Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatietulehdus, neuvoja kaivataan pikaisesti

Vierailija
16.12.2008 |

Tuo nyt on tosi lyhyt aika! Jos huomenna vielä olo yhtä huono eikä yhtään ole helpottanut, silloin vasta alkaisin miettiä mahtaako olla oikea ab kyseessä... Saitko ab-kuurin summanmutikassa, vai ennättikö ne viljellä sen pissanäytteesi ja selvittää oikean antibiootin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli toistuvasti virtsatietulehduksia ja kun tulin raskaaksi (neljäs raskaus) lääkäri määräsi estolääkitystä. Lääkettä Nitrofurantoin joka pitää virtsan puhtaana ettei tulehdus tule. Annostus ehkäisi tulehdukset, ei tarvinnut kovin vahvaa, mutta koko raskauden ajan. Loppuraskaudessa lääkäri voi miettiä että tarvitseeko sillä lopussa voi olla vauvalle

jotain riskejä. Meillä meni kaikki ok. Vauva syntyi tertveenä. Kannattaa estolääkitys, ainakin minulla kun pari kertaa tulehdus pääsi leviämään munuaisiin.

Vierailija
2/13 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kamala tulehduskierre yli kymmenen vuotta. Se alkoi parikymppisenä honeymoon-syndroomana ja jatkui aina ensimmäisen lapseni saamiseen saakka. Välillä olin estolääkityksellä ja vaiva rajoitti suuresti elämääni. Vaiva hävisi kuin seinään ensimmäisen raskauden myötä - joko sattumalta tai sen ansiosta. Oli kymmenen vuotta väliä ennen kuin tänä syksynä tulehdus iski äkillisesti. Söin kuurin ja kävin antamassa kontrollinäytteen, joka olikin puhdas. Nyt olen juonut paljon ja syönyt sekä c-vitamiinia että karpalokapseleita (ja oikeita karpaloitakin) pitääkseni vaivan poissa. Uusiutumisriskihän lähikuukausina on suuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ala toisena päivänä helpottamaan, uudelleen lääkäriin. Toisilla kerroilla on auttanut heti ensimmäisen lääkkeen ottamisen jälkeen. Toisinaan on mennyt se kaksi päivää.

Vierailija
4/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan menee, kun lääkkeet alkaa tehoamaan. Minull aollut ko. tulehtdus kerran aikaisemmin ja muistelen, että silloin lääkkeet tehosivat melko heti. Nyt on reilu neljä tuntia lääkkeiden ottamisesta ja oireet ei ole hellittäneet. Voisko olla,e ttä tämä lääke ei tehoa??? Huolissaan...

Vierailija
5/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis vielä rauhassa.

Vierailija
6/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että tää ei oo välttämättä vielä pitkä aika odotella lääkkeen tehoamista. Kiitos vastanneille.

Vierailija
7/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhoavat myös hyviä bakteereita. Siksi kannattaa ennen kaikkea panostaa ennaltaehkäisyyn: Muista alapesu ja etenkin pissallakäynti ennen ja jälkeen yhdynnän. Ei kuitenkaan liikaa alapesuja päivässä, eikä saippualla.

Itselläni vielä ensioireetkin, kirvelyn yms. on laannuttanut kunnon nestetankkaus: karpalo, tai puolukkamehua, appalsiinimehua tms, ilman sokeria kuitenkin. Voi oikeasti vielä laannuttaa ensioireet!

Antibioottikierteeseen on hirveää jäädä. Suosittelen siis lämpimästi, ettei koskaan ensimmäisiin kirvelyihin antibiootteja. Jos oireet eivät kotihoidolla laannu, niin sitten vasta.

Vierailija
8/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuon pissallakäynnin tarkoitus on "huuhdella" bakteerit pois virtsarakosta (ennen ja jälkeen yhdynnän). Nestetankkaus ensioireisiin toimii samalla tavalla: kun juo tosi runsaasti, se huuhtoo virtsarakkoa.

Vierailija
9/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoi ennen nuo seiskan ohjeet, mutta sitten iski todella paha tulehdus ja vain lääkkeet tepsivät. Sen jälkeen olen joutunut syömään ties kuinka monta ab-kuuria ja estolääkityksenä kuukausitolkulla myös. Aina seksin jälkeen iskee tulehdus, vaikka kuinka putsaisin, pissaisin ja joisin karpalomehua yms.

Nytkin juuri kokeilin etten ota sitä estotablettia kun illalla oli seksiä, ja kappas aamulla heräsin siihen että kirvelee ja pissattaa ihan kamalasti. Otin lääkkeen ja heti helpotti oireet. Eipä hirveästi houkuta seksi enää, kun joka kerrasta menee pari päivää toipua :(

Vierailija
10/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan pohjois-amerikan karpalon (tieteellinen nimi selviää googlettamalla) on tieteellisesti todettu sisältävän aineksia, jotka ehkäisevät virtsatietulehdusta aiheuttavan bakteerin viihtymistä virtsatiehyissä..

Vierailija
11/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi toisaalta juoda paljon että pöpöt laimenee ja paikat huuhtoutuu, mutta ainakin minulla jännitti vessaan meno. Kuitenkin kannattaa juoda. Joskus lääkärit sanoo että ensin kaksinkertainen annos niin pääsee vaikuttamaan hyvin ja sitten normaaliannostus.

Ostin karpalotabletteja, niitä kannattaa ottaa ennen kuin tulehdus tulee. Keitin pakastekarpaloista valmista mehua, ja jatkossa juon sitä säännöllisesti.

Ostin myös tyrnikapseleita. Tyrni on hyväksi mm. limakalvoille. Toivottavasti olosi helpottaa.

Vierailija
12/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

avohuollon naisasiakkaiden VTI:sta on E-Colin aiheuttamia. Jos päivystyksestä tökätään resepti ja joka tepsii tähän bakteeriin ja VTI:n aiheuttaja onkin jokin muu, eihän se antibiootti tepsi!Vastauksen saamiseen mikrobiolologian labrasta kestää ainakin 2 vrk, siis antibioottiherkkyyksineen.

Vierailija
13/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta yhdynnän jälkeen alkaa tulehdus. Estolääkitystä oon kans joutunu käyttämään, nyt en voi ku olen raskaana. Eli arvaa vaan kuin paljon tulee hommailtua lakanoiden välissä nyt kun ei ole tota estoa... Eikä noi kotikonstit auta mua ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan