Työsuhdeneuvoja sijaiselle?!
Olen tällä hetkellä äitiysloman sijaisena. Äitiyslomalla olija on aikeissa jatkaa hoitovapaalla. Mun työsuhteen osalta näyttää siltä, että haluttaisiin palkata toinen mun sijasta jatkamaan. Onkohan se laillista eli onko mitään pykälää johon voisin vedota ja jonka nojalla minulla olisi oikeus jatkaa alunperin alkamaani sijaisuutta?
Kommentit (6)
Suunnittelinkin että otan luottamusmieheen yhteyttä. Yritin itsekin löytää jotain lakitekstiä aiheesta, mutta ei osunut silmään mitään aiheesta.
Tämä tuli sen verran puskan takaa, koska olin jotenkin automaattisesti olettanut, että saan jatkaa mikäli työntekijä jatkaa hoitovapaalla, mutta ehkei se sit näin olekaan :(
on työsopimuksessa määräaikaisuuden syy ja kesto!
määräaikaisuuden syy on äitiysloman sijaisuus ja sopimus päättyy ko. henkilön äippäloman päättymispäivään.
Ei niillä ole pakko jatkaa sinun sopimusta. Mulla on kokemusta samasta asiasta.
Siihen, kun vakituisen ä-loma loppuisi? Jos näin on niin ei ole pakko palkata sinua jatkamaan, vaan voivat ottaa toisen. Jos sinun määräaikaisuuden syynä on vaikka, että Maija Meikäläisen sijaistaminen siihen asti kun hän palaa töihin, niin niiden on pakko palkata sinut.