Uudet always siteet, aivan järkky haju!!
Kommentit (471)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:31"]Suomessa on niin hyvä hygienian taso yleensä, etten oikein ymmärrä tätä hajustevillitystä (kuka muka tuoksuu vanhalle verelle voimakkaasti????). Markkinoinnin pitäisi varmaan olla jossain muualla päin maailmaa, jossa helteet haittaa yms.
[/quote]
Yksinkertainen toimenpide: suihkussa käynti.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:31"]Suomessa on niin hyvä hygienian taso yleensä, etten oikein ymmärrä tätä hajustevillitystä (kuka muka tuoksuu vanhalle verelle voimakkaasti????). Markkinoinnin pitäisi varmaan olla jossain muualla päin maailmaa, jossa helteet haittaa yms. [/quote] Yksinkertainen toimenpide: suihkussa käynti.
[/quote]
Minua kyllä säälittää ne kehitysmaat, jonne lähtee nyt iso lasti hajustettuja siteitä jostain pohjolasta. Ei nämä hajusteet ole kellekään terveellisiä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:22"]
siteet on tehty keskieurooppalaiseen makuun. on skandinaavi idea että kaikki laadukas nimenomaan on hajutonta, lisäaineetonta jne. Vanhanaikaisessa Keskieuroopassa on totuttu, että kalliissa voiteessa on tämäkkä parfyymi, yövoiteessakin kimalletta jne. Siteiden lemu noudattaa samaa arvomaailmaa. On ikään kuin saatu samalla rahalla enemmän. Itse arvostan meidän skandinaavista tyylitajua, jossa laatu näkyy nimenomaan siinä, että ei tarvita koko lähiökorttelin verran haisevia esansseja johki pyykinpesuaineeseen siteistä nyt puhumattakaan.
[/quote]
Mä olin just jenkeissä reissussa ja hotellihuoneessa tv pauhasi samalla kun purin laukkuja. Repesin ihan totaalisesti kun ruutuun pamahti mainos VARTALOSUIHKEESTA, siis sellainen hiuslakka/huonehajustinspraypullo, jolla vedettiin JALAT NILKOISTA NIVUSTAIPEISIIN ASTI tuolla hajusteella, hameen helmat hulmuten ja avot - olet taas raikas... :D Voi herranjumala mitä punaniskoja, jos tuo on se puhtaus... Samanlaisia tymäköitä hajustepulloja käytetään Suomessa wc-tilojen raikastamiseen...
[/quote]
Tässä nyt ollaan asian ytimessä: varsinainen parfyymiteollisuus kehittyi Ranskassa. (Peittämään paskan hajua.)
Nykypäivänä vaan kaikki suihkutettava on teollista, ei enää luonnollista, niinkuin se joskus on ollut. Sen takia niitä yliherkkyyksiäkin esiintyy yhä enenevässä määrin.
Itse käsitän raikkauden aivan päinvastoin.
Hajusiteitä ostin kerran vahingossa. Kreetalla kait. Ajattelin, että onneksi Suomessa ei ole tällaisia. No nyt on.
.
Jouduin nyt vaihtamaan sidemerkkiä. En kestä tuota hajua.
Libressen ja Vuokkosten siivekkeet ovat aivan liian pienet ja liima laadutonta. Pakko silti vaihtaa merkkiä.
Ne halpismerkit on ok..ei hajuja ja ohuita :) Ja vuokkoset parhaita iholle, cotton ja mikäs se toinen oli, bio jotakin. Niissä ei ole ihan mitä tahansa aineita, ja sen huomaa. Itselläni alwayssit ja libresset aina ärsyttäneet, vuokkosia voi käyttää ilman kirvelyä ja kutinaa, eivätkä tunnu niin hautovilta.
Kestositeet käytössä jo yli viisi vuotta. Alapään iho-ongelmat on muisto vain.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:12"]Hohhoijaa. Kohta kutisee pillut entisestään jostain kemikaaliärsytyksestä. [/quote] Niinpä! Onneks mulla on omat kestot ollu jo monta vuotta. Suosittelen! :)
[/quote]-30-luvulla syntynyt äiti nuorena käytti "kestositeitä", kun muuta ei ollut tarjolla. Itselleni ei tulisi mieleenkään palata 40-50 -luvulle.
[/quote]
Meinaat että kestositeet tänä päivänä on samanlaisia kuin 1940-luvulla? Oikeasti?
Pliis, älä lisäänny, ettei lapsesi peri älykkyystasoasi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 03:03"]
Tosissaan oleva nro 191 jatkaa vielä:
Oonko mä siis ainut, jota se kuukausittain erittyvän eritteen tuoksu ei oikeen hotsita? Siis vaikka kuinka ois sidettä vaihtamassa, niin kyllä sitä ihan tarpeeksi ilmoille pöllähtelee, etenkin näin kesäisin hamosen alta.
Mutta jos nämä hajustetut eivät siis teille kelpaa, niin en ala ihan hirveästi tässä niitä lisääkään mainostamaan (joku vielä luulee, että olen ko. yhtiön maahantuojan palveluksessa ;), vaan ihan vain yksinkertaisesti tarjoudun ostamaan ne teiltä edukkaasti talteen!
[/quote]
Mun on tosi vaikea uskoa, että ihminen jonka hajuaisti on niin herkkä, että haistaa kuukautisveren ällönä housuista ( olettaen että hygienia on kunnossa), pitäisi tuota järkyttävää kemikaalilöyhkää parempana "tuoksuna"...
Hajusteyliherkkänä ja allergisena voin kertoa että oireet ovat voimakkaat ja se ei ole kitinää! Ilman hajusteita ihminen pärjää mutta hapen puute on hengenvaarallinen. Tässä hajustettujen turhakkeiden maailmassa olen erakko, mutta vielä hengissä.
Seuraavaksi sitten markkinoille tulevat varmaan hajustetut vauvanvaipat. Jenkeissä on vaikea muita löytääkkään, isoista marketeistakaan....
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:52"]Hyvä tietää niin tiedän etten jatkossakaan osta alwayseja
[/quote]
Hyvä tietää, siirryn oikeasti kestositeisiin ja kuukuppiin.
Mä ostin noita, ja kamalaa kyllä huomasin työpaikan käytävällä takaisinpäin unohtunutta tavaraa hakemaan pyrähtäessäni, että tällä kertaa jäljessäni ei kuljekaan vakio-parfyymini haju vaan Always-siteen. Hyi hitto. Aivan liian vahva hajuste siteeseen kun tuolla tavalla lehahtaa vaatteiden altakin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 00:28"]
Selittäkää joku mulle tää hajukammoisuus? Ikinä ei saa olla missään pesuaineessa tai pikkuhousunsuojassa mitään, jos joku käyttää hajuvettä niin siitäkin alkaa kitinä vaikka haju ei todellisuudessa olisi millään tavalla voimakas. Nää samat ihmiset om yleensä myös niitä jotka kulkee joka paikkaan desinfiointiaine laukussaan ja mun nenään haisee vain puhtaalta spriiltä ja näyttääkin valjulta ja tylsältä koko ihminen.
Minäkin saan voimakkaista hajuista migreenin mutta siihen ei lukeudu tollaiset koska ne eivät voimakkaita ole, jos ei kestä normaalin elämän hajuja ja tuoksuja niin hanki apua, typerää odottaa muun maailman myöntyvän tähän.
[/quote]
Mä en olehajukammoinen, ja vain kerran olen saanut (kenties homeen ryydittämästä) huuhteluaineen hajusta lievän pahoinvoinnin kuntosalilla.
MUTTA mä taas en tajua, miksi ihmiset haluaisivat kaiken löyhkäävän? Koska ne "tuoksut" eivät ole hyviä, vaan ällöttäviä. Ja oletko miettinyt ikinä miltä sinä " tuoksut", jos sulla on hajustettu pyykinpesuaine, hajustettu huuhteluaine ( jota ei edes tarvitse mihinkään muutenkaan), hajustetut kuukautissiteet, hajustetut hiustuotteet, hajustettu deodorantti, ja siihen päälle sitten vielä vähän hajuvettä...?
Meinaatko että tuosta syntyy ihana tuoksujen coctail? No ei tosiaan!
Itse käytän hajusteettomia tuotteita, ja sitten järjen kanssa haluamaani hajuvettä, jotta oikeasti tuoksun siltä, miltä haluan, enkä joltain ällöttävältä löyhkäkaatopaikalta.
Ja mä en aiemmin edes tajunnut, että ne Alwaysin yösiteet oli hajustettu. Luulin muutaman kerran yön jälkeen, että mulla on tullut joku kamala tulehdus, kun kuukautisveri haisi aamulla niin kamalalta imelältä yökötykseltä. Kun tajusin mistä haju tulee, loppui täälläkin Alwaysin käyttö.
[/quote]
Tämähän on täysin nerokasta Alwaysilta. Ensin haudotaan muovilla naisten alapäät haiseviksi pesäkkeiksi. Sitten saadaan naiset käyttämään päivittäin pikkuhousunsuojia ja sitten voidaan vielä markkinoida uusia ihmeitä tekeviä tuotteita, jotka poistavat tai peittävät hajut.
Ei minulla ainakaan ole mitään hajullisia eritteitä. Toki se veri haisee vessassa käydessä verelle, mutta se on normaalia, side ei haise eikä siinä oleva veri. En käytä pikkuhousunsuojia lainkaan, koska ei ole tarvetta ja kuukautisiin Vuokkosten bioa, jossa ei ole mitään ihoa ärsyttäviä ainesosia.
Jos vuoto haisee pahalle kannattaa käydä lääkärissä , voi olla tulehdus. Ja muistathan että side täytyy vaihtaa jopa useita kertoja päivässä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:19"]
Kiva mennä tuollaisella siteellä kesäyössä, kun hameen alta leijailee Always-tuoksu. Tulee muillekin selväksi " Menkat sillä on"
[/quote]
Kohta niitä tuoksuja on varmaan erilaisiakin ja niille annetaan nimiä tyyliin "Tuulahdus kesäyössä". Jouluerikoisuus on piparintuoksuinen.
[/quote] Joulutuoksuksi "Piparin pölähdys"?Nimeä saa vapaasti hyödyntää :-D
Musta tuntuu että nuo hajustetut siteet vielä korostavat kuukautisveren hajua. Noh, vuokkosilla mennään!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 03:03"]
Tosissaan oleva nro 191 jatkaa vielä:
Oonko mä siis ainut, jota se kuukausittain erittyvän eritteen tuoksu ei oikeen hotsita? Siis vaikka kuinka ois sidettä vaihtamassa, niin kyllä sitä ihan tarpeeksi ilmoille pöllähtelee, etenkin näin kesäisin hamosen alta.
Mutta jos nämä hajustetut eivät siis teille kelpaa, niin en ala ihan hirveästi tässä niitä lisääkään mainostamaan (joku vielä luulee, että olen ko. yhtiön maahantuojan palveluksessa ;), vaan ihan vain yksinkertaisesti tarjoudun ostamaan ne teiltä edukkaasti talteen!
[/quote]
pitäiskö sinun käydä gynellä? Normaali ja puhdas alapää ei haise edes menkkojen aikaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:06"]Kuukuppia en ole kokeillut, kun en tamponeistakaan erityisemmin pidä. Siteet vaihdoin kestositeisiin menkkojen alkaessa nuorimman syntymän jälkeen ja harmittaa etten kestositeiden olemassaolosta tiennyt mitään kun oli jälkivuoto. Kauhea hiivakierre tuli kun monta viikkoa oli hautovat siteet pöksyissä. Kestositeitä en vaihtaisi mihinkään. Eivät hiosta, hierrä, ei ohivuotoja, ei hajuja ja pesusta ei mitään ylimääräistä vaivaa ole. [/quote] Puristetaanko kestositeistä ylimääräiset veret ennen pesua?
[/quote]
En mä mitään niille tee. Siteille on oma pyykkikori (kestovaipoilla ennen käytössä ollut heilurikansiroskis), jonne siteen laitan semmosenaan. Ne menee suoraan pesupussiin, jonka sitten sisältöineen (pussin suu auki) nakkaan vaan koneeseen menkkojen loputtua. Koneessa joku 20min pikapesu kylmällä vedellä esihuuhteluksi, sitten normaali 60c pesu. Jos jää tahroja pesun jälkeen (harvoin jää), ne voi käsitellä sappisaippualla ja laittaa odottamaan pesua. Jos ne tahrat haittaa.
Töissä ja muualla mulla on käsilaukussa mukana erillinen pussukkai, jonne laitan käytetyn siteen nepitettynä kiinni semmoiseksi paketiksi.
Matkoilla käytän sit kyllä Vuokkosia tjsp. luonnonkuituisia kertakäyttöisiä, jos ei ole pesumahdollisuutta tai menkat just keskellä reissua.
t. 103
[/quote]
Hyi
ei sovi mulle säilöä tommosta likaisia ällötyksiä, vaikka kuinka olisi niille oma paikka
Laittakaa ihmeessä.palautetta. Tyhmää, kun tulivat tilalle eikä rinnalle.