Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudet always siteet, aivan järkky haju!!

Vierailija
25.05.2015 |

Oletteko kokeilleet, mitä mieltä? 

Kommentit (471)

Vierailija
381/471 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa (Valintatalo) oli ainakin eilen vain hajustamattomia. Mutta voihan se olla, että siellä niitä ei mene niin paljoa, niin on vielä "vanhat" tuotteet myynnissä.

Vierailija
382/471 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:49"]

Näköjään myös iltalehti huomasi tämän keskustelun!

http://www.iltalehti.fi/terveys/2015062519928761_tr.shtml

[/quote]Tämä ketju on aloitettu vasta IL uutisoinnin jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/471 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta blogilinkistä kävi ilmi, että Alwaysillä on enää vai yksi sidemerkki, jossa ei ole hajusteita. Alwaysia olen yleensä käyttänyt. Itse olen hajusteyliherkkä, enkä voi käyttää mitään pesu-, hygienia- tai  pyykinpesuaineita, joissa on hajusteita. Nyt täytyy kyllä vaihtaa merkkiä.

Luokkakaveri oli -80-luvun alussa vaihto-oppilaana USAssa, ja siellä myytiin jo silloin hajustettuja siteitä ja tamponeja. 

Vierailija
384/471 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks aina ollut Vuokkoset käytössä niin ei oo tätä ongelmaa.

Vierailija
385/471 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:30"]Olen käyttänyt Always pikkuhousunsuojia, mut nyt on vaihdettava merkkiä. Vinkit siis kehiin! Mikä olisi mahdollisimman samanlainen? Monet ovat sellaisia, että "ryttääntyvät" alkkareissa, mutta Always on pysynyt hyvin paikoillaan. Ei viitsisi ostaa kaikkia mahdollisia merkkejä kokeilun vuoksi. Myös siteistä saa laittaa korvaavia ehdotuksia. Puuttuis vielä, että Tampaxeihin tulis joku haju...
[/quote]
Mä siirryin käyttämään Pirkka-pikkuhousunsuojia, yllättävän samantyyppisiä kuin Alldaysit. Ensin ostin Libresse-merkkisiä, mutta ne oli tosi huonoja, paksuja eivätkä pysyneet paikallaan. Tuli ihan mieleen 80-luvun siteet...

Vierailija
386/471 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:12"]Hohhoijaa. Kohta kutisee pillut entisestään jostain kemikaaliärsytyksestä.
[/quote]

Niinpä! Onneks mulla on omat kestot ollu jo monta vuotta. Suosittelen! :)

Vierailija
387/471 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä kirjoittaa Maria

Tukesilta sain tällaisen viestin:
"Kemikaalilainsäädäntö koskee tietyiltä osin myös esineitä, kuten terveyssiteitä, vaikka nimenomaan näihin kohdistettuja rajoituksia ei olekaan. Ihoa ärsyttävien kemikaalien käyttöä ei kuitenkaan yleisesti ole kielletty. Tuotteiden valmistajat ja maahantuojat vastaavat siitä, että tuotteet ovat lainsäädännön mukaisia. 

Ohjeistamme kuluttajia vastaavissa tapauksissa olemaan yhteydessä tuotteen myyneeseen liikkeeseen tai valmistajan asiakaspalveluun, jotta yritys saa tiedon asiakkaiden mahdollisista ongelmista tuotteen kanssa.

Jos samasta tuotteesta tulee meille useita kuluttajien tekemiä ilmoituksia, voimme valvonnassamme tarvittessa reagoida."

Te oireita saaneet, laittakaa myös viestiä Tukesiin! 

http://www.tukes.fi/fi/Kuluttajille/Vaarallinen-tavara---palvelu/Ilmoitus-vaarallisestapuutteellisesta-tuotteesta/

Vierailija
388/471 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 00:28"]

Selittäkää joku mulle tää hajukammoisuus? Ikinä ei saa olla missään pesuaineessa tai pikkuhousunsuojassa mitään,  jos joku käyttää hajuvettä niin siitäkin alkaa kitinä vaikka haju ei todellisuudessa olisi millään tavalla voimakas. Nää samat ihmiset om yleensä myös niitä jotka kulkee joka paikkaan desinfiointiaine laukussaan ja mun nenään haisee vain puhtaalta spriiltä ja näyttääkin valjulta ja tylsältä koko ihminen. 

Minäkin saan voimakkaista hajuista migreenin mutta siihen ei lukeudu tollaiset koska ne eivät voimakkaita ole, jos ei kestä normaalin elämän hajuja ja tuoksuja niin hanki apua, typerää odottaa muun maailman myöntyvän tähän. 

[/quote]

Mä en olehajukammoinen, ja vain kerran olen saanut (kenties homeen ryydittämästä) huuhteluaineen hajusta lievän pahoinvoinnin kuntosalilla.

MUTTA mä taas en tajua, miksi ihmiset haluaisivat kaiken löyhkäävän? Koska ne "tuoksut" eivät ole hyviä, vaan ällöttäviä. Ja oletko miettinyt ikinä miltä sinä " tuoksut", jos sulla on hajustettu pyykinpesuaine, hajustettu huuhteluaine ( jota ei edes tarvitse mihinkään muutenkaan), hajustetut kuukautissiteet, hajustetut hiustuotteet, hajustettu deodorantti, ja siihen päälle sitten vielä vähän hajuvettä...?

Meinaatko että tuosta syntyy ihana tuoksujen coctail? No ei tosiaan!

Itse käytän hajusteettomia tuotteita, ja sitten järjen kanssa haluamaani hajuvettä, jotta oikeasti tuoksun siltä, miltä haluan, enkä joltain ällöttävältä löyhkäkaatopaikalta.

Ja mä en aiemmin edes tajunnut, että ne Alwaysin yösiteet oli hajustettu. Luulin muutaman kerran yön jälkeen, että mulla on tullut joku kamala tulehdus, kun kuukautisveri haisi aamulla niin kamalalta imelältä yökötykseltä. Kun tajusin mistä haju tulee, loppui täälläkin Alwaysin käyttö.

Vierailija
389/471 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:06"] Miks haistelet niitä [/quote] Ei tarvi haistella, haisee yli metrin päähän =( [/quote] Otitko mittanauhalla tarkan mitan

[/quote]

42 yläpeukkua tähän mennessä näin surkealle läpälle! Voi luoja. Onneksi alapeukkuja on kuitenkin enemmän, ettei ihan mene usko ihmiskuntaan. 

Vierailija
390/471 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi yliherkkyys teilläkin tuntuu olevan se, että jos joku millään tavalla epäilee tätä suomessa aivan räjähdysmäisesti leviävää yliherkkyyttä, niin pitää alkaa paasaamaan lukematta oikeasti mitä kirjoitin.

Kuten sanoin. MINUSTAKIN hajusteet siteissä ovat turhia. JA en kieltänyt missään tapauksessa, ettei tuo "uusi hajunsidontatekniikka" olisi selkeästi jotenkin outo, koska siitä niin moni on saanut oireita, hajusta riippumatta.
En itsekkään käytä noita hajustesiteitä, koska pidän muita merkkejä parmpina (kuten se jo useasti mainittu vuokkosten cotton, joka on myös siivekkeetön, jota on nykyään vaikea löytää. Runsaalla vuodolla ne siivekkeet on yksi kirous, sitä sileää muovia pitkin on aivan varmasti kaikki pitkin reisiä.. )

Sen sijaan Kyllä otin kantaa siihen, että kun puhutaan nyt tästä uudesta tuotteesta, joka haisee ja aiheuttaa oireita, niin siihen vedetään kaikki hajustetut tuotteet, jotka eivät valtaosalle aiheuta mitään oireita/ihottumaa. Ja suurimmassa osassa ennen tätä uutuustuotetta oli oikeasti mieto hajuste, joka ei takuuvarmasti hajustanut puolta pitäjää.

Nämä "yliherkät" vievät uskottavuuden itse asialta, sekä oikeilta tuoksuyliherkiltä. Jokainen tietää, että -suuri osa- nykyisistä yliherkistä on "yliherkkiä". Juuri niitä mammoja, jotka köhii hajuvesihyllyn kohdalla ja päivittelee isoon ääneen kuinka yliherkkä on, samalla itse lemuten kilometrin päähän hajusteilta.

Sitä en tiedä miksi te oikeasti yliherkät olette monesti niin herkkähipiästä sakkia muutenkin, että kun mainitseekin sanan tuoksu, niin ollaan suunnilleen kurkussa kiinni. "kyllä mulla varppina menee nokka tukkoon, jos et usko niin rupean itkemään".
USKON, että on hajustelyliherkkiä, mutta voi jeesus sentään..

Olen itsekkin allergisoitunut eräälle kosmetiikassa ja hajusteissa käytetylle kemikaalille. Usea tuoksu aiheuttaa perinteisiä yliherkkyysoireita, samoin kosmetiikka, hammastuotteet jne. En silti koe olevani tuoksuyliherkkä, koska on hajusteita mitä itse käytän miellelläni, enkä saa yliherkkyysoireita.

Olisi hyvä jos tämä uutuusteknologia joutuisi nyt testeihin ja vedettäisiin markkinoilta, koska sen kanssa on selkästi ongelmia. Mutta kun palautteita tulee :"luin että hajustetut tuotteet haisee, ostin miedosti hajustettuja siteitä (joissa ei ole tätä uutta hajunsitojamateriaalia), joita on ollut kaupan jo pitkän aikaan ja nyt sain sitten hirveän kuolemantaudin, koska muutkin on saaneet" Nauravat sielläkin toisessa päässä vain partaansa.
Asia sitten erikseen jättää palaute, että hajusteetkin voisi siteistä poistaa, väittämättä, että kaikki lemuaa yhtäkkiä kilometrin päähän.

Mutta olkaa vain ystävällisesti ymmärtämättä ja istukaa hernepalko nokassa, kun se tuntuu niin mukavaa olevan.

230

Vierailija
391/471 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

230, mikä sun ongelma oikein on?

kysyy 29, 188 jne

Vierailija
392/471 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:27"]

kysyy 29, 188 jne

[/quote]

On vähän flunssainen olo, enkä saa unta. Ärsyttää vähän sekin, että ulkona on kylmä ja syksyinen keli.
Oliko siinä riittävästi ongelmia, vai kerronko lisää? :)

Vierailija
393/471 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako noita enää!

Vierailija
394/471 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hajusteherkkiä täällä. Mun mielestä se on hyvä tuoksu.
Ja huom. Saksassa myydään vielä parempia Alwaysin malleja kuin täällä. Toisessa takana levike toinen malli paljon paksumpi. Molemmat yösiteitä ja tosi hyviä, tilasin jo. Hinta vaan 2.05 €!

Vierailija
395/471 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hajusteherkkiä täällä. Mun mielestä se on hyvä tuoksu. Ja huom. Saksassa myydään vielä parempia Alwaysin malleja kuin täällä. Toisessa takana levike toinen malli paljon paksumpi. Molemmat yösiteitä ja tosi hyviä, tilasin jo. Hinta vaan 2.05 €!

http://www.vauva.fi/keskustelu/4504947/ketju/always_yositeet_leveampi_side_ja_paksumpi_side/sivu/1#comment31880015

Vierailija
396/471 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD T. mies.

Vierailija
397/471 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:27"]

kysyy 29, 188 jne

[/quote]

On vähän flunssainen olo, enkä saa unta. Ärsyttää vähän sekin, että ulkona on kylmä ja syksyinen keli.
Oliko siinä riittävästi ongelmia, vai kerronko lisää? :)

[/quote]

No mä aattelinkin ettei kaikki ole ok. Minä taas olen saanut soitella isännöitsijälle, kun mulla ja naapurilla on eri käsitys yhdestä asiasta. Ketuttaa, kun joutuu ensi viikolla vissiin vielä muuallekin soittelemaan ja kysymään neuvoa ko asiaan. Joskus on vaan rähähdettävä ja se viimeinen niitti tuli tällä viikolla. Ei naapurillakaan ole oikeutta perseilyyn.

Mä taas tykkään näistä keleistä, ollut ihana kevät ja kesän alku. Viime kesän tappohelteet oli pyllystä.

Noh, koitahan saada nukuttua, kyllä se tästä, itse kullakin:)

29,188

Vierailija
398/471 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:06"]Minä en pitänyt edes niistä vanhoista Alwayseistä koska nekin haisivat oudolle. Näitä uusia en uskalla edes kokeilla. Kaupassa haisi pakettikin.
[/quote]

Sama!

Vierailija
399/471 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ihan tyhmä kun luulen että näitä tuotteita ja kemikaaleja vahditaan ja tutkitaan. eihän näitä saisi olla myynnissä jos ovat haitallisia.

Selittäkee tyhmälle, ei ymmärrä.

Vierailija
400/471 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä selitän. Siteiden valmistusta ei valvota kovin tarkkaan. Luuletko oikeasti, että Always välittää asiakkaista? Ei olisi ensimmäinen yritys, joka tekee mitä tahansa tahkotakseen rahaa.

Pitää oikeasti olla todella naiivi, jos luottaa kosmetiikan ja hygieniatuotteiden olevan täysin myrkyttömiä.