Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi viette toisen lapsen hoitoon, vaikka sisko tai veli on kipeänä kotona?

Vierailija
16.12.2008 |

Yksi tuttu kehuskeli tänään, että hänpä vei esikoisen (4v) hoitoon, vaikka pikkusisko onkin kotona pikku kuumeessa. Mies kuulemma vei lapsen klo seitsemäksi hoitoon ja haki lapsen puoli viiden maissa, kun pääsi töistä.

Eikä tuo ollut eka kerta, lapsi oli esim. täyspäiväisesti hoidossa, vaikka äiti oli pikkusiskon kanssa kotona, kun sisko syntyi.

En kyllä yhtään epäile, miksi tuo vie pojan hoitoon. Lapsi on nimittäin Super Rasittava valittaja ja vikisijä. Mitään ei suostu jakamaan, hirveä valitus ja kitinä, jos ei saa tehdä jotain (esim. olla leikissä se poliisi tai pelata jotain yksinpeliä tms.), ei osaa odottaa vuoroaan, aikuisen pitäisi tehdä kaikki (pukemisesta lähtien) ja mikä ärsyttävintä, lapsi huutaa koko ajan.

Kyseinen lapsi leikkii joskus meidän pojan kanssa ja täytyy sanoa, että mulla meinaa hajota pää, kun lapsi on ollut meillä muutaman tunnin leikkimässä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin aina molemmat lapset kotona toisen sairastaessa, kun kaksi vanhinta lastani oli pk-ikäisiä ja olin itse ulkopuolisella töissä. Nyt kun olen yrittäjä ja teen kotona töitä pyrin viemään terveen lapsen hoitoon, jotta saisin tehtyä sairasta lasta hoitaessani edes vähän töitä. Jos työtilanne sallii kokonaisen vapaapäivän, pidän molemmat kotona. Toisinaan kysynkin terveltä lapselta haluaako mennä mieluummin tarhaan ja usein haluaa. Sairaan sisaruksen kanssa kotona voi olla tylsää, ei pääse uloskaan, mutta pk:ssa lapseni vihtyvät.

Vierailija
2/9 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin olla tekemättä töitä. Teen niin paljon kuin pystyn etänä, eikä se oikein onnistu, jos pitää samalla pitää lapsista tarkkaa vahtia (siis ettei terve villitse kipeää juoksuleikkeihin) jne. Yleensä kipeä lapsi on myös pahalla tuulella, tulee riitaa kaikesta terveen lapsen kanssa ja vaikka haluaa leikkiä, ei kuitenkaan kunnolla jaksa. Helpompi tehdä töitä, kun kipeä usein nukkuu, haluaa katsoa videoita, loikoilla sohvalla ja itse toisessa päässä loikoilen paperipinojen kanssa. Jos terve on kotona, meno on ihan erilaista, siinä ei töihin pysty keskittymään eikä terve lapsi, joka ei ole edes päässyt ulos, nuku sitten edes päiväunia.

Tosin terveen lapsen hoitopäivä ei ole välttämättä älyttömän pitkä, jos siis se kipeä on sillä lailla kipeä, että voi olla autossa mukana, niin haetaan terve tietysti ajoissa päiväkodista.

Vatsatauti on kyllä poikkeus, silloin ei tervekään lähde mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat lapset sinne vaan vaikka olisi vauva kotona hoidettavana. Ei juma.

Vierailija
4/9 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveet lapset päiväkotiin kun yksi sairastaisi kotona, koska neljän pienen kanssa ei ehdi siihen sairastavaan juurikaan huomiota kiinnittämään.

Mutta nyt siis kaikki ovat kotihoidossa.

Vierailija
5/9 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran veimme nelivuotiaan hoitoon, kun päiväkodissa oli juhlat. Ja jos olen itse kuumeessa, vien terveet lapset hoitoon.

Vierailija
6/9 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille pikku potilaalle. Terveen sisaruksen aika taas luultavasti kävisi kovin pitkäksi kotona kun uloskaan ei voi lähteä.

Omat lapseni aloittivat nyt loppu syksystä päiväkodissa ja asiaa siellä tiedustelin. Vastaus oli,että ilman muuta terve sisarus vaan hoitoon.

Vierailija
7/9 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen yhden kanssa joutuu kuitenkin menemään lääkäriin, jotta saa sairaslomaa, tyypillisesti pitämään esitelmiä koululla (opiskelen amk:ssa), mahdollisesti vaihtamaan lapsen hoitajaa lennossa jossain tien päällä jne. Vaikka yksi lapsi on sairas, ei se tarkoita meille vanhemmille mahdollisuutta olla kotona, vaan harmillisen usein joutuu riepottamaan kuumeilevaa lasta mukana, kun joka paikasta ei vaan voi olla poissa. Kolmea en kyllä rupea riepottamaan minnekään, jos kerran voin selvitä yhdellä.

Ja onhan se näinkin, että jos jostain syystä ei sen yhden kanssa sitten tarvisi mennäkään muualle kuin lääkäriin (kun töihin tarvitaan sairaslomatodistus) niin sitten on ne päivän työt kotona tehtävänä, ja kouluhommat samaten.

Tilanne on meillä se, että jos kaksi on kipeänä, niin yhtä en vie hoitoon, mutta jos vain yksi on kipeä, niin kaksi muuta menee.

Vierailija
8/9 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hoitaa kotona yhtä sairasta lasta, mutta kahden kolmen lapsen kanssa ei enää töitä tehdä..

Vierailija
9/9 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vievät terveen lapsen hoitoon, jos toinen on sairaana.

Etenkin jo lapsi on villi - sairas lapsi saa levätä ja parantua rauhassa ja toinen saattaa välttyä tartunnalta.

Sairaan lapsen kanssa saattaa pystyä tekemään töitäkin kotoa - hankalampaa on töiden tekeminen etänä, jos siinä pyörii 2 lasta ympärillä ja villitsee toisiaan.

Ja AP juuri itse perusteli hyvin, miksi esikoinen tuossa tapauksessa oli viety hoitoon :) .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme