Millä pädet?
Vanhalla vauvalla oli aiheesta pitkä ketju, jossa vastaajat olivat tunnustaneet pätevänsä mm.
- älyllään
- sosiaalisuudellaan
- varakkuudellaan
- komealla miehellä
- älykkäillä lapsilla
- empaattisuudellaan
- avarakatseisuudellaan
- tehokkuudellaan
Aloitetaan uusi.
Kommentit (49)
-varakkaalla ja komealla miehelläni
-kodillani
-nokkeluudellani
ammatillani (ammatillisesti), miehelläni ja lapsellani. Ja milläköhän en päde..:)
Mikään ei ole sen raivostuttavampaa kuin besserwisser työkaveri jonka täytyy joka hetki kehua itseään.
Tarkoituksella olen sitten heittäytynyt tyhmäksi =)
johon kuuluu se, että osaan sekä "älykköhommia" (tutkijan töitä, teen väitöskirjaa) että käytännön hommia (olen sivutoiminen maanviljelijä, missä hommassa siis teen kaikkea mahdollista traktoritöistä hitsaamiseen ja viljelysuunnitteluun + paperibyrokratiaan). Lisäksi olen hemmetin kätevä kotitalousihminen (leivon, laitan kotikaljat ja ruuat itse ja kaikki on kuulemma vielä tosi hyvänmakuista, mies, suku ja tuttavapiiri kehuu).
Meillä on 2 lasta, poika ja tyttö. Perheeseen kuuluu myös koira, asutaan omakotitalossa. Meillä on 2 autoa joista toinen on mun V50 farkku-volvo. Mä olen sairaanhoitaja ja mies yrittäjä.
että olen ihan helvetin hyvä taskuparkkeeraamaan.
kaunis tyttäreni tietysti vielä pönkittää minun egoani, tytär on aivan näköiseni
Akateeminen koulutus, siisti kaunis koti, osaan leipoa erinomaisesti (ruuanlaitossa tosin tavis), upea perhe (hyvin menestyvät, kauniit lapset ja hyvänäköinen mies), olen urheilullinen, taitava käsitöissä, osaan homman kuin homman!
en ottanut velkaa nousukaudella, sinnikkyydelläni ja hyvillä suhteillani.
Sen sijaan fiksulla miehelläni ja ihanalla lapsellani en voi päteä, koska he olisivat olemassa ilman minun saavutuksianikin.
Miten ihmeessä voi päteä puolisonsa koulutuksella, tuloilla jne tai lapsiensa ulkonäöllä, menestymisellä tms??
Jos pätemiseen on tarve, niin kandeis varmaan tehdä itse jotain, millä elvistellä. Ei ainakaan minuun uppoa päteminen muiden perheenjäsenten meriiteillä...
Kerron olevani tavis. Piilotan tuttavilta ja työkavereilta onneni kauniista, hyvin sisustetusta kodista, terveydestä, mukavasta miehestä ja ihanasta lapsesta sekä siitä että talous on kunnossa. En halua kateutta.
Toki tosiystävät nämä tietävät, mutta vaan koska seuraavat tilannetta läheltä.
ja kauniilla, hyvin kasvatetuilla lapsillani
Perkules, mä en ole niin erinomainen ihminen missään lajissa, etteikö joku toinen osasi sitä kuitenkin paremmin.
Olen kuitenkin suht tyytyväinen elämääni kolmen lapsen matalapalkka-alalla työskentelevänä asuntovelkaisena yksinhuoltajana. Kelpaako?
Asutaan kaupungissa ja joudun päivittäin parkkaamaan mein farkun taskuun ja lisäks vielä ylämäkeen. Kerran sain mielettömät kiksit, kun parkkasin auton tosi tosi pieneen väliin ja neljä miestä katseli toiselta puolelta katua mamman menoa - kerralla koloon. Ah, että oli hienoo nousta autosta.
Ei mun tartte. Mä olen vain onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Ihan kaikessa. :)
Ei mun tartte. Mä olen vain onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Ihan kaikessa. :)
Asutaan kaupungissa ja joudun päivittäin parkkaamaan mein farkun taskuun ja lisäks vielä ylämäkeen. Kerran sain mielettömät kiksit, kun parkkasin auton tosi tosi pieneen väliin ja neljä miestä katseli toiselta puolelta katua mamman menoa - kerralla koloon. Ah, että oli hienoo nousta autosta.
Ai että siinä on miehet olleet ihmeissään :D Ne varmaan odotti jotain suuremman luokan katastrofia.
En tuo näitä esiin, mutta olen iloinen näistä:
- Hyvä avioliitto
- Hyvä koulutus
- Hauskat lapset
- Hyvä ulkonäkö
- Hoikka kroppa
- Hyvä sisustus silmä
koti on siivoton
en osaa laittaa ruokaa
saan paskaa palkkaa
asutaan vanhassa röttelössä, jonka remonttia ei saada ikinä valmiiksi
rikkaruohot rehottaa puutarhassa
lihon ja löystyn
en ehdi harrastamaan mitään
en tiedä mistään enempää kuin muut
olen humanisti
mies on stressaantunut yrittäjä, jonka firma on kiikunkaakun
en ole koskaan ollut missään keskivertoa kummempi
en osaa neuloa, kutoa tai ommella
en jaksa lähteä lasten kanssa ulos "säällä kuin säällä"
olen melko epäsosiaalinen ja hoidan huonosti ystävyyssuhteitani
minulla on rumia vaatteita ja huono maku
en osaa meikata enkä meikkaa
puren kynsiäni
en ole koskaan fanittanut mitään, en esim. muista artistien, levyjen tai kappaleiden nimiä
Onnistun lähes kaikessa mihin ryhdyn. Olen aina parhaimmisto työssä kuin työssä ja missä tahansa harrastuksessa.