Mikä auttaa närästykseen? Muut kuin lääkkeet?
Aivan nirveä närästys ja alkuraskaudessa vasta mennään. Jippii, tuskin maltan odottaa loppuraskauden vaivoja:)
Kommentit (5)
ne eivät aiheuta närästystä, mutta ovat tarpeellisia sinulle ja vauvallesi raskausaikana (ellet sitten ala koostaa oikeaoppista ruokavaliota jostain keliakiatuotteista).
Vältä kahvia, hiilihappojuomia, sitrushedelmiä ja niistä tehtyjä mehuja, hapanmaitotuotteita. Syö Rennietä vaikka pari pakettia päivässä jos on tarpeen, se on oikeastaan ruokasoodaa vähän putsatussa ja paremmalta maistuvassa muodossa, ja sallittua raskausaikana. Hoida ummetus pois jos sellaista on, ummetus pahentaa närästystä.
mulla on auttaneet piimä ja matalahiilihappoinen kivennäisvesi. Lisäksi mulla on ihan reseptilääke (poretabletteina), jota otan tarvittaessa iltaisin. Renniestä ei ollut mitään hyötyä mulle. Kaikkea kannattaa kokeilla!
Vältä rasvaista ja kaikkea paistettua!
Mulle pahimpia ovat olleet, hedelmät, hedelmämehut, raaat juurekset/salaatit, kaikki mausteinen, limpparia ei todellakaan voi juoda, kaikki rasvainen ja liika herkuttelu pannaan... ym. Rennietä käytin pahimpaan vaivaan.
Auttaa kun syö pieniä määriä kerralla ja useemmin, itse en illalla enää näin loppuraskaudesta syö juuri mitään, kun muutoin yö on yhtä tuskaa! Eli tosiaan olen joutunut välttelemään aika lialla kaikkea "herkkua", mutta jos nyt esinm. hampparin haluais syödä, niin se olis tapahduttava päivällä...muutoin koko yön korventaa.
Mullle ainakin alkuraskaudessa hapanmaitotuotteet etenkin piimä pelasti monta kertaa pahalta närästykseltä, ja jogurtti, jäiset marjat sekä jätski...Mutta sun on löydettävä ne ruuat mitkä sulle ei sovi ja vältettävä niitä....
ja ruokasoodaa ei missään nimessä raskaana saa ottaa ( natrium). Joku minulle mainosti perunajauhoja, että kun niitä sotkee veteen tms...niin se auttaa vatsavaivoihin kaikenlaisiin. Itse olen käyttänyt hapanmaitotuotteita alkuun, ja sitten rennietä ja viimeisimpänä nestemäistä Gavisconia...se on pelastanut mun yöni.
niin ei tarvi närästyksestä kärsiä...