Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen leivonnainen?

Vierailija
15.05.2009 |

Kertokaapa, mitä suomalaista voisin leipoa lapseni luokalle? Asumme siis ulkomailla ja tarveaineet eivät voi olla hankalasti saatavia suomalaisia erikoisuuksia. Lisäksi leivonnaisen pitäisi mielellään säilyä pari päivää ja toivottavasti maistua siis pikkukoululaisille.

En keksi mitään, auttakaa!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja erilaiset marjapiirakat. Noita marjoja ei vaan tahdo löytyä ulkomailta. Ulkomamma olen minäkin ja pulla tekee hyvin kauppansa sekä lasten että aikuisten keskuudessa :)

Vierailija
22/28 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi kardemummaa olevan. meilla olen nahnyt kylla vaan podeina, miutta saahan niita murskattua.

Mina olen tehnyt korvapuusteja kouluun, kanelitaytteella ja sitten vaniljasokerilla, ja ne ovat olleet suosittuja.

Piparit olivat toinen menestys, ja ne sailyisivat. Mina luulin, etta sen taikina teko olisi ollut jotenkin tyolasta, mutta oli yllattavan helppoa, sitten kun siihen alkoi.

Vierailija
24/28 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa (lähinnä korvapuustit tuli mieleen), runebergin torttuja?

Vierailija
25/28 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laatikot pullollaan muumi-muotteja vaan pipariresepti uupuu (kotona meillä ei ole niitä koskaan tehty, joten olen ihan pihalla pipareiden kanssa)

T: toinen ulkomamma

Piparit olivat toinen menestys, ja ne sailyisivat. Mina luulin, etta sen taikina teko olisi ollut jotenkin tyolasta, mutta oli yllattavan helppoa, sitten kun siihen alkoi.

Vierailija
26/28 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tän tyyppistä: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/51635/Murupiirakka

Erilaiset marjapiirakathan on tosi tavallisia Suomessa vaikken tiedäkään onko niiden alkuperä täältä. Toinen mikä tuli mieleen, on Mamman marjapiirakka. Siis se piirakka missä on murotaikinasta pohja, päällä marjoja ja niiden päällä kermaviiliä. Googlaamalla löytyy varmasti ohje.

Vierailija
28/28 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tulee to-del-la hyviä pipareita, maukkaita ja rapeita, jopa kinuskimaisia. Vehnäjauhoja vaan pitää laittaa liki tuplaten, jotta taikinasta saa leivottua.

http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/ruoka/reseptit/?x46480=250