Odotan isopäistä lasta, helvetin kivaa synnytystä samalla
tai sitten laskettu aika on annettu alun perin pieleen ja raskaus on pidemmällä. Sikiöllä ei ole todettu vikaa aivoissa tai kallon sisällä
Kommentit (9)
Yleensä toka on noin 200 g suurempi kuin eka. Meillä oli 1,1 kg pienempi, en ole koskaan moisesta kuullut, jos molemmat ovat olleet täysaikaisia!
Joo, mutta sillä on merkitystä, että kuinka kauan edellisestä synnytyksestä on. Mulle sanottiin, et kun oli 7 vuotta edellisestä synnytyksestä, niin paikat on ehtineet palautua ihan täysin. Jos olis ollut pari vuotta, niin sit varmaan olis olleet löysemmät paikat.
että toivottavasti esikoinen on edes vähän raivannut mun paikkoja löysemmiksi pikkuveljeään varten.
Mulle sanoi lääkäri että parempi niin että on iso pää kuin leveät hartiat. Pää kuitenkin vauvalla joustaa muu kroppa ei.
jolta murtui solisluu, kun ei olisi muuten mahtunut.
Sain synnyttää ns. nelin kontin, alaspäin ponnistin ja kun ajattelenkin nyt jälken päin ponnistamista ylöspäin makuulla, niin olisikohan noinkaan hyvin sujunut, kaikki meni OK, tippa vielä vauhditti supistuksia. Olisin edellisetkin synnyttänyt samoin, mutta ei ole vastaan tullut kätilöä ennen tätä. Olivat 1-2kg pienempiä kuin kuopus. Kiitollisena muistan.
vaikka pää oli iso, meinasi tulla se Erbin parteesi vai mikä olkavamma se nyt oli. Onneksi ei tullut. ap
esikoisella oli py 37cm ja oli tulossa naama edellä. Sektioon meni.
muut mitat 4,3kg ja 54 cm. Tuli ulos 10 min ponnistuksella, ekaa ponnistin 1,5 tuntia. Synnytysten välillä 3 vuotta. Kyllä muakin pelotti tosi paljon että mitä tuleman pitää toisella kerralla, mutta hyvin meni.
No kyllä se sieltä luultavasti mahtuu tulemaan. Mun pojalla oli py 38 cm ja tuli vielä käsi poskella.
Isällaan onkin niin iso pää (62) ettei koskaan edes lippistä hälle löydetty, joten se selitti hyvin pojan pään koon.