Eilinen 4D ja 10v. poika!
Joko täällä on puitu eilinen 4D, jossa 10-vuotias poika oli vastuussa äidistään? Tuli ihan hirveän paha olo ja mietin, että ainakin Suomessa vastaava tapaus olisi otettu jo huostaan. Voiko olla mahdollista? Että lapsi ei saa olla lapsi vaan joutuu hoitamaan sairasta äitiään, tekemään ruuat, siivoamaan, käymään kaupassa, heräilemään yöllä jos äiti tarvii? Aivan sairasta :(
Kommentit (5)
Vanhempien pitäisi olla palvelijoita eikä toisin päin. 10-vuotias on vielä lapsi. Ehkä voi jo omat leivät tehdä ja pistää omat tiskit koneeseen, mutta siihen sen sitten pitäisi jäädäkin. Koululaisen ei tarvitse herätä yöllä äitiä auttamaan! Kävi ihan kauheasti sääliksi poikaa. Entä jos poika itse on kipeä ja tarvitsisi hoivaa ja hellyyttä, kuka sitä silloin antaa? Tekee itse kuumeessa ruuat ja huolehtii siskonsa kouluun? Järkyttävää. Saakohan lapsi edes leikkiä ja kutsua kavereita kylään?
esim. jos äidin kädet toimii, miksei hän tee ruokaa esim. pyörätuolista käsin? Kädet tuntuivat pelaavan kun tietokonetta piti käyttää.
ja just se isoäidin rooli, tuntui sen verran hyvänkuntoiselta tyypiltä, että luulisi kykenevän auttamaan parhaansa mukaan, saati laittamaan kaikki pienen pojan harteille..
oli aika ärsyttävän oloinen äiti, minkä ihmeen huudonkin se päästi kun halusi pojan alas yläkerrasta luoksensa.. ihan kuin joku intiaanien kutsuhuuto..
mulla jäi paska maku siitä perheestä.
Se palovammatyttö ja sen perhe taas tuntui aidoilta.
Tuntui, että äiti juoksutti poikaa ja vaati häneltä palveluksia, eikä
muka(?) itse voinut tehdä mitään... Kädet hänellä kuitenkin
toimivat, joten olisi tosiaan voinut pyörätuolissa tms. tehdä
paljonkin asioita.
Jäi tosiaan paha mieli poikaparan vuoksi...
palvelijaa tai orjaa lähinnä. Äidin lisäksi rupesi ärsyttämään pojan isoäiti (äidin äiti ilmeisesti?), joka kaikenkaikkiaan tuntui olevan hyvin tyytyväinen järjestelyyn, vaikka myönsikin pojan tulevat itsenäistymistarpeet. Miksei hän itse olisi voinut auttaa enemmän?
Poikaraukka suunnitteli, että kun hän joskus muuttaa kotoaan, hän omilla rahoillaan palkkaa äidille hoitajan!
Kyllähän lasten tulee auttaa vanhempiaan ja osallistua kotitöihin, mutta liika on liikaa...