Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko painoa tuli raskausaikana?

13.05.2009 |

Ja oletko saanut kilot karistettua?

Itellä tuli 20kg lisää, lähtöpaino oli n.55kg.. Kilot karisivat imettämällä ja kävelemällä vaunujen kanssa..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan imetysaikana tuli lisää se samainen 8kg. Se lähti (onneksi!) nopeasti pois kun imetys loppui.

Kaikilla imetys ei laihduta.

Vierailija
2/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kaikki jäi laitokselle. Pari kuukautta synnytyksestä jouduin uusimaan koko vaatekaapin sisällön... Paino ennen raskautta oli 61 kg ja sen jälkeen 51 kg, edelleen pysynyt samassa vaikka raskaudesta jo vuosia. Ja ennen raskautta olin aina hiukka tukeva, että näinkin voi käydä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino oli 48kg ja pituutta 161cm. Ikää oli 17v kun päätettiin tehdä eka lapsi. Sairaalasta kun tulin niin vaaka näytti 64kg, kyllä siinä vähän säikähti... :D 5kg tippu itekseen imetyksen aikana, ja sain tehdä ihan töitä että lähti 9kg sitten 3kk aikana imetyksen jälkeen. Imetin 8kk ikään asti tyttöä. Nyt painan 49,5kg ja tavoite olis vielä saada loputkin pois, eli sinne 48kg.

Vierailija
4/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kanssa tuli 10 kg, josta n 7 jäi laitokselle ja loput kuukauden sisällä synnytyksestä. Ristiäisten aikaan olin -3kg.

Toisen lapsen kanssa painoa tuli 9kg josta 7 jäi laitokselle ja loputkin tippui hyvin nopeasti. Ristiäisten aikaan olin -6kg.

Nyt toistaiseksi painoa on tullut 5,5kg ja meneillään rv 30

Vierailija
5/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos rajun raskauspahoinvoinnin. eli synnärille mennessä painoin 3kg vähemmän kuin ekassa neuvolassa

Vierailija
6/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5kk synnytyksestä.

Vierailija
7/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.raskaudessa tuli kiloja 7kg, joista raskausmyrkytyksen takia 2vkon sairaalahoidossa (lepohoito) tippui ensin 3kg ja synnytyksen jälkeen lähti 7kg, eli synnytkyksen jälkeen olin siis -3kg lähtöpainostani.

2. raskaudessatuli kiloja 8kg, joista lähti synnytyksessä pois 8kg. Eli +-0.

Nyt 3.raskaudessa jää nähtäväksi. Vielä ei ole tullut yhtään vaan perinteiseen tapaan tippunut alussa (pahoinvointi taas kerran yhtä voimakasta kuin aiemmilla kerroilla).

Vierailija
8/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kahden viikon aikana tippui 11 kg, 9 kk synnytyksestä loput kaksi. Söin tavallisesti, imetin, kävelin pitkiä lenkkejä miehen ja vauvan (vaunuissa/rintarepussa) kanssa.

Vierailija
9/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kg tuli ja yli 30 kg lähti kahdessa kuukaudessa (kannattaa imettää)

tokasta tuli kans yli 20 kg, viikossa lähti 15 kg mut sitten on tehnyt tiukka ja pari kiloa jäänyt (nyt lapsi yli vuoden)

Vierailija
10/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa tuli 32kg.. meni 1,5 v että sain pois. nyt tullut 10kg (rv 28)

Vierailija
11/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. raskaudessa 17 kg. laitokselle jäi vauvan verran. Kaikki hävisivät puolessa vuodessa.

2. raskaudessa 18 kg. Laitokselle jäi taas vauvan verran. Kaikki hävisi 9 kk:ssa.

Sitten kun lopetin imettämisen vuoden jälkeen, niin paino nousi pari kiloa.

Vierailija
12/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee vähän painoa, laihoille saa tulla jopa 30 kg ilman että kukaan kommetois. itse kuulun viimeisiin.

Vierailija
13/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta lähtöpaino 62kg, tokasta 67kg ja kolmannesta 69kg. Eli kuten näkyy, kilot eivät karisseet ohan toivotulla tavalla vaikka täysimetin ja imetin kaikkia pitkään.

Nyt kolmonen on 7kk ja paino 68kg. Tällä kertaa aion saada vielä loputkin 6kg pois ennen vuoden loppua.

Vierailija
14/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin, että ei mitään laihdutteluja imetysaikana, että maito pysyy hyvänä ja ettei vauvalle mene ympäristömyrkkyjä imetyksen mukana (ympäristömyrkyt kiinni rasvasoluissa). Kummallakin kerralla paino takas normaalissa 8-9kk kuluttua

Vierailija
15/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää olevan hoikkia äitjä täällä...:) ja jotenkin se on hassua, siihen nähden että suomessa jopa 60-70 % väestöstä on ylipainoisia. mut ehkä tänne ei halua edes anonyymina ylipainoiset kertoa kilomääriään...jos se nyt sitten on tarpeenkaan, kenenkään.:) huvittuneena aina lueskelen näitä keskusteluja, kun tuntuu että täällä vastaillaan aina niin hoikkina ja kauniina. todellisuus, siis tuolla ulkomaailmassa, kaupoissa ym.näyttää usein vallankin toisenlaiselta. neuvolassakin näkee niitä äitejä joille on ehkä tullut kilo poikineen raskauden aikana, joka siis on todellakin normaalia. joku parin kolmen kilon painonnousu sensijaan ei ole normaalia normaalipainoisella äidillä. semmosia ajtuksia mulla...

Vierailija
16/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää olevan hoikkia äitjä täällä...:) ja jotenkin se on hassua, siihen nähden että suomessa jopa 60-70 % väestöstä on ylipainoisia. todellisuus, siis tuolla ulkomaailmassa, kaupoissa ym.näyttää usein vallankin toisenlaiselta. neuvolassakin näkee niitä äitejä joille on ehkä tullut kilo poikineen raskauden aikana, joka siis on todellakin normaalia. joku parin kolmen kilon painonnousu sensijaan ei ole normaalia normaalipainoisella äidillä. semmosia ajtuksia mulla...

että kun kaikilla tuntuu lähteneen paino niin äkkiä pois ja ilman mitään vaivaa! Itse sain pomppia stepperillä 45 minuuttia hikipäissä joka ilta ja päivällä käydä kävelyllä vaunujen kanssa tunnin ja kolme kertaa viikossa vielä hölkkälenkillä puoli tuntia! mutta minulle oli todella tärkeää että pääsen takaisin tuonne normimittoihini missä painoindeksi on alle 20.

Vierailija
17/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannessa raskaudessa aloin karppaamaan ja kiloja tuli nolla lisää ;)

Joskin lähtökiloja oli kolmannen odotusken alussa 75 joten ei tarvinnutkaan tulla yhtään lisää.....

Vierailija
18/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli massiivisesta turvotuksesta, kuopuksen kohdalla sairaalaan jäi jo 20 kg... Imetin 1v7kk, jona aikana vain viisi kiloa tippui, mutta heti kun lopetin imetyksen, lähti viimeiset 10 kiloa reilussa kahdessa kuukaudessa. Nyt tuntuu taas hyvältä.

Vierailija
19/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittuneena aina lueskelen näitä keskusteluja, kun tuntuu että täällä vastaillaan aina niin hoikkina ja kauniina. todellisuus, siis tuolla ulkomaailmassa, kaupoissa ym.näyttää usein vallankin toisenlaiselta. neuvolassakin näkee niitä äitejä joille on ehkä tullut kilo poikineen raskauden aikana, joka siis on todellakin normaalia. joku parin kolmen kilon painonnousu sensijaan ei ole normaalia normaalipainoisella äidillä. semmosia ajtuksia mulla...

Vierailija
20/29 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun kaikilla tuntuu lähteneen paino niin äkkiä pois ja ilman mitään vaivaa! Itse sain pomppia stepperillä 45 minuuttia hikipäissä joka ilta ja päivällä käydä kävelyllä vaunujen kanssa tunnin ja kolme kertaa viikossa vielä hölkkälenkillä puoli tuntia! mutta minulle oli todella tärkeää että pääsen takaisin tuonne normimittoihini missä painoindeksi on alle 20.