ope,pph,pk-hoitaja: mikä oli kivoin saamasi lahja
Täällä aina etsitään ehdotuksia ja kitistään kaikenlaisesta.
Jospa nyt yrittäisi positiivisesti päin: mikä oli mukavin muistaminen, mitä tänä vuonna sait? Lasten itse askartelemat ja piirtämät jutut varmaan monelle mukavimpia, mutta entä niistä aikuisten hankkimista?
Kommentit (30)
Lapsen pk-opeille ostimme tänä vuonna eskareilta jotain unohtumatonta:
- sokerisääret (säärikarvojen poisto sokerilla)
- magnumpullollisen kuoharia (suositeltiin nautittavaksi ennen sokerisääriä)
- lahjakortti paikalliseen illallisravintolaan syömään silein säärin
Tämä ei tullut lasta kohden kalliiksi, kun ostimme lahjat yhdessä.
-Lahjakortti jalkahoitoon tmv.
-Herkkukori
-Kukat
Olen kondiittori ja usein olen miettinyt, ilahtuisivatko opet tai pk:n tädit jostain leivoksista tai herkullisesta kakusta kahvitaukojen iloksi. Sitten olen miettinyt etten itse saattaisi syödä jonkun lapsen tuomaa kakkua kun ei tiedä millainen porsas sen on leiponut ja millainen on hygienia taso.
Mitä muut ajattelee? Saatteko leivonnaisia koskaan ja miten niille on käynyt?
jättikahvikuppi. Olivat siis maalanneet valmiin valkoisen kupin hyvin omintakeisesti.
Myös Iittalan Kivi-tuikku oli osuva, koska satun niitä keräämään.
Yksi kalleimmista taas on ollut laadukas punaviinipullo...
Mutta kaikki riippuu vastaanottajasta, itse olen näistä kolmesta pitänyt eniten.
T: ope
roskikseen. Kuorutehan ei käy uunissa, joten ei houkuta syödä räkäisiä pipareita
koko luokan oppilailta. Herkkukori myös ja kauniit kukkaruukut, joihin lapsi oli kylvänyt kukan siemeniä.
Toiselle paras lahja oli piparitalo ja toinen heitti piparit roskiin.
Parasta kai vaan antaa, mikä itsestä tuntuu mukavimmalta ja jää saajan huoleksi miettiä, miten siihen suhtautuu.
Oli paras lahja (toki oli ainutkin!) :) Vaikka olisi mulle ihan kuoharikin kelvannut (tai vaikka ne lasten tekemät jutut...). Oli kiva silti tuo saada.
Ja mä kyllä uskaltaisin ainakin mun hoidokkien tuomia juttuja syödä, tosin nyt hieman laihdutan joten ihan kiva etteivät tuoneet herkkuja. (Perhe olisi ne toki sitten saanut.)
Pph
Sain itsetehtyjä kortteja, kukkia, suklaata sekä mukeja, jotka oli täyetty karkeilla. Oppilaani siis tietävät, mistä pidän. Olin tyytyväinen kaikkiin lahjoihin.
Wiener nougat -boksi oli mieluinen. Sen lisäksi olen kerran saanut kynttilän. Lukion opeille ei ole ihan hurjasti lahjoja tipahdellut...
Sainkin pari kivaa kesäkukkaa! Mutta kiitos kaikista lahjoista!
MInä olin kovasti tyytyväinen kaikista. Sain suklaata, suihkugeeliä ja kukkia ja kynttiläkipon ja pienen kulhon ja kaikille on käyttöä. Minusta mukavin on sellainen, minkä joku haluaa antaa, kaikki ilmaiset lahjat kelpaavat.
Kukkakuvioisen. Tein siihen heti samana päivänä jäädykettä.
Tässähän oli paljon ideoita tuleville vuosille.
Taidan kuitenkin jatkaa linjalla "jotain, joka kuluu" eli ruokaa, juomaa, kukkia ja kynttilöitä.
t. ap
meillä opehuoneen "kadehdituin" lahja oli lauantaiaamuna leivottu uunilämmin piirakka,jonka oppilaan äiti oli pyöräyttänyt ennen juhlia!Leivonnaiset ovat aina ihana ja vähän henkilökohtaisempi juttu!!
Paras lahjaidea oli kuulkaa sulkapallomailat+off-suihke,loistava kesälahja ja sitä "kuluvaa" tavaraa eikä hintakaan karmeimmasta päästä :)
Ihania lahjoja te vanhemmat kyllä vaivaudutte hommaamaan meille kasvatusalan ihmisille,kiitoksia,hyvältä tuntuu saada kiitosta:)
Paras ja jatkuvasti käytössä oleva on Aarikan kirjanmerkki, jonka sain noin kahdeksan vuotta sitten.
Keväisin parhaimpia ovat istutettavat kesäkukat.
Mukavia ovat olleet esim pieni lahjakortti kahvilaan tai jätskikioskille.
Huonoimipia lahjoja ovat ehdottamasti mukit! Varsinkin jouluisin niitä tulee... Kuvittelevatko ihmiset minua niin tyylitajuttomaksi, että tarvitsen eriparisia mukeja aivan tolkuttomasti? ;)
Mutta kiitos silti kaikista lahjoista. Ajatus on tärkein. Itse yritän viedä aina jotain katoavaa, kuten istutettavia kasveja tai syötävää lasteni opeille.
Eli jotain syömistä ja kukka on tosi kiva. Tykkäsin kyllä hurjasti iittalan mariskoolistakin mutta mielestäni se on liian kallis lahja :)
Pk:n täti
Aika hauska lahja joka muistuttaa ihanista ajoista vuosiakin eteenpäin.
Sain lahjaksi jo hieman kasvaneita koristekuusia, neulaset putoaa talveksi ja tulee uudelleen toukokuusta alkaen. Työmatkat kuljen junalla ja sain kun sainkin ne saatettuna junaan miehen tullesa asemalle toisessa päässä vastaan. Istutin lähelle ikkunoita, ovat hyvän näköisiä. Ehkä erikoinen lahja, mitähän sillä on haluttu kertoa...
Mielellään kuulen lisääkin.
t. ap