Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piparkakkutalo

Vierailija
16.12.2008 |

Kertokaa hyviä vinkkejä piparkakkutalon tekoon.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myynnissä, toki siis kootaan ja koristellaan. Tuleeko siitä hyvä tuoksu samoin kuin itse tehdyssä? Miten sokeri sulatetaan?

Vierailija
2/6 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasasin kaupan sokerikuorrutteella, samalla millä koristelin ja kassassa pysyi hyvin. Makukaan ei ollut hassumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampana vuotena jo. Hyvin pysyy. Poltin kerran käteni oikein pahasti, ei ole sen jälkeen sokerin sulattaminen innostanut. Lisäksi sitä kovettunutta sokeria on inhottava syödä. kuorrutteen olen tehnyt (luomu)kananmunan valkuaisesta, tomusokerista ja tipasta sitruunamehua.

Tämän vuotinen muumitalo kasautui helposti: kun palat tulivat uunista, leikkasin turvonneet reunat pois muottien avulla. Oli helppo liittää suorat palat toisiinsa, ne kun aina siirreltäessä ja uunissa menevät vähän vinoiksi (ainakin mulla).

Ja vanha keino paras, mukavimmin kuorruttaminen sujui leivinpaperista tehdyllä tötteröllä. Esim. Tupperin pursotinpussi meni koko ajan tukkoon.

Vierailija
4/6 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sainkin hyviä vinkkejä. Jaanpas niitä nyt myös eteenpäin:

Mulle hyödyllisin oli vinkki, että talon osia voi hioa reunoista raastinraudalla, jos on epäsopivat toisiinsa. Kannattaa tehdä varovasti ja roskiksen päällä, tulee muruja.

Toinen vinkki joka kuulosti musta hyvältä oli se, että voi paistaa ison levyn ja leikata juuri uunista tulleesta, vielä pehmoisesta levystä talon osat.

Oma vinkkini on laittaa sokeri sulamaan paistinpannuun, niin saa kätevästi kastettua koko seinän reunan sokeriin kerralla.

Tsemppiä!

Ja varo sitä sokeria, mulla paloi pieni kohta sormesta ja oli ihan koko päivän KIPEÄ!

Vierailija
5/6 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään annoin pikeeriohjeen talon kasaamista helpottamaan.

Ehkä joku voisi nostaa sen ketjun.

leipuri-kondiittori

Vierailija
6/6 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt aiemmista viesteistä..En aio kasata taloa sokerilla, siinä menee vaan hermot..Onko muita keinoja kuin tomusokeri??

Tänään annoin pikeeriohjeen talon kasaamista helpottamaan.

Ehkä joku voisi nostaa sen ketjun.

leipuri-kondiittori

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi