Karppaajat! kokemuksia?
Olen loppumetreillä raskaana ja olen vältellyt raskausaikana hiilareita ylipainoni vuoksi hyvin tuloksin.
Vauva kasvaa terveissä mitoissa, minulla on hyvä olo ja painoa ei ole kertynyt.
Olen ajatellut jatkaa ja laajentaa tapaani koko perheen ruokavalioon siten että ostan vain täysjyvätuotteita ja niitä syödään kohtuudella (esim 1-2 palaa täysjyväleipää/päivä). Kasviksia ja vihanneksia olisi n. 50% ruokavaliosta.
Hedelmiäkin syödään mutta kohtuudella.
Lihaa, maitotuotteita, pähkinöitä yms. syötäisiin enemmän enkä enää ostaisi kotiin karkkeja tai muita makeita herkkuja..
Miten olette yhdistäneet karppauksen lapsiperheen ruokavalioon vai oletteko karpanneet yksin?
Niin ja miten paino on muuttunut? Entä olo? Kauanko olet karpannut ja millä metodeilla?
-Kiitos :)
Kommentit (5)
Eikä siihen kuulu juurikaan viljoja. Ajattele perinteinen lautasmalli, poista siitä perunat/pasta/riisi ja lisää kasviksia. Aterian sisältämä liha EI ole leivitetty, ui kastikkeessa tms. Leivän tilalle ota vaikkapa lisää salaattia ja lorota päälle oliiviöljyä. Maito rasvaiseksi versioksi tai sitten kivennäisvettä. Tuossa esimerkki karppaajan ruoasta.
Tuon kaltaista suunnittelenkin. :)
-ap
tai lanttulooraa...
Hyvin onnistui, niin kauan kuin karppasin.
raskaudessa alkoi olla niin karmee olo, että päätin taas aloitaa ja jestas,e ttä on lositava olo ollu sen jälkeen ja kiloja on tullu tasan 3 lisää mitä ennen raskautta :DDD Huomasin, että mä en voi kylölä kertakaikkiaan syödä mitään kotimaisia viljoja kun niisät tulee ihan kauhee olo!!
Mutta muutaman kerran kuussa "herkuttelen" täysjyväluomuriisillä :)
Koko muu perhe (mies ja lapset 3v ja 4,5v hyväkarppaavat eli syövät kohtuudella leipää, mutta aterioiden kanssa ei meillä perunoita ole. Useimmin tuota riisiä, mutta sitäkin väheneväsdsä määrin....
Sekä tuoretta salaattia vaan ja keitettyjä kasviksia liharuokien seuraksi :)
Käyppä lukemassa karppaus.infon perhekarppiplastaa... Siellä on paljonkin karppaavia lapsiperheitä :)
ruokavaliolta, jos vaan onnistuu.. Itse en ole karppi, enkä voi kuvitella, että lapseni söisi 50% kasviksia kokonaisruokamäärästä. Ihanteellistahan se olisi..