Luin tuolta päivällä kirjoitetuista nettihuutamisesta.
Osa kirjoittajista ei tunnu tietävän, että suuraakkosten käyttö netissä tarkoittaa huutamista. Tai ehkä tietääkin, mutta ei ymmärrä siinä olevan mitään väärää. Rupesin ajattelemaan, että sehän on tämän hetkisten nuorten aikuisten tapa. Huutaa ja saada huutamalla haluamansa. Se on opittu jo lapsena. Mietin, että miksi ja missä vaiheessa tapahtui tämä ilmiö kasvatuksessa? Olin - 80 luvulla vähän aikaa töissä päiväkodissa ja silloin se tuntui mukavalta työympäristöltä. Lapset olivat enimmäkseen iloisia ja hyväntapaisia. Paljon myöhemmin, kun taas pääsin päiväkotielämään tutustumaan oli meno ihan toinen. Ja se on jatkunut ja jatkuu edelleen. On paljon lapsia, jotka pyörittävät kotona koko perhettä, huutavat ja haluavat paljon. Onkohan se niin, että mitä enemmän saa, sitä enemmän haluaa? Päiväkodeissa sitten nämä lapset ovat ihmeissään, kun maailma ei pyörikkään heidän pillinsä mukaan. Ei vaikka miten huutaisi. Eivät kaikki vanhemmat ole hakoteilla kasvatuksen suhteen, mutta tosi moni kuitenkin ilmeisesti. Mitä luulette? Missä on mennyt vikaan ja mitä pitäisi tehdä, että seuraavat sukupolvet vähän rauhoittuisivat?
Kommentit (4)
nostan oman viestini ylös. Jos jollakin olisi tällaiseen asiaa mielipidettä.
esim. sen suhteen että mitä tekstissään painottavat...itse en noihin isoihin kirjaimiin sen kummemmin reagoi...saahan mulle huutaa netissä niin paljon kun tykkää, ei sen mun korvia saa kuumottamaan;D
vaan sitä mistä kerroin tuossa aloituksessa...
Mammat ovat täydellisiä kasvatuksenkin suhteen.