Menetkö mielummin itse kylään vai otatko vieraita vastaan?
Kommentit (21)
mutta jos on pakko raahata mukana koko lapsilauma (4 kpl) niin ei se mitään huvia yleensä ole. Vaikka meidän lapsia on paljon kiitelty hyvistä käytöstavoista eikä ne mitään metsäläisiä ole, niin on niissä enemmän vahdittavaa kuin kotona.
Meille on vieraat hyvin tervetulleita, joten ehkä kuitenkin sanoisin että mieluummin otan vieraita vastaan, kotioloissa kun ei noissa lapsissakaan ole niin paljon paimennettavaa ja ne voi aina heittää pihalle leikkimään :)
Molemmat käy, kunhan on vuoronperään. :) Jos aina olisi kylässä itse, ärsyttäisi ettei saisi olla kotona koskaan, lähtemisen vaiva jne. Mutta jos aina olisi itse emäntä, ärsyttäisi jos pitäisi olla koko ajan siivoamassa.
Mulle molempi parempi siis!
Lähtemisen vaiva on iso mm. kun ei ole autoa.
mutta jos on pakko raahata mukana koko lapsilauma (4 kpl) niin ei se mitään huvia yleensä ole. Vaikka meidän lapsia on paljon kiitelty hyvistä käytöstavoista eikä ne mitään metsäläisiä ole, niin on niissä enemmän vahdittavaa kuin kotona.
Meille on vieraat hyvin tervetulleita, joten ehkä kuitenkin sanoisin että mieluummin otan vieraita vastaan, kotioloissa kun ei noissa lapsissakaan ole niin paljon paimennettavaa ja ne voi aina heittää pihalle leikkimään :)
Meillä on myös hyvin tilaa ja vierashuone, joten mahtuu paremmin majoittumaan vieraat kuin monessa paikassa. Ennemmin siis minäkin otan vieraita tänne meille :)
Me järkkäämme yleensä pari kertaa vuodessa isommat kekkerit, syy vaihtelee. Sen lisäksi pidetään satunnaisia illanistujaisia ihna vaan kun tuntuu siltä että olisi kiva nähdä muitakin. Kotona on kiva kestitiä kun kyläilyä ei tarvitse lopettaa kun lapsi väsyy vaan hän voi mennä nukkumaan ja muut jäädä vielä hereille.
Toisaalta tykkänä kauheastii käydä kylässä, silloin pääsee helpommalla (ei tarvitse valmistella sen kummemmin, sen kun menee). Toisaalta silloin pitää lopettaa lapsen väsyessä tai hommata hoitaja.
Kumpikin kivoja, pääasia että näkee muitekin ihmisiä :)
Inhoan kyläilyä ja inhoan sitä, että meillä käy vieraita. Itse olen huono emäntä ja huono seuralainen, mutta jos kylässä saan istua hiljaa sohvalla tai kahvipöydässä, niin se on parempi kuin hösätä vieraille tarjottavaa ja esittää pirteää emäntää.
Koska toisten kodeissa on mukava vierailla, koska ei tarvi siivota ja leipoa eikä ole jälkisiivouksia, etenkin lapsiperhevierailun jälkeen koti on usein kuin kaatis. Mutta vuoroin vieraissa on hyvä sääntö!
Pääsee helpommalla, vaikka joutuukin olemaan koko ajan valppaana lasten tekemisistä.
Meillä on aina sen verran siivouksen tarve, että koskaan ei voi kutsua vieraita ex tempore, vaan siivousaikaa on varattava reilusti ennen kuin tänne voi ketään päästää...
Tosi ikävää kun yksi pienestä porukasta istuu nyrpeänä eikä sano mitään koko vierailun aikana.
Inhoan kyläilyä ja inhoan sitä, että meillä käy vieraita. Itse olen huono emäntä ja huono seuralainen, mutta jos kylässä saan istua hiljaa sohvalla tai kahvipöydässä, niin se on parempi kuin hösätä vieraille tarjottavaa ja esittää pirteää emäntää.
nim. kyllästynyt yksipuoliseen kyläilyyn
Mä en lähtis kotooni enää mihinkään nykyään, mutta on kiva kun meillä käy joku..
siivoamista inhoan, joten joskus on helpompi lähteä kylään. Mutta ehdottomasti rennompi olen usein, kun porukkaa on meillä.
Onneksi vierailuja tehdään paljon molemmin päin
Mutta meillä on iso talo, ja monta lasta, ja aika moni ihminen tuntuu olettavan, että tapaamme mieluummin meillä, varsinkin kun herkästi kylään kutsumme. Eli olisi kiva saada useammin kutsuja muuallekin.
olisi kyllä kivaa kyläillä enemmän. Mutta yleensä jos kavereita tavataan niin sovitaan lenkkitreffit tai kahvilatreffit.
lapsettomien pariskuntien luo en mieluusti mene perheen kera - heidät kutsun sit mieluummin meille. Lapsellisten kanssa ollaan 'vuoroin vieraissa' periaatteella enempi liikkeellä. Mutta aika usein huomaan, että vierailut tapahtuu meillä (vaikka nyyttäriperiaatteella), sillä meillä on hiukan enempi tilaa isommalle porukalle, myös yöpyä. Eli aika mieluusti vierailemma yökyläillen puolin ja toisin.
Olen luullut et kaikki näin, mutta näköjään on niitäkin jotka mieluummin passaa vieraita
Olen niin ujo että on kivampi kun on joku rooli. Emännän ei tarvitse olla koko ajan keskustelemassa kun voi huolehtia tarjottavista yms. Juu juu tiedän että emännän velvollisuuksiin kuuluisi myös keskustelun virittely mutta minusta nyt vaan ei ole siihen.
ottaisin mielummin vieraat meille. Pysyis varmaan siivokin paremmin, kun 'säännöllisesti' joku kävis... Muksuista (5 kpl) sais isommat pihalle energiaa kuluttamaan. Kyllä sitä kylässä käydään useammin nyt kuin kotona on vieraita. Lähtemisen kanssa menee mahdottomasti aikaa, ennen kun kaikki saa vihdoin valmiiksi lähtöön ja autoon.
rähjähdyksen jäljiltä, niin tykkään kutsua meille vieraita. Joidenkin ihmisten luokse on kivempi mennä kyläilemään (esim. siisti koti, puhdas ruoka, puhtaat vessat, terveet lapset), kun taas joidenkin kotona on aina epämukava olo (esim. likainen koti, epäpuhdasta ruokaa, paskaiset vessat, kuumeiset/vatsatautiset lapset).
mutta ehdottomasti enemmän tykkään, että meillä käy vieraita. Ja paljon käykin.