Miten olette saaneet pahan atooppisen ihottuman kuriin?
Meillä tytöllä ihottumaa kasvoissa, käsivarsissa ja vaippa-alueella, eikä ainakaan Essex plus auta mitään. Koko ajan pitää laittaa kortisonikuureja. Osaisko joku suositella tehokkaampaa voidetta? Tarttee varmaan mennä allergologille, kun ei kortisoniakaan voi koko ajan laittaa.
Kommentit (65)
Eli Weleda ja tuo toinen sarja ovat tosiaan auttaneet noin hyvin? Minä noita jossain vaiheessa harkitsin, mutta Weledassa oli jokin ainesosa, jolle olen allerginen. Pitäisiköhän kuitenkin kokeilla...
Mitä kasvisöljyä lisäät ruokaan?
t. 3
Älä lue tuubien kylkiä orjallisesti. Kaikkiin kuivimpiin kohtiin ja omiin huuliini käytän aina ulkoiluvoidetta. Muitakin maitoja ja rasvoja rasvaisuustarpeen mukaan.
Myös oliiviöljyä olen käyttänyt.
Itse ja toinen poikani olemme saaneet ihottuman kuriin homeopatialla. Se on tosin hidas keino, mutta tulokset ovat pysyviä.
Toinen hieman vähemmän hitaampi: toinen poikani on käynyt antioksidanttiklinikalla lääkärissä. Veriarvot mitataan ja niiden tulosten perusteella popsitaan lisäravinteita.
kasvoissa olevan ihottumani olen saanut kuriin vivida-kapseleilla. Ne paksuntavat ihoa ja korjaavat kortisonin aiheuttamia vauroita.
oli aika, jolloin verisuonet kiilsivät läpi poskistani. Käytin keskivahvoja kortisoneija ympäri vartaloa noin viiden vuoden ajan. Vividan jälkeen ei ihottuma enää iskenyt läpi kasvoista.
Tämän jälkeen olen tutustunut homeopatiaan. Nyt minulla on ihottumaa vain ja ainoastaan käsitaipeissa. Enkä edes enää rasvaa ihoani, en suihkun jälkeen, en edes pakkasilla. (ennen olin lumiukko minäkin)
syntymästä asti atopiaa. Paheni yllättäen viime keväänä ja syy selvisi: paha koivuallergia ja tyttö reagoi siihenkin ihollaan. Varsinaista nuhaa tms. ei ollut. Zyrtec on jonkun verran auttanut mutta meillä on kyllä Sibicortia käytetty jatkuvasti. Rasvoista nyt käytössä Ceralan, muita toimivia ollut Elidel (kallis!).
Ja suihkua vaan paljon...
Siirryin luonnonkosmetiikan käyttäjäksi ystävän kehoituksesta. Olin niin lopen kyllästynyt siihen ainaiseen raapimiseen.
Lavera sarjalla on Neutral merkkinen sarja sekä aikuisille että lapsille, jota voi käyttää myös homeopaattisten hoitojen aikana. Tykkään itse!
Olin myös valmis kokeilemaan homeopatiaa, mutta toistaiseksi luonnonkosmetiikan käyttö riittää.
Ruokaöljyistä hyväksi rasvaluudultaan havaitsin luomu Virgino kylmäpuristetun rypsiöljyn. Löytyy lähikaupoista lähtien...Loraus salaatin päälle, kasvisten keitinveteen, keittolautaselle jne. Lähes kaikkialle siis. Lapset tykkäävät, maistuu aavistuksen pähkinältä.
Oliiviöljyä käytän kuiviin käsiin joskus, pehmentää ihanasti.
Taidan marssia tänään apteekkiin ja hankkia jotain muuta rasvaa kuin tuota Essexia. Aikamoinen runsaudenpula vaan on, kun noita rasvoja on ihan hirmuinen tarjonta. Weledan tuotteet kyllä kuulostavat mielenkiintoisilta, samoin ainakin Decubal. Tuo koivuallergia herätti kans kysymyksiä: voisikohan olla kyse siitä. Toisaalta tytöllä oli jo vauva-aikana tosi paha vaippaihottuma ihan ympäri vuoden.
atooppisella ihmisellä on usein liian vähän mm. sinkkiä. Jostain syystä elimistö ei hyödynnä niitä tärkeitä ravintoaineita.
paha atooppinen ihottuma melkein yhdessä yössä, kun tulin hulluksi. Eli menin psykoottiseen tilaan. Liittynee varmaan joidenkin hormonien eritykseen. Nyttemmin ihottumaa on tullut takaisin, mutta sitä ei ole ollenkaan niin paljon kuin ennen.
Meidän 2,5v tytöllä auttaa kortisonivoide kuureittain ja muu aika sitten perusvoiteella rasvaten. lisäksi tyttö käy suihkussa joka päivä, mikä auttoi paljon paremmin kuin harvoin suihkuttaminen(molemmat eri lääkäreiden suosituksia).
Hei,
meillä kahdelle vanhimmalle lapselle on tullut ihottumia:
- neppareista ja vetoketjuista ym. metalleista iholle vastattuna (heti vauvasta lähtien eikä kosketuskohtaan vaan muualle)
- muovitetutstafroteesta sängyssä lakanan alla
- vahapainatuksista vaatteissa
- äidin kynsilakasta
- tekokuituisista vaatteista iholle vastattuna
- kuminauhoista iholle vastattuna (joko suoraan tai esim. pissan/hien välityksellä kankaan läpi)
Keskimmäisellä iho on pahana myös jos
- korvat ovat kipeät (tulehduksia ja ilmastointi ongelmia)
- muuten jostakin kipeä
Ihon hoidosta:
- pesu ainakin kerran päivässä ja aina esim. hikoilun jälkeen ennen uuden rasvan lisäämistä
- suolavesikääreet iholle rauhoittavat, vähentävät kutinaa ja parantavat loistavasti ihon kuntoa (joko kortisonilla tai sitten perusrasvalla tehtynä)
- puuvillavaatteita vain iholle, allergiselle sopivat pesuaineet käyttöön (meillä allegro) ja pesukoneessa ylimääräinen huuhtelu tai vastaavaa käyttöön että vaatteet varmasti puhdistuvat pesuainejäämistä
Ja vielä meillä on kokemusta että jotkut vaippamerkit aihetuttivat myös ihottumaa eli toivottavasti aloittaja on kokeillut erilaisia vaippoja
Ja joku ihmetteli miten kasvoille saisi kääreet, hyvin kun opittiin ihotautiosastolla ne oikein laittamaan. Eli puuvillakypärälakki lapselle päähän. Rasva iholle, suolavesikääreet (puuvillaisia lakananpalasia) päälle poskille ja sitten puuvilla suikaleella nenänalta takaraivolle kiinni. Ja sitten leuallekkin vielä lappu ja pitkä sideharso sitten "muumioimalla" leuan alta päänpäältä ympäri pitämään nuo suolavesikääreet paikallaan. Meillä on välillä jopa kestäneet puolelle öin kun illalla nukkumaan mentäessä laittaa lapselle. Lapsesta näkyy siis silmät, nenä ja suu vain ja muuten on sitten kääreiden peitossa.
t. kolmen allergisen ja atooppisen lapsen äiti
-
allergiaa eikä voiteet tms tehonneet vaikka 8 vuotta yritettiin kaikkemme. Lopulta älyttiin kokeilla homeopatiaa ja se oli todellinen apu. Helmikuussa aloitettiin hoito h-lääkärin valvonnassa ja toukokuussa tyttö jo ui meressä ja uima-altaassa! Sen jälkeen iho on pysynyt kunnossa, vain stressitilanteissa kämmeniin tulee pieniä rakkuloita. Tytär on nyt jo 25v.
ei käytetä vaihtoehtohoitoja. Ihmiset kitkuttelevat ihottuman, astman summuiden tautien kanssa, joille lääketieteellä ei ole parannuskeinoa. Mutta ei kokeilla vaihtoehtohoitoja, koska nehän ovat plaseboa. Kyllä minä ihottumani pidän, mutta en takuulla kokeile mitään sellaista, mitä lääkäri ei määrää!
Minulla itselläni auttoi aikanaan helokkiöljykapselit. Ne eivät parantaneet, mutta helpottivat siten, että ihottuma pysyi kohtuuden rajoissa. Sitä ennen vartalostani (lääkärin mukaan) oli 75 % ihottuman peitossa. Helokkiöljyjen jälkeen ihottuma rajaantui taipeisiin.
Helokkiöljyä annetaan myös ihan pienille lapsille. Ja paljon suurempia annoksia, mitä purkin kyljessä lukee.
ja voita ja oliiviöljyä lautaselle.
Myös minä susoittelen luonnonkosmetiikkaa ehdottomasti.
Noissa apteekin viteissa on noita kemikaaleja jotka eivät kuulu iholle ollenkaan ja huonontavat tilannetta vaikka aluksi tuntuukin parantavan....
auttaa kuivaan ja karheaan ihoon, mutta ei paranna.
t. tuo luontaishoitojen kannattaja
kerran Repair!
loppui reilun vuoden kestänyt kortisoonikierre kun seinään, kun lopetettiin maidon antaminen. Lääkärit sanoivat, että tyttö ei ole maidolle allerginen, mutta vaihdoimme silti soijamaitoon ja viikon jälkeen tyttö oli kunnossa. Tästä on nyt 2 vuotta ja edelleenkään ei ole tarvinnut kortisoonia kertaakaan, edelleen soija käytössä, mutta nyt jo hieman sietää maitoa (esim. tavallista kermajäätelöä syönyt) Ja vielä se, että alussa olimme aivan totaalisesti ilman maitoa, ei siin maitoproteenia missään muodossa, ei esim. naudanlihaakaan.
Iho pysyy kunnossa kun ei syö mitään sopimattomia. Nyt 2,5v on allergiat kovasti parantuneet ja harvoista ruoka-aineista enää tulee oireita. Tällä hetkellä maito, sitrukset, jotkut mausteet yms. aiheuttavat oireita mutta ei mitään vakavaa enää vaan sitten jos syö niin tietää vaan että saattaa tulla vähän ihottumaa joka onneksi asettuu aika pian tai paranee kun kerran pari laittaa sibicortia. Meillä on ollut kans aikamoinen arsenaali kaikenlaisia perusvoiteita mutta meillä avainsana oli kyllä se ruokavalio.
Meillä allergikko/atoopikko on allerginen monissa rasvoissa oleville parabeeneille. Mikä selvisi minulle vasta kun oli riittävän iso kertoakseen, että häntä sattuu "nuo rasvat". Käyttää nyt mm. Decubalia, jossa ei noita parabeeneja ole.
Ja tosiaan: lumiukoksi. Mutta meillä ihan imeytetään ihoon kaikki :-).
Tosin rasvauksen tarve on huimasti vähempi silloin kun ruokavalio on ihan kunnossa. Itse mm. tarvitsin SUPpia (= valohoito) ja noita rasvauksia (siis sairaalahoitoa) joka talvi ennen kuin allergiat löytyivät. Siltä pohjalta olen melko tiukasti sitä mieltä, että monelta "vain atooppiselta" löytyisi kyllä jokin ruoka-aine (tai muu) allergia, jos vaan etsittäisiin riittävän tarkasti :-).