Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedoksi kissanpyytäjille ja -vihaajille!

Vierailija
03.06.2009 |

kissaa (tai mitään muutakaan eläintä) ei saa pyydystää/lopettaa ilman omistajan tai eläinlääkärin lupaa. Joten, jos asuntoyhtiöön hankitaan "kissanloukkoja", niin teillä pitää lain mukaan olla joka loukun vieressä kissan omistaja tai eläinlääkäri antamassa luvan teolle.

Kertokaa osoitteet nämä taloyhtiöt, niin soitan poliisit paikalle vahtimaan kissojen oikeuksia!

t. kissojen omistaja, jonka kissat ulkoilevat valjaissa, mutta kuten vahinkoja sattuu (meille kaikille, ei varmastikaan kissojen vihaajille?), niin joskus pääsee kissa vapaaksi. En todellakaan halua kuulla tällaisen vahingon päätyneen taloyhtiöiden tahallisiin loukkuihin ja eläinsuojeluyhdistyksiin. Sama, kun teidän pihalla leikkivät kakarat vietäisiin HETI lastensuojelun piiriin ja oltaisiin vielä tyytyväisiä ratkaisuun!!! Todellisuudessa niiden taloyhtiöiden kakarat tosiaankin enemmän kissoja tarvitsivat sitä suojelua ja ojennusta viranomaisten puolesta... vai olenko kauheasti väärässä tässä?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mustan surman takana. En tiedä yhtään kakaraa, joka olisi saanut matoja, toksoplasmoosia tai saatikka KUOLLUT kissan jätöksiin!

Sen sijaan musta surma sai vallan euroopassa, koska rotat saivat mellastaa tapettujen kissojen puutteessa. Sitten kun laivojen mukana ruvettiin saamaan uusia kissoja, niin musta surma hävisi (ja näitä katteja ei taluteltu valjaissa). Miksi te tontut kuvittelette, että euroopassa on lintu- ja sikainfluenssaa vain yksittäisinä tapauksina, kun muissa maanosissa niitä oikein sikiää (uusia influenssatapauksi)? Ollaanko Suomessa jotenkin tavanomaista tyhmempiä, vai eikö vain luettu koulussa läksyjä? Aidsiakaan ei euroopassa esiinny siinä määrin kuin afrikassa, luuletteko että se on yksistään euroopan paremman sivistyksen ja hygienian syytä?

Höllätkää vähän pipoanne, kattivihaajat ja sen sijaan kiittäkää siitä, että edes naapurinne välittää lastenne hyvinvoinnista!

Vierailija
2/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskomalla hiekkalaatikoihin? =DD Kai tajuat, että niitä kissoja on muuallakin kuin euroopassa. Jossain pirun timbuktussa niitä on kaduilla heitteillä miljoonamäärin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teistä käsittää sen? Ja mitä tulee esim. lintuinfluenssaan, niin eikö ole hyvä että se naapurin kolli nappaa sen lintuinfluenssaan sairastuneen/kuolleen linnun sen sijaan, että sinun kakarasi sen löytäisi ja käsittelisi??? Täytyykö tätä tämän enempää selittää av-mammoille?

Ja tässä nyt on väännetty kättä tästä "kissalaista". Uskotko oikeasti, että poliisi lotkauttaa korvaansa, jos soitat sinne ja kerrot naapurin vapaasta kissasta?

Ja kerronpa nyt ihan piruuttani teille kissanvihaajille pari tarinaa tosielämästä:

Isäni oli kunnon metsästäjä ja vihasi kissoja koko selkärangallaan. Oli valmis ampumaan myöskin pihallemme ilmestyneen villikissan (nykyään kai pitää sanoa naapurin vapaana kulkeva kissa). Villikissa oli pieni ja pippurinen tyttö, jota joku tosimies kai aikaisemmin oli yrittänyt saada hengiltä, koska häntä oli J-käyrän muotoinen (haulikon hauli ilmeisesti jonkun kissanvihaajan haulikosta?). Pikkuinen kissa kuitenkin kesyyntyi ja talon 4 naista piti huolen siitä, ettei talon tosimies ampunut kattia.

Ja kas kummaa vuosia tästä, tämä tosimies ja pikkuinen pirriäinen istuivat sulassa sovussa sohvalla (pikkukatti tosimiehen polvella pehmeästi kehräten) lukemassa yhdessä metsästyslehtiä (joissa varmasti kerrottiin millä aseella kissoja sopii ampua). Toki tämä tosimies laittoi kissan pois heti, kun metsästyskavereita tuli kylään, ja silloin puhuttiin kuin ruuneperit kissojen tappamisesta. Mutta kun vieras lähti, niin taas oli tosimiehen polvella pehmeästi hyrräävä J-häntäinen tytön perhana...

Toinen tapaus: muutimme miehen suvun maatilalle kissoinemme (naapureita ei ollut, joten kissamme saivat kulkea vapaasti). Tilalla kuitenkin asui mieheni täti: myöskin kissavihaa täynnä koko ihminen! Yksi kolli hävisi viikon päästä muutostamme ja epäilemme vahvasti tätä tätiä siitä! Mutta taas pikkuinen tyttökissa meni ja teki mahdottoman mahdolliseksi: se pyydysti yöllä maamyyriä! Kissahan ei niitä syö, mutta tuo saaliin portaille isäntäväen nähtäviksi. Ja niitähän alkoi ilmestyä, samaan tahtiin puutarhasta alkoi myyränkeot hävitä. Tämä täti oli kertonut, ettei mikään loukku tai myrkky tehoa niihin ja nyt pikkuinen kissa alkoi tuoda noita tuholaisia valmiiksi tapettuna portaille. Alkoi happamalta tädiltä kissaviha rapistua, kun kissa pyydysti hänenkin nurkistaan häiritsevät hiiret ja rotat. Ja tänä päivänä tämä kissanvihaajatäti pitää huolen siitä, että pikkutytöllä on aina maitotilkka ja makkaranpalasia tassilla hänen portaillaan... Ja varsinkin sen jälkeen, kun tädin olohuoneen tuolin alla oli jokin kumma "palli". Palli osoittautui sykkyrällä olevaksi kyyksi ja tämä pikkukatti ajoi sen helvetin kuuseen (niin kauan kissa sitä kävi mätkäyttämässä, että kyy katsoi parhaaksi "ottaa jalat alleen")Ja ne rusakonpoikaset (jotka syövät teidänkin omenapuun alut) se katti pisteli poskeensa! Sopisi ilmeisesti sinne Helsingin villikaniongelmaan, että päästettäisiin niitä naapurin kissoja vapaalle enemmänkin?

Opitteko kissojen vihaajat mitään näistä tarinoista (vaikka laki sanoisi mitä kissoista)? Kissoille on paikkansa tässä maassa, myös niille vapaille vaikka ette ensikatsomalta sitä ymmärtäisikään. = ne tappavat taudinaiheuttajat, tuhoeläimet jne... Vika taitaa enemmän olla ymmärtämättömissä ihmisissä?

Vierailija
4/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaahtoat täällä ja selostat tarinoita joita ei edes jaksa lukea loppuun. Käsitä nyt sinä, että se, kun kissat kusee ja paskoo lasten leikkialueelle, on kuvottavaa.

Mulle on yksi lysti minkä ruton joku pihallemme sontivan otuksen esi-isä on tuhonnut. Olisin kiitollinen, jos joku tuhoaisi ne perkeleet.

Ja kunnioita minua nyt kovasti, minä olen lajia, jonka ansiosta on keksitty kaikki sivistys tässä maailmassa, olen nääs ihminen! Esim aids:iin lajini on kehittänyt hyvät lääkkeet, eipä ole kissat paljon jeesanneet siinä hommassa.

Vierailija
5/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tulemaan? Musta surma riehui Euroopassa 2-5 vuoden ajan, joten aika dramaattinen olisi saanut kissapopulaation muutos olla jotta sen avulla olisi rottien määrää vähennetty niin että tauti katosi. Pelkkää paskaa siis väittää että kissat hävittivät mustan ruton.

Ihmisille vaarallinen lintuinfluenssa taas esiintyy siipikarjassa, ei villilinnuissa. Sitäpaitsi kisas voi kantaa lintuinfluenssavirusta oireettomana, eikä siis ole mikään "suojaeläin" lintuinfluenssaa vastaan.

Vierailija
6/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Minun puolestani kissat saavat kulkea meidänkin taloyhtiön pihassa jos eivät tee tuhojaa/sotke paikkoja. Mutta kun nämä kissat, jotka täällä pyörii, tekevät tarpeensä lasten leikkipaikalle ja meidän takapihoille. En halua joka päivä putsailla lasten ja omia kenkiä kissan paskasta, enkä halua niitä kikkareita joka päivä kerätä pois. En halua että aamukahvia juodessani takapihalla haistelen samalla kissan paskan hajua. Ulosteiden lisäksi ne sotkevat kukkapenkit.

Yrittäkää ymmärtää että joissakin paikoissa kissoista on todellista harmia!

Vierailija
7/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksen mukaan kotikissa tappaa yli tuhat lintua vuodessa - kun yhdellä asuinalueella kissoja kulkee vapaana kymmeniä, on kissa suurin lintukantojen tuhoaja paikallisesti. Siis ne teidän söpöt kissimirrit.

Joka toinen suomessa tavattu lintulaji on taantunut, olisikohan jo joka viides lintulaji tarkkailun alla (mikä tarkoittaa, että taantuma on huolestuttavan suuri ja lajia uhkaa häviäminen).

Tuntekaa kissanomistajat vastuuta elinympäristöstänne, todellinen eläintenystävä huolehtii, että oma kissa tapa pikkulintuja ja jäniksen yms. poikasia. Suomen eläinsuojeluyhdistyskin perustettiin nimenomaan lintujen suojelua varten, vaikka myöhemmin se on ottanut siipiensä suojaan myös kissojen oikeudet - kuten myös vastuun! Eläinsuojeluyhdistys suosittaa kissojen valvottua ulkoilua joko valjaissa tai aitauksessa. Näin tekeekin jokainen vastuunsa tunteva kissanomista, joita niitäkin onneksi on. Vaikka suuri osa näyttääkin olevan uskomattoman itsekästä ja yksinkertaista porukkaa.

Vierailija
8/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa nyt irtokissojen omistajat peiliin.

Ensiksi SINÄ olet korvausvelvollinen jos / kun kissasi tuhoaa tai vahingoittaa toisten omaisuutta. Siis jos kissa jää auton alle ja autosta hajoaa jotain, on se KISSAN omistaja velvollinen korvaamaan sen korjauksen.

Kissa EI TODELLAKAAN saa kulkea ihmisten pihoilla, jotka ovat yksityisaluetta.

Kissan paskan syöminen ei todellakaan ole terveellistä, eikä lapsille ole tarpeen syöttää kissanpaskaa jotta vastustuskyky kasvaisi...

IDIOOTIT, olkaa onnellisia jos joku jaksaa loukuttaa kissoja. Minä olen laskenut aina vaan koirat kimppuun ja niitä kissoja ei ole omistaja enää takaisin saanut.

Ja minulla on kyllä omiakin kissoja, eli en niitä vihaa.

Vierailija
9/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vihaa millään tavalla kissoja enkä koiriakaan.

Mutta mitä eroa on sillä, että jonkun koira paskantaa jonkun pihaan vaikka on kytkettynä ( onpas omituisia koiran ulkoiluttajia kun toisten pihoilla käyvät lenkillä) kun että vapaana oleva kissa käy paskantamassa toisten pihaan? yhtä paheksuttavia asioita molemmat. Molemmissa asioissa omistajat ovat piittaamattomia, toinen ei välitä yhtään missä kissa viipottaa paskantamassa ja toinen ei kerää piitaamattomuuttaan koiran jätöksiä.

Kai tässä pitää alkaa syöttämään lapselle aamupuuron sijaan kissanpaskaa kun se kerta on pitää taudit loitolla!!!

Vierailija
10/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla pihallani käy säännöllisesti kaksi vierasta kissaa ja satunnaisia vierailevia artisteja.

En ole koskaan nähnyt missään ainoatakaan kissanulostetta, pyykkejäni ei ole kustu, eikä mitään muutakaan jätöksiin viittaavaa ole esiintynyt - ei hiekkalaatikossa, kukkapenkeissä eikä nurmikolla.

Ainoa haitta on ollut se, että pari kertaa olen herännyt siihen, miten kulkijat ottavat ikkunan lävitse matsia kahden sisäkissani kanssa.

Koiranpaskaa taas on kadunpuoleinen aidanalus täynnä, meheviä läjiä.

Vierailija
11/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuinalueella ei kissanomistajille ilmeisesti muuta satukaan kuin vahinkoja, sillä neljä eri kissaa käy tarpeillaan meidän pihalla sekä läheisessä leikkipuistossa. Alkaa pikku hiljaa hermot mennä.

Vierailija
12/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi jonkun naapurin kissa kusemassa ja paskantamassa aina samaan paikkaan autotallin edessä. aina oli pökäleet siinä korjattavana, ja kerran jäi jopa itseteossa kiinni kun sattuivat juuri kotiin tulemaan. Tämä saatiin loppumaan kun tekivät kivetyksen pihaan...että jos SÄ et oo nähny pihallas kissanpaskaa niin sittenhän sitä ei oo kenenkään muun pihalla.

Mä en vaan voi ymmärtää tätä ihme kissanvihaamista tai koirienvihaamista. Nehän on ne piittaamattomat omistajat, jotka aiheuttaa mielipahaa muille omalla toiminnallaan. Ei se kissa tai koira varmaan vittuillakseen paskanna sinne sun tai mun pihaan vaan omistaja on piittaamaton kun ei kerää paskoja tai pidä kissaa kytkettynä.

Vierailija
13/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita naapurin kissa kantaa rivitalon yhteispihalle ja joita naapurit eivät itse jaksa/ehdi/viitsi korjata pois vaan jälkien siivoaminen jää muiden kontolle.

Minusta tässä irtikissojen kritisoimisessa ei ole kyse kissavihasta vaan suuttumuksesta itsekkäitä kissanomistajia kohtaan, jotka antavat kissansa tuhota toisten omaisuutta ja liata toisten ihmisten pihat ja lasten leikkipaikat.

Mitä sinä irtokissanomistaja sanoisit, jos kävisin paskalla pihallasi? Tai heittelisin aidan yli kuolleita raatoja pihallesi?

Veikkaisin, että aika pian olisi poliisit oveni takana...sinä suvaitsematon, tiukkapipo kissanomistaja et taitaisi kestää moista?

Vierailija
14/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain sitä järkyttävää määrää ulostetta, jota yksi kulkukissa tuottaa muiden pihoihin, omassani kun en sitä koskaan näe. Ja edelleen - minun kissani ovat sisäkissoja.

Vierailija
15/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja koirien) ovat vain tyytyväisiä kun omat lemmikit käy tekemässä tarpeensa muiden pihaan, eikä omaan.

En usko että kukaan tykkää mistään paskasta omalla pihallaan!

Kissojen omistajat, entäs jos keräisin pihaltani nuo paskat joka päivä pussiin ja tuon teille ne?! Koska ne nyt vaan on niin hyväksi, niin pitäkää omanne!

Vierailija
16/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on niin vaikea ymmärtää??

Mä en vaan voi ymmärtää tätä ihme kissanvihaamista tai koirienvihaamista. Nehän on ne piittaamattomat omistajat, jotka aiheuttaa mielipahaa muille omalla toiminnallaan. Ei se kissa tai koira varmaan vittuillakseen paskanna sinne sun tai mun pihaan vaan omistaja on piittaamaton kun ei kerää paskoja tai pidä kissaa kytkettynä.

Vierailija
17/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen - minä näen joka päivä... olisin erittäin tyytyväinen jos en näkisi.

Ihmettelen vain sitä järkyttävää määrää ulostetta, jota yksi kulkukissa tuottaa muiden pihoihin, omassani kun en sitä koskaan näe. Ja edelleen - minun kissani ovat sisäkissoja.

Vierailija
19/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne paskovat. Ei sitä paskaa tulekaan joka paikkaan ja joka pihaan, mutta niille joille tulee, niin sitä voikin tulla sitten usein.

Joten jos omalla pihallasi ei ole jätöksiä, ei se tarkoita, etteikö niitä olisi muuallakaan.

Meidän asuinpaikassa kissoilla on tosi selkeät reviirit, ainakin uroskissoilla, leikatuillakin.

Naaraskissoista en tiedä miten ne toimivat.

Vierailija
20/72 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissanpaskat ovat villikaneihin verrattuna täysin marginaalinen ongelma. Jos jotakin loukuttaisin, tavoittelisin niitä kaneja.

Ja jos katit pitävät edes hiukan sitä populaatiota kurissa, niin olen valmis pari sontaläjää sietämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi