Mitkä ovat tulevan lapsen isän oikeudet? EI olla yhdessä
Lapsi syntyy todennäköisesti n. 3kk päästä. Olemme eronneet lapsen isän kanssa, avoliitosta.
Mitä oikeuksia lapsen isällä on lapseen? Olen varma että hän ei "jätä asiaa tähän".
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 21:37"]
jos on todisteita että lapsella ei välttämättä hyvä tavata isäänsä, minulla semmonen tapaus että olen raskaana ja erosin mies ystävästäni. Mies käynyt minun poikani kimppuun muutaman kerran kun yhdessa asuimme, ei meiän yhteinen. Ja tällä miehellä on omia lapsia joista yksi on omaa pikku veljeään käyttänyt seksuaalisesti hyväksi, en voisi ikinä antaa lastani isälle...kahden kesken koska hänen omat lapset usein hänen luonaan.......joten onko minun pakko myöntää isyyttä olenkaan...?????
[/quote] olisiko kannattanut miettiä kaksi kertaa ennenkuin pamahdit tällaiselle miehelle raskaaksi??? Pitääkö sitä joka ainoan kaksilahkeisen kanssa vääntää muksuja?
Voin kertoo omakohtaisesti miten vaikeeta Suomessa on saada toteen noita isän "oikeuksia" olin pojalleni isä 3ikävuotee saakka kunnes erottiin jouduin työn puolesta 2v ulkomaille töihin ja äiti vaati saada huoltajuutta "vain paperille" suostuin tähän kun oletin ettei kukaan vois tehä sellaista että vie lapselta isän niin kuitenkin kävi, en ole nähnyt lastani 8vuoteen ja olen ollut yhteydessä lastenvalvojaan ja tuli aika selväksi ettei mulla ole mitää oikeutta nähä tai hakea tapaamisoikeutta niin tämä virkanainen sanoi minulle.,niin tämä äiti oli puhunu puutaheinää musta ja niinpä mut leimattiin kelvottomaksi pelkän toisen ihmisen puheiden perusteella näin täällä Suomessa.,nyt poika on 13v ja olen saanut luojan kiitos sentään puheyhteyden vaikka en ole nähnyt kun äiti kieltää.,tämä virkanainen teki toisen ihmisen puheiden perusteella pojastani isättömän..??
Miten tällaisessa asiassa edetään kun noin reilu vuosi sitten tapailin naista ja tämä tuli raskaaksi ja erottiin, nyt tämä nainen väittää ettei lapsi ole minun, olen melkein 100% varma että on, miten pystyn vaatimaan DNA testiä miten edetä asiassa? Toivottavasti isä
Jos hän voi todistaa, että lapsi on hänen on hänellä samat oikeudet kuin äidillä. Ja niin kuuluukin olla.
Jos et suostu isyyden tunnustamiseen, niin hän voi vaatia käräjäoikeuden kautta dna-testiä, jolla todistaa onko hän isä.
Yleensä kyllä noihin puheisiin on joku syy. Mutta väkivaltaiset ja hyväksikäyttävät ja rakastavat isäthän ne kieltää loppuun asti.
Yrittäkää nyt selvittää se miehen sopivuus isäksi jo ennen raskautta.On typerää
tehdä jostain isä ja sitten kieltää kuitenkin olemasta tekemisissä lapsensa kanssa.
Miltä tuntuisi jos vauvan synnyttyä sinulle sanottaisiin, ettet saakkaan olla hänelle äiti
ja lapsi otettaisiin sinulta pois?
Kyllä miehilläkin on tunteet ja suurin osa miehistä on hyviä isukkeja,jos heille vaan annetaan siihen mahdollisuus.
Entä jos mies huutaa vauvalle TURPA KIINNI, kun vauva herää nälkään? Tai nimittelee vahinkolaukaukseksi, siittiöksi, ja vaunuja vahinkovankkureiksi. Siitä huolimatta tahtoo tavata lasta. Hän kun on tehnyt periaatepäätöksen ettei oma lapsensa jää koskaan isättömäksi niin kuin itse jäi. Kuitenkaan hän ei olisi halunnut lasta, ja siksi haukkuu tätä minulle ja myös kavereilleen.
Isä kuin isä, vai miten se menee?
Kun ollaan tarpeeksi kauan yhdessä,ennen lastentekoa oppii tuntemaan toisen ja näkee miten hän suhtautuu esim. muiden lapsiin.
En ymmärrä sanontaa "mies ei olisi halunnut lasta" Vahinkoko se sitten oli?
Jos,niin miksi se lapsi sitten piti tehdä,jos toinen ei sitä kerran halunnut?Molempien se lapsi pitää haluta
jos se tehdään. Abortti on järkevä vaihtoehto,jos vahinko käy eikä lasta haluta.
Uskoisin että tuollainen mies todella helposti jättäisi "asian tähän". Mitkä tuollaisen miehen intressit lähteä vaatimalla vaatimaan isyyttä?
https://www.adressit.com/lapsen_vieraannuttaminen_rangaistavaksi Nyt kaikki asialle tasa-arvon puolesta!
Ajattele lapsen parasta. Lapselle parasta on, että hänellä on kummatkin vanhemmat elämässään mukana. Olet päättänyt tehdä lapsen, nyt on sinun tehtävästi varmistaa, että lapsesi saa tavata kumpiakin vanhempiaan.
18:lle
Miksi teit tuollaisen kanssa lapsen, en ymmärrä.
Käytännössä "ainoa tapa" on mennä naimisiin jolloin lapsi lienee merkitään sen aviomiehen lapseksi eikä biologisella isällä ole mitään oikeuksia? Vai voiko riitauttaa asian milloin tahansa/jos avioliitto solmitaan vasta sen jälkeen kun raskaus jo pitkällä, en tiedä.