Vauvojen äidit! Kuinka kauan pystytte olemaan erossa vauvastanne? Ennen kun ikävä iskee?
Jos siis ei lasketa sitä, että vauvan täytyy päästä tissille tms.?
Mies lähti tänään kaupungille viisikuukautisen vauvamme kanssa. Olivat poissa vähän vajaat 2 tuntia ja viimeiset puoli tuntia mulla oli sellainen "pakahtumisolo" ihan tuntui sydänalassa erossaolo vauvasta.
Ihan itsekin yllätyin, että vaikka vauva on jo noinkin iso, niin tuntuu tältä. Mutta en kokenut asiaa mitenkään negatiiviseti! Mutta enpähän ainakaan ole vielä valmis jättämään vauvaa mihinkään hoitoon! Eikä kyllä ole tarvettakaan.
Kommentit (5)
Jos tiesin että vauva nukkui kun olin poissa, niin sitten pystyin paremmin rentoutumaan. Ja kyllä, meillä on lapsilla erittäin hyvät kiintymyssuhteet äitiin, koska ne on 99,99% vauvavuotena äidin hoitamia.
Jos tiesin että vauva nukkui kun olin poissa, niin sitten pystyin paremmin rentoutumaan. Ja kyllä, meillä on lapsilla erittäin hyvät kiintymyssuhteet äitiin, koska ne on 99,99% vauvavuotena äidin hoitamia.
Minäkin muistan miestä tälläsissä keskusteluissa. Oletteko koskaan ajatelleet miltä miehestä tuntuu olla pois pienen vauvan luota?
Vai onko se ihan avaruudesta ajatus että mies kuuluu osana tasavertasta vanhemmuutta?
Oma äitiys kestää jos lasta hoitaa isä tai mummo, lapsen kummi. Meillä lapset on osa koko perhettä ja sukua.
Olisin toivonut että myös vauvoja olisi hoitanut, mutta näin se meni, että vain minun kanssani niitä hoiti ei halunnut yksinään, johtui kai siitä että olivat täysi-imetetettyjä tissivauvoja. Olisin kyllä antanut tietenkin, minäkin pidän lapsi-isä suhdetta yhtä tärkeänä kuin äiti-lapsi suhdetta. Mutta yli 1-vuotiaiden kanssa meillä isä on leikkinyt jo jopa enemmän kuin äiti, ja suhde isään on kyllä sitten onneksi ihan kunnossa. Tosin äitiin ensisijaisesti meillä pikkulapset turvaavat, jos suurempi hätä tulee ja äiti kotona. Isä kelpaa kyllä pienempään hätään ja suurempaankin, jos äiti ei ole kotona
4.
esikoisesta 1 tunti