SYNNYTYS ON LUONNOLLINEN TAPAHTUMA
Luin tuon kuinka jonkun vaimo rehvastelee synnytyskivuilla ja halusin aloittaa uuden ketjun aihetta koskien. Asiahan on näin että evoluutio on antanut naiselle kaiken tarvittavan kipulääkkeen elimistöön jo valmiiksi. Nykyaikainen lääketiede vaan suosii sitä, että synnyttävä nainen pumapataan turraksi lääkkeillä. Näin hän jää tavallaan ulkopuoliseksi synnytyksestä, eikä koe sitä niin vahvasti kuin luonto on tarkoittanut. On suuri vaara että tämä turha lääkkeiden käyttö aiheuttaa myös sen, että äiti-lapsisuhde jää laimeaksi. Pieni kipu minkä nainen synnytyksessä tuntee ilman lääkkeitä on aivan luonnollinen asia ja sillä on oma funktionsa. Harkitkaapa siis nuoret naiset luonnollista synnytystä ilman turhia medikalisaatioita. Tuntekaa ja tuntekaa vahvasti, se on elämän maku.
Kommentit (24)
mä oon molemmat lapset synnyttäny ihan luomuna,ei siis edes ilokaasua, ja en vaihtais kokemusta pois.Ensimmäisen synnytin "puolivahingossa" ilman mitään puudutuksia,kun ei ensikertalaisena "osannut" vaatia mitään,ja toisen aivan omasta tahdosta.Ja jos vielä kolmannen joskus teen niin luomuna mennään,on se vaan niin mahtava kokemus vaikka koskeehan se ja ei se mitään herkkua ole!
JOS ei olisi mahdollisuutta mihinkään kivunlievitykseen niin kyllä jokainen pystyy synnyttämään ihan luomuna.,ei sitä ennen aikaankaan ole mitään lääkkeitä ollut.
Mutta nykyään on onneksi mahdollisuus valita!
ja lapsi on syntynyt vahingoittumattomana....
Kuule kivunlievitys on ihan yksi ja lysti, käyttää tai ei, otan ilomielin vastaan kaikki nykylääketieteen avut jotta lapsi saadaan hengissä ja terveenä ulos masusta.
T. kaksi ei-normaalia-synnytystä kokenut äiti, jonka olisi ilmeisesti tullut kuolla lapsineen luolan perälle....
kolmas syntyikin luomuna eikä tarvinnut jälkikivuista kärsiä.
Toki tapahtuma on luonnollinen, mutta kipua ei silti kärsiä tarvi.
"Asiahan on näin että evoluutio on antanut naiselle kaiken tarvittavan kipulääkkeen elimistöön jo valmiiksi. "
Itse asiassa synnytyskipu on sellainen, joka EI vapauta elimistössä endorfiineja. Syytä ei tiedetä. Siksi laitetaan esim. aqua-rakkuloita, joiden yksi mekanismi on saada endorfiinit vapautumaan.
että sinun mielipiteesi olisi kaiken kattava totuus asiasta. Mielipiteitä mahtuu ja niitä saa vapaasti esittää, mutta nöyryyden sävy jäi puuttumaan tekstistäsi.
Ap ei ole siis koskaan synnyttänyt ;)
Kai ap jauhaa myös oman viljansa josta tekee lapsille leipää? Eihän äiti-lapsisuhde muuten olisi oikein hyvä.
Provohan tämä oli mutta uskon että tuollaisia kivikaudelle jämähtäneitä ihmisiä oikeasti on.
Iso pää kun aiheuttaa muiden eläinten synnytyksiin verrattuna kohtuuttoman riskin sekä synnyttäjälle että syntyvälle ihmiselle. Samasta syystä eläimiin verrattuna ihminen syntyy aivan keskeneräisenä. Tästä johtuvat riskit on saatu pienennettyä huomattavasti kiitos paheksumasi medikalisaation ja lääketieteen kehittymisen. Ennen sitä joka kolmas synnytys päättyi joko lapsen tai äidin kuolemaan, se ei voi olla "luonnon" tarkoitus.
Ennen synnytyksiin myös kuoltiin ja vähän jokaisella naisella oli kuolleina tai vauvana kuolleita lapsia. Samaa tapahtuu edelleen vähemmän kehittyneissä maissa.
Itse olen iloinen lääketieteen kehityksestä, siten olemme molemmat hengissä, lapsi ja minä. Onhan sairaudetkin luonnollisia, tulehdukset, syövät, ja silti niitä hoidetaan lääkkeillä.
jokaisessa synnytyksessä kivun kokee eritavoin.
toisilla on korkea kipukynnys toisilla taas hyvin matala.. On totta,e ttä ihmisen keho erittää tietyn tyyppistä omaa kipulääketta, mutta se ei aina vaan riitä.
Meinaan tuohon teoriaan liittyen käytännossä myö leikkaus pitäis pystyä tekemään ilman mitään puudutteita tai nukutuksia.
Itse olen synyttänyt niin lääkkeilä kuin lääkkeittä. eniten niitä ttarvitsi yli 33h kestäneessä synnytyksessä kun koko keho vaan väsyi kipuun einkä olis ikinä jaksanut synyttää. 2h synytykseesä lääkkeitä ei tarvittu, koska kipu oli lyhytkestoista..
T. 6 lapsen äiti
Synytykseen kuoleminenkin on luonnollinen asia.
Evoluutio on raakaa hyöty-haitta-peliä. Ihmisvauvan isot aivot tuovat kuitenkin loppupeleissä niin suurta etua että tappiot synnytyksissä on olleet luonnonvalinnan kannalta hyväksyttäviä. Mitenköhän muutaman tuhannen vuoden päästä? Tällä hetkellähän ihmisellä luonnonvalinta on synnytyksen osalta jäissä, kun ei juuri kuole äitejä eikä lapsia, länsimaissa.
synnytys on luonnollista, mutta silti se ei ole valkoisen miehen hommaa.
synnytys on luonnollista, mutta silti se ei ole valkoisen miehen hommaa.
Jos se olis minkäänvärisen [b]miehen[/b] hommaa, järjestelyt saattais olla aika erilaiset, kivunlievityksenkin suhteen...
Onnea ap saunasynnytyksiisi. Vai koetko luonnollisemmaksi synnyttää jossain muualla kuin ihmisen rakentamassa tilassa, esim, kuusen juurella?
Evoluutio on sokea kelloseppä, luonto ei ole mikään hyväntahtoinen tiedostava entiteetti, jolla olisi jokin suurempi suunnitelma ja tarkoitus, vaan sattumanvarainen. Ihmiseläimen synnytys on vaarallisempi ja tuskallisempi kuin suurimmalla osalla eläimiä ihmisvauvan suuren päänkoon takia. Totta kai sitä kipua saa lievittää, ei siinä ole mitään "luonnonvastaista" (ikään kuin luonnonvastaisessa olisi jotakin väärää). Jos kaiken pitäisi olla aina niin luonnollista, niin tapetaan vammaisemme, syödään vihollisemme jotka saamme omin käsin murhattua, älkäämme käyttäkö vaatteita jne.
luisten liitosten löystymisenä.
Koin avautumisvaiheiden kivut. Sain jokaisessa synnytyksessäni puudutukset, jotka tekivät ponnistamisvaiheista siedettävät.
Ihan sama, että miten synnytetään, kunhan lopputulos on todennäköisemmin kunnossa oleva vauva jaei traumatisoitunut äiti.
niin kuin muinaissuomalaiset aikoinaan. Mukaan otan vain oman äitini ja Doulan eli Shamaanin. Minua ei TODELLAKAAN huumata millään lääkkeillä, syömäni orgaaninen ravinto ja luonnonyrtit antavat riittävän lievennyksen kipuun.
Luin tuon kuinka jonkun vaimo rehvastelee synnytyskivuilla ja halusin aloittaa uuden ketjun aihetta koskien. Asiahan on näin että evoluutio on antanut naiselle kaiken tarvittavan kipulääkkeen elimistöön jo valmiiksi. Nykyaikainen lääketiede vaan suosii sitä, että synnyttävä nainen pumapataan turraksi lääkkeillä. Näin hän jää tavallaan ulkopuoliseksi synnytyksestä, eikä koe sitä niin vahvasti kuin luonto on tarkoittanut. On suuri vaara että tämä turha lääkkeiden käyttö aiheuttaa myös sen, että äiti-lapsisuhde jää laimeaksi. Pieni kipu minkä nainen synnytyksessä tuntee ilman lääkkeitä on aivan luonnollinen asia ja sillä on oma funktionsa. Harkitkaapa siis nuoret naiset luonnollista synnytystä ilman turhia medikalisaatioita. Tuntekaa ja tuntekaa vahvasti, se on elämän maku.
Ymmärrät luultavasti myös, ettei luonto ole tarkoittanut, että ihmisiä nukutetaan sydänleikkausten ajaksi, tai että keskosia pelastetaan keskoskaapissa tai että hampaita paikataan ilman puudutusta tai edes paikataan ylipäätään. Olet kuitenkin varmaan aika tyytyväinen että lääketiede kehittyy ja näin toimitaan?
Joten tuo kirjoituksesi on täyttä puppua. Synnytyskipu ja äiti-lapsi-suhde on kaksi totaalisen eri asiaa. Ikävä juttu teikäläiselle, ettet pystyisi ilman synnytyskipua aikaansaamaan kestävää äiti-lapsi-suhdetta. Eli sun kannattaa toivon, ettei sun synnyksiin tule komplikaatioita saatikka että joudut hätäsektioon.
Olen synnyttänyt ensimmäisen täysin luomusti toki sairaalassa mutta ilman mitään kivunlievityksiä.
Seuraavat kaksi ilokaasun kanssa ja suosittelen ilokaasua muillekin.
Äiti-lapsisuhde on kaikissa vahva.