Uudet always siteet, aivan järkky haju!!
Kommentit (471)
Viestin no. 268 vierailija ilmoittautuu. Ei tullut ihoärsytystä. Aion jatkaa siteiden tuulettamista ennen käyttöä.
Hullu maailma, miksi pitäsi hajustaa alapää?
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1438050027204.html
täällä kymmenet valittaneet oireitaan ja vain kymmenen tehnyt ilmoituksen tukesiin. Ilmoittakaa nyt sinne niin tajuavat tutkia!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:45"]Tytöt, tallinnassa on vielä aitoa tavaraa, sitä hajutonta. Tyhjensin kaupan hyllyn siitä ilosta. Kohta tulee varmaan tullin rajoitukset voimaa.......
[/quote]
Jee, kiitos vinkistä! Matkalla sinne. Mikä kauppa?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:50"]Meidän marketissa kaikki alwaysit tänään alessa 1€/ paketti. Ei ole ikinä ollut näin halpaa. Mistähän johtuu???
[/quote]
Täällä sama ja kyllä haisi käytävä, kun oli isot lavat niitä keskikäytävälle tuotu.
[/quote]
Ostaako ihmiset niitä???
Mun iho ei ärry noista hajuista, mutta tämän uuden Alwaysin tuoksu on aivan kamala. Haju on sama kuin niissä ällöttävissä suihkeissa, joita Keski-Euroopassa käytetään "raikastamaan" tekstiilejä. Hotelleissa on aina tuuletettava siivoojan jäljiltä tuntikausia. Ja nyt pitäisi haista samalta kerran kuussa! No thanks.
Tuonne vaan palautetta englanniksi:
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:57"]Tuonne vaan palautetta englanniksi:
[/quote]
Niillä on kyllä suomenkielinenkin sivu. en nyt ehdi etsimään linkkiä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:13"]En ottais edes ilmaseks.
[/quote]
Jep. En minäkään. säälittää ne, jotka ostaa eikä tiedä että on vaarallisia.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:24"]http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1438050027204.html
täällä kymmenet valittaneet oireitaan ja vain kymmenen tehnyt ilmoituksen tukesiin. Ilmoittakaa nyt sinne niin tajuavat tutkia!
[/quote]
Siis ilmoitetaanko tukesiin jos ei tykkää hajustetuista siteistä? Mä luulin että jos saa niistä pahoja oireita niin sitten. Itselle tulee korkeintaan lievää päänsärkyä. Ei noista siteistä minulle varsinaista haittaa ole, en vaan pidä niiden hajusta eikä minusta muutenkaan intiimihygieniaan käytettävien tuotteiden tartte hajustettuja olla.
Muutaman päivän esituuletus pyykkitelineellä niin on ihan käyttistä. Kukkaro kiittää.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:37"]
Olenko mä ainut, joka tykkää niistä?
[/quote]
Et ainoa, mut selkeesti vähemmistöä. Tän keskustelun kirjoittajien kokemusten mukaan tuoksu ei ole ainoa ongelma. "Uutta teknologiaa" sisältävät siteet on aiheuttaneet kaikenlaisia haavoja ja paiseita ilmeisesti naisten alapäähän. Mua ei myöskään haittaa haju, mut en silti IKINÄ käyttäisi näitä. Ei noista kemikaaleista ikinä tiedä. Asbestiakin pidettiin terveellisenä kunnes opittiin että se tappaa.
Outoa että tästä jutusta ei ole kuulunut mitään. Onko Tukes ottanut yhteyttä teihin, jotka teitte sinne ilmoituksen tuotteesta? Ovatkohan vielä kesälomalla?
Katsokaa tukesin sivut http://www.tukes.fi/fi/Kuluttajille/Vaarallinen-tavara---palvelu/
Lainaus tukesin sivuilta vaaralllisesta tuotteesta :
Ehkäise vaaratilanteet ja kerro havainnoistasi
Jos hankkimassasi tuotteessa tai palvelussa on ominaisuus, joka aiheutti vaara- tai "läheltä piti" -tilanteen, tai epäilet, että jokin tuote tai palvelu voi aiheuttaa vaaraa terveydelle tai omaisuudelle
lopeta tuotteen käyttö ja poista se muidenkin ulottuvilta
ilmoita asiasta myyjälle
ota yhteys oman kuntasi terveystarkastajaan (kysy kunnan vaihteesta tarkemmat yhteystiedot) tai ilmoita Tukesiin
Turvallisuuspuute tuotteessa tai palvelussa on myös kuluttajansuojalain mukainen virhe, josta on oikeus vaatia hyvitystä.
Tässä linkki suoraan tukesin ilmoitussivulle:
Kyllä minusta päänsärkykin on haitta tuotteen käytöstä, tehkää ilmoituksia alwaysistä sillä mitä enemmän tulee valituksia sen varmemmin tuote tutkitaan.
Always EI kerro asiakkaille mitä ovat tunkeneet tuotteeseen, eivätkä tarjoa vanhoja hajuttomia tuotteita, joten minä en enää ole heidän asiakkaansa! Eivätkä P&G kerro paketissa suomeksi, että tuote haisee. Katsokaa pakkausta, suomeksi lukee vain että siteitä ja asiakaspalvelun numero. Tehkää ilmoituksia niin ehkä saadaan selville onko tuote edes turvallinen!
Itse sain rahat takaisin kesäkuussa kun otin yhteyttä s-postilla P&G asiakaspalveluun ja valitin etten voi käyttää tuotetta koska uusi tuote haisee ja saan päänsäryn. Otin yhteyttä P&G tukitiimiin. Tässä linkki
Eilen mietin että mitä hulluja täällä kirjoittelee. Äsken avasin paketin ja meinasin pyörtyä!
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:15"]Turha keksintö. En muista, että koskaan olisin haistanut kenestäkään, että tuolla on kuukautiset. Nyt sen tietää ainakin, jos siteen hajuste on voimakas.
[/quote]
Ei kai sitä naiset haastakaan
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:54"]Onks mussa jotain vikaa ku en haista mitään kamalaa? Toki tuoksuu muttei se mikään oksettava 100metrin päähän haiseva päänsärky tuoksu ole :/
[/quote]
Ei ne mustakaan mitään kauheita ole, peittää mukavasti veren hajun.
Kiva mennä tuollaisella siteellä kesäyössä, kun hameen alta leijailee Always-tuoksu. Tulee muillekin selväksi " Menkat sillä on"
Minunkin oli sitten pakko luopua Alwaysistä parinkymmenen vuoden uskollisen asiakkuuden jälkeen. En muutenkaan käytä mitään hajusteita, ja nuo Alwaysit haisevat ihan tolkuttoman voimakkaasti ja vieläpä pahalle, joten se siitä. Kun ei niin ei.
Kävin läpi niin monta sidemerkkiä kuin lähikaupoista nyt sattui löytymään eli koko kirjon Vuokkosista X-traan sekä joitakin ulkomaalaisia outoja merkkejä. Olin joskus vuosia sitten kokeillut Libresseä ja pitänyt sitä kovana ja inhottavana, mutta nythän se onkin tosi pehmeä ja mukava; missä vaiheessa se oikein on muuttunut? Lisäksi siihen oli juuri tullut uusi pakkaussysteemi niin, ettei sidettä tarvitse enää kääriä vessapaperiin käytön jälkeen. Kätevä se ei edelleenkään ole, mutta paljon parempi kuin entinen.
Kirjoitin vielä Libresselle ja varmistin, ettei heillä ole aikeissa muuttaa siteitään hajusteellisiksi (sanoivat, ettei muutoksia valikoimaan ole lähiaikoina luvassa), joten minusta tuli nyt lopulta Libressen asiakas. Totta puhuen hieman harmittaa, etten ryhtynyt vaihto-operaatioon jo aiemmin, sillä nämä siteet eivät aiheuta minulle ihoreaktioita kuten Always, etenkin jos sitä joutui käyttämään pitempään (muovi kai hautoi).
Niin että kiitti vaan näistä vuosista, Always. Muistan hyvin, kuinka sain teiltä ekat mainossiteet kotiin 90-luvulla, ja minun oli pakko kaataa niihin vettä uskoakseni, että niinkin ohuet siteet todellakin pystyivät imemään yllättävän paljon nestettä! Juuri nyt tuntuu siltä, etten vaihtaisi enää takaisin, vaikka Always hajusteista (painostuksen vuoksi) luopuisikin. Totean vain kuten Kummelissa aikoinaan: pitäkää tunkkinne.