Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työt ja äippäloma

Vierailija
29.05.2009 |

Mulla on sellanen tilanne, että äitiysloma alkais viikkoa ennen kuin määräaikainen työsuhde loppuu. Saanko siis Kelalta sitte sen yhden viikon rahat? Ei kai työnantaja siitä enää sitten mitään maksa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ta maksaa palkkaa työsuhteen loppuun asti (tosin saa äitiyspäivärahasi tuolta ajalta) ja siittä eteenpäin saat kelalta äitiyspäivärahaan..

Vierailija
2/9 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis työpaikka maksaa mulle ja kela maksaa sille? Palkka on kuitenkin suurempi kuin äitiyspäiväraha eli kumpaako sitten saan sen viikon ajalta, jonka vielä olen määräaik. työsuhteessa, mutta jo äitiyslomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki maksa palkkaa äitiysloma-ajalta. Ei ole lakisääteinen, mutta aika monet maksaa ekat 3 kk. Kelan raha taitaa olla 90% luokkaa ekat kuukaudet, joten ei tuolla varmaan hirmuinen ero ole kumpaa saat, jollei sulla ole tosi iso palkka.

Vierailija
4/9 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli työsuhteen päättymiseen asti - sen jälkeen äippärahaa. Työsuhteen määräaikaisuus ei vaikuta asiaan.

Vierailija
5/9 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työehtosopimuksesta - eli tarkista asia!

Vierailija
6/9 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellanen tilanne, että äitiysloma alkais viikkoa ennen kuin määräaikainen työsuhde loppuu. Saanko siis Kelalta sitte sen yhden viikon rahat? Ei kai työnantaja siitä enää sitten mitään maksa?

äitiysloman alusta asti äippärahaa. En ymmärrä mistä viikosta sä oikein hölötät ?

Vaikka määräaikainen työsuhteesi jatkuisi vaikka vielä vuoden, niin ei yritys tai kela sulle niitä viikkoja maksa jos äitiyslomalle jäät.

Vierailija
7/9 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysloman alusta asti äippärahaa. En ymmärrä mistä viikosta sä oikein hölötät ? Vaikka määräaikainen työsuhteesi jatkuisi vaikka vielä vuoden, niin ei yritys tai kela sulle niitä viikkoja maksa jos äitiyslomalle jäät.

Mä en ymmärrä, mitä tarkoitat tuolla, että kela ei maksaisi? Tottakai mä nyt kelalta äitiyspäivärahaa saan! Sillä viikolla vaan tarkotan sitä, että mulla on vielä työsuhdetta jäljellä 1 vko, kun äitiysloma alkaa. Olen siis äitiyslomalla sen viimesen työviikon. Ja sitä vaan olen pohtinut tässä, että minkä mukaan se raha siltä ko. viikolta tulee.

Vierailija
8/9 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysloman alusta asti äippärahaa. En ymmärrä mistä viikosta sä oikein hölötät ? Vaikka määräaikainen työsuhteesi jatkuisi vaikka vielä vuoden, niin ei yritys tai kela sulle niitä viikkoja maksa jos äitiyslomalle jäät.

Monissa firmoissa maksetaan normaali palkka 2-3 ensimmäiseltä kuukaudelta (tuolta ajalta äippäraha menee TA:lle). Tämä usein edellyttää esim. 6 kk-1 vuoden työssäoloa ennen äitiyslomaa ja jos alkuperäinen kysyjä on alalla töissä, jolla palkkaa maksetaan ja edellytykset palkanmaksulle täyttyvät maksetaan palkka tuon viikon ajalta ennen kuin työsuhde päättyy.

Nämä tiedot löytyvät oman alan työhetosopimuksesta eli maksetaanko palkkaa vai ei ja mitkä ovat palkanmaksun edellytykset.

Vierailija
9/9 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelasta äitiyspäivärahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi