Mitä mieltä pojan nimestä?
Olen pähkäillyt pojalle nimeä Hannes Anton Emeljan, ja sukunimemme on suomenruotsalainen. Mitä mieltä olette tuosta nimestä ja olisiko kenties muita ehdotuksia viimeiseksi nimeksi? Emeljan on mielestäni hieno ja harvinainen nimi, mutta mietin että kuulostaako se liikaa Emilialta? :-D Otan kaikki kommentit ja ehdotukset kiitollisuudella vastaan!
Kommentit (5)
Hyvä ettei ainakaan ekassa kommentissa tullut täystyrmäystä! Vasta pari päivää sitten keksin tämän nimen ja silloin se tuntui hyvältä, nyt vasta heräsi epäilystä ja siksi halusin pyytää ulkopuolisten mielipidettä asiaan, perheeltä ja ystäviltä kun harvoin saa ihan sitä objektiivisinta näkemystä. Kiitos siis paljon näkemyksesi tarjoamisesta!
ettei Hannes ole sen suositumpi nimi nykyään, (vrt.esim. Johannes) on kuitenkin niin "raikas" nimi edelleen ja samanoloinen kuin muutamat suositut nimet, esim. Matias, Rasmus jne.
Anton / Aaron on ollu minunkin "listalla" joskus, mutta kun sukunimi alkaa N:llä...niin puuroutuu helposti lausuttaessa. Mutta siis, edelleen sitä mieltä, että Hannes on tosi hyvä nimi!
Kiva kuulla, sillä minulle se oli ehdoton valinta pojan nimeksi! Se oli nimittäin myös oman rakkaan, pari vuotta sitten edesmenneen isoisäni nimi ja haluan ehdottomasti pitää hänen nimensä elossa. Anton ja Emeljan eivät ole kumpikaan suvussa esiintyviä nimiä, mutta täytyyhän aina "uutuuksiakin" olla!
Hannes on oikein hyvä nimi. Emeljan kuulostaa mun korvaan vieraalta, jotenkin vaikealta.
Pari ehdotusta vielä viimeiseksi, vaikka Hannes Anton kuulostaa jo hienolta noin kaksistaankin.
Entäpä samansukuisista nimistä
Emil, Eemeli, Emilio
tai muista
Immanuel
Valentin
Joonatan
Viljami
Hermanni?
Tykkään kaikista noista nimistä!! Voisin laittaa omallenikin minkä vaan noista! Emeljan on hieno nimi, eikä minusta liikaa sekoitu Emiliaan, laittakaa ihmeessä vaan se !