Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen PPH ja sain tanaan joululahjan hoitolapsen perheelta :o) Eilen taalla kyseltiin mita

Vierailija
17.12.2008 |

toivoo lahjaksi tms.

Hoidan 5v poikaa jonka perheelta saimme:

- konvehtirasia

- pullo valkoviinia

- pullo punaviinia

- lapsille yhteinen peli tai palapeli tms

- molemmille lapsille viela omat pienet paketit

- myos toiselle hoitolapselleni oli kortti mukana

Tama oli taman pojan toinen joulu minulla hoidon aikana.

Toiselta hoitolapsen perheelta en saa mitaan. Tama on taman toisen kolmas joulu hoidossa olon aikana. Ei edes hyvanjoulun toivotusta. Mutta perheet ovat erilaisia.

Itse ostin taman pojan perheelle konvehtirasian, pojalle ja taman pikkuveljelleen lahjat kummallekin (arvo 9e ja 6e), ja laitoin hanelle viela synttarilahjankin mukaan kun on joululoman aikana synttarit.

Toiselle hoitolapselle ostin lahjan (arvo 9e) ja annan kortin hanen perheelleen.

Toivottavasti ei kuulosta epareilulta, mutta en viitsi alkaa lahjomaan perhe 2:sta jos eivat valita joulusta ja sen juhlinnasta ja ehka tuntisivat olonsa vaivautuneeksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan järkyttävä määrä tavaraa lapsen hoitajalle, itse en kyllä pitäisi hoitajana tuosta yhtään.

Minun esikoiseni kun oli perhepäivähoitajalla kymmenisen vuotta sitten, en tajunnut, että hoitajat odottavat jotain lahjoja. Olen pahoillani. Olin nuori ja kokematon. Hoitajasta tykkäsimme kaikki.

Vierailija
2/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että kumpikin hoitolapsi saa yhtä hyvää ja välittävää hoitoa, eikä lahjominen vaikuta siihen, miten lapsiin suhtaudutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka suklaarasian, ei maksa paljon. Aika noloa, jos lapset tai vanhemmat puhuvat lahjasta toisen perheen kuullen. Tulee kyllä epätasa-arvoinen olo. Mieluummin nolaan itseni antamalla pienen lahjan kuin jättämällä antamatta.

Ja aika huonosti tunnet perheen, jos lapsi on jo kolmatta vuotta sinulla etkä tiedä viettävätkö Joulua. Asianhan voi selvittää ystävällismielesellä kysymyksellä miten perhe aikoo Joulua viettää. Joulu on sen verran merkittävä juhla, että luulis sen tulevan muutenkin puheeksi perheen kanssa. Kai olette tehneet askateluja lasten kanssa tai teillä on ollut jotkut juhlat.

Vierailija
4/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka suklaarasian, ei maksa paljon. Aika noloa, jos lapset tai vanhemmat puhuvat lahjasta toisen perheen kuullen. Tulee kyllä epätasa-arvoinen olo. Mieluummin nolaan itseni antamalla pienen lahjan kuin jättämällä antamatta.

Ja aika huonosti tunnet perheen, jos lapsi on jo kolmatta vuotta sinulla etkä tiedä viettävätkö Joulua. Asianhan voi selvittää ystävällismielesellä kysymyksellä miten perhe aikoo Joulua viettää. Joulu on sen verran merkittävä juhla, että luulis sen tulevan muutenkin puheeksi perheen kanssa. Kai olette tehneet askateluja lasten kanssa tai teillä on ollut jotkut juhlat.

Molemmat lapset ovat tasa-arvoisessa asemassa minun luonani hoidossa ollessaan. Mutta heidan perheensa ovat vain niin kovin erilaiset. Molemmat kylla juhlivat joulua, mutta toinen perhe ei vain kai valita niin kovin siita. Ja taytyy myontaa etta en tunne perhetta kovinkaan hyvin. Aiti ei ole kiinnostunut vaihtamaan mitaan kuulumisia kanssani, eika edes ole oikeastaan kiinnostunut oman lapsensa paivan kuulumisista. Pidan paivakirjaa, mutta sen valissakin olevat tiedokkeet voivat viikonkin kulkea edestakas ilman etta mitaan on luettu...

Askarrellaan, ja leivotaan ja lauletaan joululauluja yms lasten kanssa. Huomenna koristellaan piparkakkutalo, ja molemmat lapset saavat vieda oman kotiinsa.

Minulla on vain hoidossa lapsia kahdesta eri aaripaa perheesta. Toinen perhe on erittain kiinnostunut lapsestaan ja myos meista perheena, toista taas ei kiinnosta. Mutta kukin tavallaan. Minulle ihan sama, meidan perhe tekee niin kuin hyvalta tuntuu, ja kunnioitan muiden perheiden omia valintoja.

Vierailija
5/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatvot täällä näitä työasioitasi? Ne eivät kuulu nettiin!!!

Vierailija
6/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin läheiseksi kuin hoitosuhde muodostuukin, on se kuitenkin palkallista työtä. Toki on kivaa että muistetaan puolin ja toisin, mutta ainakaan kaupasta en ostaisi lahjaa hoitolapselle tai tämän perheelle. Vaikka lasten kanssa yhdessä leivotut piparit olisivat sopiva joululahja.

Olen muuten samaa mieltä siitä, että pph:n ei pitäisi vatvoa työasioitaan täällä netissä näin yksityiskohtaisesti. Tuostahan on tunnistettavissa.

Vierailija
7/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatvot täällä näitä työasioitasi? Ne eivät kuulu nettiin!!!

Kyllähän täällä muutkin kirjoittelee työasioitaan, miksi juuri pph ei saisi?

Vierailija
8/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. typerää vatvoa täällä

3. laita nyt ihmeessä tuon lahjamäärän lisäksi vielä sille toisen perheen lapselle myös paketti, jos minä saisin tietää, että muut ovat saaneet,mutta ei oma lapsi, niin närkästyisin aika lailla.

4. mikä se virallinen lahjomispäivä nyt sitten on edes? Eihän nyt vielä ole ees jouluaatto tai mikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi