Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 TAMMIVAUVAT toukokuun LOPPUUN

18.05.2009 |

Ajattelin kerrankin aloittaa uuden pinon. Tuo vanha olikin alkukuun pino ja jo aikas pitkä, joten jos sit taas tänne uudet kuulumiset. Mä palailen myöh. lukeen aiemmat kirjoitukset ja kommentoimaan. *Aurinkoista viikonalkua*

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie p01/09, Oulu

Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi

Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme

Jepsis 34v, t 10/06 ja t 01/09, Pirkanmaa

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa

Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo

Lila82 27v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää

minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu

Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani

Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki

UlMa 21v p01/09 Vantaa

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikkulille tsemitykset täältä kans. Myös mun pahin pelko tuo, että kaadun vauva sylissä tai lyön oven pieleen pään tms. Pari kertaa vahingossa muksauttanut hoitopöydän reunaan ja se on ihan hirvee se olo mikä itselle tulee, ku toinen alkaa itkeen oman "kämmin" takia. Mut onneksi vauvat on vahvaa tekoa. :) Nyt mulla on vaan uus pelko se, että ampiainen tms menee hyttysverkon alle vaunuihin jostain kolosta. Itse pelkään kamalasti kaikkia öttiäisii, mönkiäisii jne ja pelkään siirtäväni tuon pelon myös Kalleen, ku näkee koko ajan, että äiti paniikissa ku joku hämis jossain tai amppari lentää vierestä.

Hömppä: Teidän edellinen yö kuulostaa meidän normaali yöltä...välillä vähän ihmettelenkin miten sitä ei oo kuitenkaan ihan puoli kuollut joka päivä vaan harvoin onneksi vain. :) Viime yö oli taas vaihteeksi vähän parempi...klo 19 meni ukko nukkumaan, klo 22, 01,03.30, 05 tai 06 nostin väliin en oo ihan varma :) ja 07 nousi ukko isänsä kanssa ylös ja minä jatkoin unia 09 asti. Nukun kyllä melkein joka päivä myös jonkinlaiset tubluurit, mut ei päikkärit oo sama asia ku yöuni. Se on sellasta koiran unta ja pöhnänen olo sen jälkeen. Pimennysverhot pitäis kyllä hankkia...nyt meillä tyylikkäästi verhojen lisänä pussilakana ikkunassa. :D

Miten tuo ISTUMINEN...ku tiiän, että sääntö, on että sitte saa istuttaa, ku vauva itse pysyy pystyssä, mut miten vaikka sylissä? Ku Kalle ei suostu yhtään oleen makuullaan tai puoli-istuvassa asennossa vaan pönkää istumaan. Oon sitte antanu sylissä olla sillai, että itse tuen koko ajan selkää omilla käsillä, ettei makaa selkärangan päällä eikä selkäranka pääse kaarelle. Ja näkee, että Kalle tykkää siitä ku sitä vetää käsistä istumaan mutta lasken aina heti ylös päästyä hänet alas. Sillainhan ne neuvolassakin testaa sitä pään mukana tuomista...

KYSYN VIELÄ UUDESTAAN, MITÄ 4KK LÄÄKÄRISSÄ TEHHÄÄ???

Amelie ja Kalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei vahingoille mittään mahda..:/ Ite kanssa aina pelkään että kaadun Oona sylissä tai kolautan sen pään vahingossa johonkin ovenpieleen tjsp..

Viime yö meni aivan ihanasti, eilen siirsin mun ja miehen sängyn toiseen makkariin ja Oonalla on nyt siis oma huone (herää siihenkin jos käännän kylkeä, niin oli pakko tehdä tällainen järjestely), niin 18.30 meni JO yöunille, ei koskaan ennen ole näin aikasin mennyt!! Ja aamulla heräsin syömään ekan kerran VASTA 06. :)) Eli 11.5h meidän kaunokainen nukkui. :)

Ja ihme kun nukkui noin kauan, kun neidillä kuitenkin taas ihan järkyttävä nuha ja yskä. Yskii oikeen räkäistä yskää, ei oo kivaa kuunneltavaa ja katsottavaa..:( Aamulla kun neiti oli syönyt, otin sen mun viekkuun vielä jatkamaan unia, koska omassa sängyssään se jäi vaan yskimään, eikä saanut nukuttua, mutta mun viereen nukahti heti. :) Ja 08 herättiin lopullisesti.

Ja nyt neiti vetelee jo toista tuntia päikkäreitä. :)

Autokouluun menin sitten ilmoittautumaan, ehkä oli kyllä jo aikakin, kun olen jo 2-kymppinen. Mun kummitäti lupautui maksamaan koko leikin, joten rahasta ei siinä tarte mun huolehtia. Tosin autoon mulla on varaa vasta sitten, kun saan työpaikan.

Mites muuten noista soseista, kun olen ihan ensikertalainen näissä kaikissa jutuissa, niin jos aloittaa vaikka maissilla, että sitä viikon pari lusikallista päivässä, niin mitä seuraavalla viikolla ja entä sitten? Ja mihin aikaan niitä kaikkia pitäisi antaa? Entä missä vaiheessa voi alkaa antamaan soseita jo ihan isompia määriä? Kiitos jos joku jaksais selventää mulle näitä. :)

Keskiviikkona olis sitten taas se uusinta neuvolalääkäri, kun viime kerrasta ei mitään tullut, pelottaa että neiti on siellä taas ihan kiukkunen, eikä lääkäri pysty tekemään taaskaan niitä kaikkia juttuja joita olisi tarkoitus..Ja vielä kun se on heti aamulla 8.40 se aika, niin neiti alkaa syömään siihen aikaan yleensä ja menee sen jälkeen päikkäreille, se aikakin on siis tosi huono, ja tiedän jo melko varmasti, että neuvolassa neiti on taas kiukkunen...:( Ei huvittaisi kolmatta kertaa enään mennä sinne saman asian takia..

Kymmeneksi sen ajan pyysin, mutta se aika on varattu jo monta viikkoa eteenpäin, mutta se on ainakin sellanen varma aika, kun neitikin olisi hyväntuulinen, muuten nukkuu päikkäreitä tosi epäsäännöllisesti..

Tosi omanapaista taas jälleen, sori..

Jadmiras ja Oona tänään 4kk. :)

Vierailija
4/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kummempaa. Käytiin jo tänään lääkärissä, kakkonen kun on kuumeillut nuhaisena, yskäisenä, kurkkukipuisena jo torstaista asti. To-pe välisenä yönä oksens jotain limaakin pariin otteeseen, ja nenä on nyt vuotanut verta muutamia kertoja paris päiväs. Eipä siellä kyllä mitään kummempaa selvinny, pika crp näytti 15, ja korvat punoitti, mut ei viel kuuria.. Saa nähdä, meneekö ohi, vai jatkuuko viel. Mietin vaan, et mistäs sen sikainfluenssan nyt sit tunnistaa?

Pitää mennä..

Vierailija
5/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta istumisesta, niin itse olen Oonaa pitänyt sylissä istuvassa asennossa, kun ei yhtään tykkää olla makuultaan, mutta olen kyllä tukenut hyvin. Lattialla saatan välillä kanssa nostaa käsillään istumaan, mutta melkeen heti kyllä lasken takaisin makuulleen.

Ja itse koittaa kovin pönkää ylös lattialta, pää aina nousee. :)

Vierailija
6/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muista, mitä 4kk nlas on luvassa (vaikka kolmen kanssa olen sielläkin käynyt..), mutta palaan asiaan keskiviikkona - meillä kun on silloin 4kk nla! =D

Vierailija
7/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi äkkäsin tämän pinon enkä alkanut tuonne vanhaan kirjoittamaan :D

Meillä nukuttiin eilen päiväuni enkat, kävin jo välillä katsomassa onko neiti hengissä. Nukkui yö unia 22 - 8 heräsi, söi ja nukahti 8:45 ja nukkui 14:30!!!!

Ihan mukava mutta meinasi tuo rintavarustus räjähtää.

Käytiin esikon kanssa tekemässä kirppari löytöjä MML:n kevät kirppiksellä, ilma oli aivan mahtava ja kassillisen vaatteita tytölle löysin. Monet kyllä olivat hinnoitelleet itsensä pihalle, kyllä ne kulahtaneet t-paidat vaikka kuinka lukisi rinnassa Benetton tai Elle ei ole 5€ arvoisia :D. Mutta kun oli paljon pöytiä ja paljon tavaraa niin saatiin todella monet mukavat asukokonaisuudet haalittua pikku neidille. Muutamat pesussa "harmaantuneet" vaatteet sain tosi halvalla ja avot kun ne pesi oikealla pesuaineella niin tuli kuin uudet. ;)

Esikkokin löysi hyvät nappikset ja säärisuojat , joka kesäinen fudis harrastus voi jatkua. Joten tosi tyytyväinen olen kun tehtiin löytöjä, näillä mennään pitkälle loppu kesään, ennen kuin tarvitsee uusia vaatteita taas hankkia.

Meillä mies haluaisi ruveta antamaan tytölle jo kiinteitä, en kyllä ymmärrä miksi. Minä kyllä nyt ajattelin imettää vielä niin kauan kunnes alkaa ihan selkeästi tulla lisä ravinnon tarvetta. Katsotaan sitten kesällä jos löytyy vielä vanhoja perunoita, uusia kun ei saa vauvalle syöttää. Tietysti bataattikin olisi hyvä vaihtoehto, mutta se on niin kovin makea mutta onhan nuo maissi ja porkkanakin. Mutta meillä kyllä vielä tissitellään ahkerasti.

Mukavaa aurinkoista viikkoa kaikille

JB72

Vierailija
8/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossa juuri sanoin miehelle, että meillä kun on tätä allergiaa (siis kolmosella) ja tämän nelosenkin iho nyt tuntuu olevan hieman tyyppiä korppu niin ajattelin, että aletaan kuitenkin tässä vähitellen kiinteiden makustelu. Ajattelin aloitella maissilla ja bataatilla, perunaa ei uskalla vielä (kolmonen on TOSI allerginen perunalle). Sitten ajattelin yrittää banaania, kun se on aina ollut meillä tisumaidon jälkeen matkaeväs nro1 kaikilla ipanoilla. Helppo ottaa mukaan ja muussata. Meilläkään ei varsinaista tarvetta ole, mutta ihan allergioiden varalta mukava kokeilla hissukseen kuten joku jo mainitsikin.

Vierailija
9/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiraksen Oonalle onnittelut, teilläkinhän on tänään 4kk "synttärit"... Ja onkohan jollain muullakin, siinä tapauksessa onnea tasapuolisesti!

Katjalah+ Matti tänään 4kk

Vierailija
10/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöruokailu taitaa pikkuhiljaa palata ennalleen. Joka toinen yö on ollut tiheä (n. 2 h välein) ja joka toinen ei. Viime yönä heräsin vasta 2.30! Mikä autuus nukkua 4 tunnin unet!

Voi *Eikkulia*! Varmaan säikähdit hurjasti! Kerroinko muuten, että yllätin viime viikolla naapurin lihavan kissan pomppaamasta alas vaunujen päältä? Ida oli siis nukkumassa ulkona. Kylläpä säikähdin, ja voi Ida-parkaa! Ostin heti seuraavana päivänä kissasuojan.

Eipä tänne ihmeitä. Meiltä saattaa loppua ilmaiset bussikyydit, huomenna kai asiasta päätetään ja kesäkuun alussa tulee muutos jos on tullakseen.

Mutta nyt on neidillä ns. hyvät housuissa joten vaihtopuuhiin!

Curious + Ida 3 kk 10 pv

Vierailija
11/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli 4kk täyteen viime viikon ke ja soseet aloitettiin bataatilla. Annoin heti ruokalusikallisen ja tänään jo kaks.. Eihän tuo ole mitään oireillut, isommin ei yöuniin ole vaikuttanut. Tein reilusti ja pakastin ja syötän ne ja sitten siirryn seuraavaan lajiin, en tiedä vielä mihin :). Perunan kokeilua siirrän reilusti.

Ötökkäkammo täälläkin. Tai en minä muuten pelkää, mutta hirvittää jos ne pääsee vaunuihin..

Istuta en, vaikka poju kovasti haluais. Istuvassa asennossa annan olla, mutten anna istua omalla pyllyllä :). Anoppi eilen istutti pojua niin siitäkös mies pillastu.

Minulla kun ei ole ompelutaitoja saatikka konetta niin laitoin äitin ompelemaan bodeihin jatkopaloja. Käytiin shoppailemassa viime pe ja ostelin 74senttisiä, ovat vielä isoja, mutta kesän päälle menee. Muutenkin siivoilin kaapit ja laitoin poikien vaatteita roskiin ja aijon viedä neuvolaan niin saavat sieltä ottaa jotka tarvii. Naapuriin on tulossa vauva niin lainaan noi 50-56senttiset heille.

On liikaa ollu hyviä ilmoja, pihalla on kyllä tapahtunut, mutta sisällä on roskasta/polystä. Koirakin kantaa melkoisen määrän.

Jaahas, kutsu kuuluu.

Emu&poju 4kk ja päälle

Vierailija
12/70 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kerkeilin lukeen ja kommentoimaan. On tullut koko päivä oltua liikenteessä, kaks kertaa ulkona ja sit siivoillu väliajat kotona, ruokaa laitellu yms. Just kun ed pinossa oli tästä kotona olosta ettei mitään lomaa oo.. juu ei! :)

Eikkuli on säikähdellyt, onneks kaikki nyt sit ok kuitenkin Veikolla!?!

Istumisesta.. eli siis ei sais olla omalla painollaan. Mut on se hankalaa, meillä ainakin poitsu viihtyy pystyssä paremmin ja on jo semmonen jässikkä, et melkein tulee istutettua sylissä... Vaikka meillä paljon on poitsu kyllä lattialla ettei sylissä paljon kerkee ees pitään.. esikoisen ja niitten koithommien takia ;)

Jadmiraksen Oona nukkuu kivasti, kateeks käy! Onnittelut sinne 4 kk:sta ja Katjalahin Matille myös!

Oksuoireisille paranemisia!! Yök.. tuota en haluu meille.

Nyt vie uudestaan ulos, kun lastenohjelmat loppuu. Ihanaa ilmaa.

Emmuli ja poitsu 3 kk

Vierailija
14/70 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhdenkään kanssa en ole käynyt kuin 2kk ja 8kk lääkärissä. Esikoisesta tosin en muista 12v takaisia asioita, mutta ainakaan pienempien kanssa tuota ei ole ollut. Onko muita, joiden kunnassa sama juttu? Ja lisäksi olin tänään lähdössä sinne neuvolaan, mutta onneksi rupesin kortista tarkistamaan aikaa... se onkin vasta huomenna.

Kiinteitä ajateltiin aloittaa tänään, maissin valitsin ekaksi ja seuraavaksi sitten otan kokeiluun sen bataatin - tuota kun keitän tytölle niin siitä on helppo ottaa pienellekin sivuun. Tiedän kyllä varsin hyvin, että samassakin perheessä allergiat voivat olla hyvinkin erilaisia mutta ajattelin kuitenkin nyt alkuun kokeilla ruoka-aineita, jotka sopivat myös tytölle... ja kun päästään tytön kanssa tasoihin ruoka-aineiden kanssa niin sitten voi ottaa molemmille kokeiluun uusia aineita.

Minä olen edellisen lapsen jäljiltäruokakokeilujen suhteen vielä hyvinkin varovainen - isompien poikien kanssa oli aikanaan kamala kiire kokeilla kaikkea mahdollista ja lisäilin liiankin tiuhaan uusia aineksia. Nuo eivät onneksi ole millekään allergisia, mutta sitten tytön kohdalla oli pakko tottua hitaampaan tahtiin. Tosin meidän neiti on sellainen, että oireet tulevat aika pienellä viiveellä ja jo parin päivän kokeilun jälkeen kyllä huomaa, onko allerginen vaiko ei. Tässä ollaan tuon kanssa viimeiset neljä vuotta etsitty oikeita aineksia välillä onnistuen ja välillä saaden oikein kunnolla ottaa takapakkia. Etenkin tämä siitepölykausi on kamala, tuntuu ettei mikään sovi ja tytön kanssa ei juuri nyt kannata kyllä ottaa mitään kokeiluun.

Nyt tuli taas ihan omanapaista pohdiskelua, mutta ei muista mitä aioin alunperin kommentoida. Kiitos 4kk onnitteluista Emmuli.

Vierailija
15/70 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan, että mitäs jos lääkäri ei saa neitiä ollenkaan tutkittua, kun se on alkanut vierastaa ihan kamalasti, niin on taatusti taas kiukkunen siellä neuvolassa? Mitä ne sitten tekee, jos ei ne saa sitä tutkittua? Mua pelottaa ihan kauheesti taas mennä sinne neuvolaan, kun jos neiti alkaa huutamaan samanlailla kun viimeksi, niin ihan varmasti mulla tulee sitten kanssa taas itku, ja sitten kun neuvolatäti viimeksikin vaan selitti miten vauvan pitäisi rauhoittua syliin, ja kun koitin selittää etten minä sille mitään mahda, ettei se syliin rauhoitu, vain liikkuviin rattaisiin tai autoon jos ihan hysteeriseksi menee, niin kauhea saarna siitä, itellä jo muutenkin paha mieli, kun jouduin puolialastoman vauvan kanssa siellä käytävällä kävelemään ja koittaa sitä rauhotella (turhaan) ja kaikki muut vaan kattoi mua (siis muut neuvolan asiakkaat)...

Mä meen aina ihan lukkoon jos Oona alkaa huutamaan jossain julkisella paikalla enkä saa sitä rauhottumaan ja kaikki vaan kattoo enkä pääse tilanteesta pis (toisinsanoen kotiin)..

Joo, ei mulla muuta taas, tänään aloitetaan maissi. :)

Jadmiras ja Oona 4kk1pv

Vierailija
16/70 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Minnikki linkistä. Hauska termi tuo vastavuoroinen jokeltelu. ;-)

Ida sai myös karmeen vierastamiskohtauksen 3 kk neuvolassa. Terkkari sanoi sen tarkoittavan, että "kiintymyssuhde äitiin on muodostunut". Eli hyvä juttu että vierastaa, eikä muu kuin äiti kelpaa. Meilläkin huuto oli melkoinen ja sitä kesti lähes koko neuvola-ajan. Luulen kyllä, että asiaan vaikutti myös se, että käynti oli iltapäivällä, ja Ida oli vähän väsynyt. 4 kk neuvola-ajan otinkin aamupäivälle. Älä Jadmiras huoli, kaikki kyllä ymmärtävät, ettei vauvasi itku johdu sinusta.

ON sen verran, että täällä jo toinen normaalirytminen yö peräkkäin. Tuntuu aivan mahtavalta! Tosin en ole sitten saanut ihan heti unta ekalla syötöllä, kun olen jäänyt ihmettelemään miten hienoa entiseen rytmiin palaaminen onkaan. :-)

-Curious-

Vierailija
17/70 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla kokemuksianne noista soseista, että miten vauvelinne niitä syövät? :) Täällä kun neiti sylkee kaiken irvistellen pois, oli sose sitten perunaporkkanaa tai maissia. Hedelmiä en ole vielä kokeillut.

Vierailija
18/70 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan soseita on syöty n.2 viikkoa.Neiti tykkää perunasta ja porkkanasta yhdistettynä,bataatti ei kelvannut vaikka kaikki sanoo et vauvat tykkää siitä.Syödään perunaa ja porkkanaa aina ennen aamupäikkäreille menoa.Ja useita lusikallisia menee jo.

Hedelmäsoseista on nyt kokeiltu päärynää,persikkaa ja mangoa.Mango on ehdoton suosikki.Tätä syödään aina ennen iltapäiväpäikkäreille menoa ja tietty molempien soseruokakertojen päälle maitoa lisäks.

4kk neuvolassa paino oli 7,2 kg ja pituus 64cm.Ja lääkärintutkimuksessa ihan terve tyttö.Meillä ei muuten oo koko neljän kuukauden aikana ollu minkäänlaista sairastelua,ei edes pientä nuhaa.Kaverin vauva taas on jatkuvasti kipeenä :/

Vierailija
19/70 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä tyttö avaa hienosti suun auki kun sitä syöttää lusikalla.Tosin aina sieltä suusta jotain tulee takaisinkin päin,ruokalappu on todellakin tarpeen!

Vierailija
20/70 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tuossa tänään kun maissisosetta annoin, niin neiti vihaa sitä, kun lusikka laitetaan sen suuhun, mutta jos se saa itse nuolla ruoan lusikasta, niin sitten se nieleekin sen. :D Miten voi opettaa syömään kunnolla lusikasta? :)