Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että kun ihmiset ilmoittavat painonsa,

Vierailija
18.05.2009 |

.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin useasti he 'pyöristävät' seuraavaksi alemmalle kymmenelle niin, että esim. todellisuudessa vaikkapa 52 kiloa painava sanoo painavansa 49, 70 kiloa painava onkin 69, ja 91 kiloa muuttuu 89:ksi.

Eipä tällä mitään sen suurempaa tarkoitusta ole, tuli vaan mieleen tosta yhdestä ketjusta, kun taas yksi 19-vee tyttö oli '49kg'. Voisin lyödä vaikka vetoa, että pyöristi alaspäin :)

Naurattaa tämmöset. Maailmankaikkeudessa sillä kun on niin paljon merkitystä :D

Terveisin ei-ylipainoinen 92kg. (juu, olen mammutti myös pituudeltani)

Vierailija
2/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut saman. Itse ilmoitan rehellisesti painavani tällä hetkellä 80,5 kg (vaikka tuo uudelle kymmenelle hypääminen vähän hirvittääkin). Toisaalta olen myös 179cm ja rv30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen voi tietää, että kirjoittaja pyöristää yhtään minnekään? Ja minusta lukua 49 ei ole pyöristetty yhtään mihinkään. Pyöristettynä se olisi 50. Itse pyöristän aina oman painoni.

Painoin ennen raskautta 68 kiloa. Sanoin painavani 70. Minun koossani sillä kahdella kilolla ei ole mitään merkitystä kuitenkaan. Ja jos se jotakuta niin kamalasti nyt sitten edes kiinnostaa, mitä minä tarkalleen painan :)

Pyöristän minä pituutenikin. Olen 173cm pitkä. Sanon olevani 170cm. Eli siis mitoiksi tulee minun puheessani 170/70 vaikka edullisempaa itseni kannalta olisi ilmoittaa oikeat 173/68. Mutta kun en ole niin sen parin kilon perään, en minä niin välitä :D

Ja jos jollekin tulee parempi olo, kun pudottaa omaa painoaan muutaman kilon jossain nettikeskustelussa.. - no, mitäs sitten? Jos se oikeasti tekee jonkun elämästä helpompaa ja itselle tulee hyvä mieli niin siitä vain. Minua ei ainakaan kiinnosta ;)

Vierailija
4/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistäpä sitä täällä netissä edes tietäisi? :O

Itse painan 54kg ja en pyöristele sitä mihinkään suuntaan, painan tosiaan tuon 54kg vaikka joku tulisi puntarin viereen katsomaan kun kipuan sille

Vierailija
5/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli on menty vain raskaana.

Vierailija
6/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painoin joitakin viikkoja sitten 70 kg ja se oli mulle kyllä kauhistus, mutta en silti "pyöristänyt" sitä 69 kiloon. Nyt painan 67 kiloa, eikä sekään ole mihinkään pyöristetty.

Vierailija
7/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai "muistaa väärin".

Olen lääkäri ja punnitsen vastaanotolla lähes jokaisen potilaan, ainakin ylipainoiset. Osalta mittaan myös pituuden, jos ilmoitettu lukema näyttää minusta kovasti väärältä. Lisäksi useimmilla potilailla on mukanaan heille etukäteen lähetetty paperi, johon on pitänyt merkitä pituus ja paino.

Suurin kohdalleni sattunut ero ilmoitetun ja punnitun painon välillä on ollut 26 kiloa ja suurin ero ilmoitetun ja mitatun pituuden välillä 10 senttiä. Suurimmalla osalla toki erot ovat pienempiä, mutta pituus yleensä ilmoitetaan 2-5 senttiä isommaksi kuin se on ja paino 2-10 kiloa pienemmäksi. Mitä ylipainoisemmasta ihmisestä on kyse, sitä enemmän valehdellaan, normaalipainoiset harvemmin.

Vierailija
8/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tällä mitään sen suurempaa tarkoitusta ole, tuli vaan mieleen tosta yhdestä ketjusta, kun taas yksi 19-vee tyttö oli '49kg'. Voisin lyödä vaikka vetoa, että pyöristi alaspäin :)

Minua varmaan tuossa tarkoitat... :D Kyllä minä painan ihan oikeasti sen 49kg, huono homma jos et usko sitä sen takia että se on niin lähellä viittäkymmentä.:D Ei se 50:kään mikään paha ole, ja n.1,5kk sitten tosiaan painoin vielä 52kg, kun oli toi imetyksenjälkeinen painonpudotus vielä vaiheessa, ja onhan tässä tuo 1kg vielä ns."ylimääräistä" ennen kun olen siinä painossa missä olin ennen raskautta. :) Ei mulla ole mitään tarvettä pyöristellä painoani alaspäin... :D

Kummaa hommaa että joku jaksaa olla niin katkera omasta painostaan että ryhtyy pohtimaan et kaikki painaa varmaan enemmän kun ne sanoo... :D

Ja vau! ap on vissiin yli 2metrinen nainen??

Vierailija
9/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsin just itseni tuossa vaa´alla ihan vaan varmistaakseni etten valehtele sulle. Pyydän nöyrimmin anteeksi että sanoin painavani 49kg, painan tällä hetkellä 49,2kg!!! Sori kauheesti!

t.se 19v tyttö. :D

Vierailija
10/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oot huomannut? oletko ihan käynyt av-mammoja punnitsemassa...?

Vierailija
11/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole, et tosiaankaan ole "ei-ylipainoinen" vaan ihan rehellisesti ylipainoinen... Sori vaan.

Vierailija
12/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöristän painoani alas- kuin ylöspäin. Miten se onkin niin vaikea sanoa, että painaa 61, jos todellisuudessa painaa sen verran. Mieluummin sanoisin, että painan 59 kg : ) Nyt ap:n rohkaisemana yritän pyöristää painoani vähän ylöspäin ja sanon, että painan 63 kg. Hui, kuulostaa niin kuolettavan tavanomaiselta! 59 kg kuulostaa ja näyttää paljon paremmalta, heh.

Vierailija
13/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino ilmoittaa vain ja sitten väittää olevansa normaalipainoinen! :D

Vierailija
14/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoni mieluummin hieman ylöspäin. Alaspäin olisi vain ja ainoastaan itsensä huijaamista!

Pituuteni on noin 167 cm ja painoni noin 60 kg. Viimemittausten mukaan hieman allekin 60 kg:n. Kun ilmoittaa pianon hieman ylikanttiin, jää mieleen sellainen "tsemppifiilis" keventyä.

T. Ei ylipainoinen, siis hoikka

Vierailija
15/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä mä painan 79 kg, anteeks jos se haittaa sua kun en painakaan 80 kg. =( Juu, ja olen ylipainoinen, pituutta 174 eli painoindeksi on ylipainon puolella.

Vierailija
16/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo ole muuten ole mitään pyöristämistä jos tarkkoja ollaan.

Vierailija
17/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä tollasta asiaa voi "huomata" ?

Tuskinpa kellään on tarvetta tollaseen tuntemattomana keskustelupalstalla ellei ole tosi norsusta kyse..

mua naurattaa sun tyhmyys..huh :D

Vierailija
18/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä tollasta asiaa voi "huomata" ?

Tuskinpa kellään on tarvetta tollaseen tuntemattomana keskustelupalstalla ellei ole tosi norsusta kyse..

mua naurattaa sun tyhmyys..huh :D

Vierailija
19/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon muutaman sentin, niin että siitä se virhe varmaan tulee.

tai "muistaa väärin".

Olen lääkäri ja punnitsen vastaanotolla lähes jokaisen potilaan, ainakin ylipainoiset. Osalta mittaan myös pituuden, jos ilmoitettu lukema näyttää minusta kovasti väärältä. Lisäksi useimmilla potilailla on mukanaan heille etukäteen lähetetty paperi, johon on pitänyt merkitä pituus ja paino.

Suurin kohdalleni sattunut ero ilmoitetun ja punnitun painon välillä on ollut 26 kiloa ja suurin ero ilmoitetun ja mitatun pituuden välillä 10 senttiä. Suurimmalla osalla toki erot ovat pienempiä, mutta pituus yleensä ilmoitetaan 2-5 senttiä isommaksi kuin se on ja paino 2-10 kiloa pienemmäksi. Mitä ylipainoisemmasta ihmisestä on kyse, sitä enemmän valehdellaan, normaalipainoiset harvemmin.

Vierailija
20/24 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin muissa askareissa, enkä netin ääressä lainkaan.

nyt kun kaikkia tuntuu niin kovasti kiinnostavan, niin kylla, olen yli 190 cm pitkä. juu juu, tiedän, kaaaamalan pitkä. haha. tarkalleen ottaen 194.

sitten, jos ette siskot armaat ymmärtäneet, mikä ero on 'pyöristämisellä' ja pyöristämisellä, niin en kyllä ala ratakiskostakaan sitä vääntämään teille.

tästä aloituksesta ei alunperin kyllä pitänyt tulla näin vakavaa, anteeksi kaikille, joiden verenpaine pääsi kohoamaan :) ja terkut niille, joilla on vielä huumorintajua jäljellä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi