Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressi ja raskautuminen

Vierailija
02.06.2009 |

Onko teistä kukaan tullut raskaaksi valtavan työstressin alla?

Meillä on lapsi toiveissa, mutta mulla on töissä niin stressaavaa, etten tiedä säilyykö järki päässä.

Onneksi kohta on loma!!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsittiin lapsettomuudesta ja mua todella ahdisti koko tilanne. Meninpä töihin puoleksi vuodeksi (olin silloin opiskelija) ja kuljin päivät töissä ja illat suunnittelin seuraavaa päivää. Se oli ihan järkyttävä kevät, mutta tulla tupsahdin raskaaksi! En siis yhtään ehtinyt murehtia raskaaksi tulemista tai lapsettomuutta, koska kaikki aika ja energia meni uuteen työhön!

Mutta näin yleisesti ottaen stressi ei ole hyväksi raskaaksi tulon kannalta.

Vierailija
2/3 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin lapsettomuushoito menossa, tämän jälkeen pakastimeen ei jäänyt alkioita ja hoidot olisi lopetettu. Olin aivan tajuttoman stressaantunut, sillä luulin pelin menetetyn. Ja kuinka ollakaan, alkio kiinnittyi ja kohta puolessa välillä raskautta porskutellaan. :)

On aika vähän ja epäluotettavia tutkimuksia stressin vaikutuksesta lapsettomuuteen. Lähinnä vuotohäiriöitä ja ovuloimattomuutta se voi aiheuttaa. Joku pieni tutkimus oli myös siitä, että stressi heikentäisi alkion kiinnittymisen mahdollisuuksia (alkionsiirroissa tutkittu), mutta otos oli aika pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitostressin lisäksi oli siis työstressiäkin, josta syystä olin jopa peri viikkoa sairaslomalla uupumuksen vuoksi.