Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäis suunnitella ja tehdä yo-juhliin tarjoilu, saisinko teiltä ideoita? Ei ruokaa

Vierailija
20.05.2009 |

vaan ihan ns. kahvipöytä, mutta meidän ylioppilas ei halua voileipäkakkuja.

Vieraita tulossa ehkä joku 30.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan perusvoileivät tai karjalanpiirakat tarjolle, ehkä jokin suolainen piiras lisäksi, ja sitten makeaa tarjoilua, vaikka marjapiirakka ja täytekakku + keksiä kahvin/teen/mehun lisäksi.

tämmöistä mä olen kaavaillut tuleviin ristiäisiin, ja saman suuntaista oli omissa ylppäreissäni, mä kun myös inhoan yli kaiken noita voileipäkakkuja.

Vierailija
2/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja balkan-salaattia voi tarjota ainoastaan 70-luvun pippaloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolainen piirakka tai karjalanpiirakoita ja munavoita, kuivakakku ja pikkuleipiä...

Vierailija
4/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria salaattia, esim. balkan-salaatti ja feta-salaatti

Patonkia ja levitettä

Piirakoita tai suolaista piirakkaa esim. kasvis tai kinkku

Täytekakku

Pikkuleipiä

Suklaamuffineja

Juomaksi

Mehu, Vesi, Kotikalja

Vierailija
5/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei salaatit kuulu kahvipöytään??? Kai sen voi jokainen päättää itse. Meillä ainakin tehnyt hyvin kauppansa ko. juhlissa!

Vierailija
6/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä juhlakalu itse pitää? Eikö juhlatarjoilut pitäisi olla juhlakalunsa näköisiä ja myös makuisia?

suolasena: voileipiä, coctailpiirakoita, keitettyjä kananmunan puolikkaita jotka koristeltu, jotain suolaista dipattavaa, sipsit,kasvikset, esim pastasalaatti, vihersalaatti tmv

makiana, erilaisia leivoksia, mokkapaloja, keksejä, täytekakku

Vierailija
7/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaista piirakkaa, lohi sekä kinkku. Voi tehdä pyöreässä reunavuoassa jo päivän kaksi aiemmin ja laittaa massaa paksulti. Helppo leikata kylmänä palat ja sitten lämmittää ne uunissa ennen tarjoilua.

Karjalanpiirakat + munavoi + sekä graavilohta

Olen nähnyt lakkiaisissa myös pieniä pizzoja itse en laittaisi.

Täytekakku - vaihtoehtoja on mm. kerma, suklaa, marsipaani ja hyytelökakut

Pikkuleipiä lajitelma, niillä saa runsautta - itse teen herrasväen leipiä, lusikkaleipiä, suklaapikkuleipiä ja jotain muutakin ehkä 5 laatua.

Salaatit on ongelmallisia koska ne lämpenee nopeasti ja eivät pysy raikkaina, jos niitä laittaisin pitäisin huolen että alla on jääblokkeja - kylmäkalleja peitettynä. Jos salaatteja tarjolla pitää olla myös patonkia.

Kahvikakku

Vierailija
8/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin tekisit suolaisia hyytelkakkuja, niin niillä saisi juhlapydän kauniiksi ja vieraat voivat kakuista leikata haluamiaan paloja. Toisilla voi olla useampikin juhlapaikka kierrettävänä.

Esim hellapoliisin sivuilla on sekä kalasta että lihasta että kasviksista tehtyjä hyytelökakkuja.

Vierailija
9/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehdään neljä kala -ja neljä lihakakkuja ihan päivänsankarin pyynnöstä! Lisäksi ainakin viisi täytekakkua, osa vattu- ja mansikka täytteellä ja lopuut lakka täytteellä.