lähes kaikissa lääkkeissä on ettei suositella,mutta joskus vaan on pakko syödä lääkkeitä vaikka ei tietenkään haluais.
Minulla myös pahaan unettomuuteen käytössä opamox,joka on raskausaikana turvallinen.
8 vuotta sitten, kun jouduin nuorimmaista odottaessani täydelliseen vuodelepoon. Aluksi alkoi ahdistus ja sitten tuli unettomuus. Pahimmillaan nukuin 10 min. pätkiä. Antoivat sitten opamoxia raskauden viimeisen kuukauden ajan. Sillä sain jotenkin nukuttua. Siitä lähtien olen ollut "pätkänukkuja", korvatulpat korvissa, herään pienimmästäkin risahduksesta. Mirtazapiinia olen käyttänyt pari vuotta ja se on sopinut hyvin. Kun sain tietää olevani raskaana, lopetin sen käytön.Toissayönä otin mirtazapiinin 3,75 mg ja hyvin nukutti! Syyllisyyttä kylläkin nyt kannan, että kuinkas vauva. Mutta kaipa turvallinen sitten käyttää. T: alkuperäinen vierailija
en kyllä itse tuntisi mitään syyllisyyttä noin minimaalisesta annoksesta.Kumminkin tämän lääkkeen pienin mg on 15.Ja tätä lääkettä on turvallista käyttää myös masennuksen hoitoon annoksilla 30 tai 45. Mietin vain ,että olet kyllä aika lääkeherkkä jos sinulle noin pieni annos riittää.Siis 1/4 osa tabletista. Sehän on vain tosi hyvä,jos ei enempää tarvi ottaa.:):)
Sinusta olisin tuolla annoksella todella onnellinen kun saat unen...ja huoletta voit kyllä olla :)
Mukavaa odotusta sinulle :)
Ja tämä lääke on myös imettävälle turvallinen :)
en ole käyttänyt kys lääkettä, mutta luottaisin kyllä enemmän Teratologiseen tietopalveluun, kuin tähän palstaan. ;) toi annos, mikä sulla menee, on kyllä todella pieni, jos vertaa sitä masennuksen hoidossa käytettäviin annoksiin, joten luulis että uskaltaa käyttää. kannattaa kysyä lääkäriltä vielä, jos epäilyttää alottaa pelkän teratologisen antaman tiedon varassa.
toivotaan että unet paranee! :)