Kuinka monta huomautusta pitää saada, että tulee häätö vuokra-asunnosta.
Kommentit (24)
Vuokralaiseni jouduttiin häätämään. Hänen vuokrasopimuksessaan on pykälä, jossa kerrotaan, että ensin tulee huomautus ja jos se ei tehoa, häätö. Huomautuksen jälkeen vuokralainen lupasi pyhästi parantaa tapansa, mutta jo muutaman päivän päästä piti asunnolle taas kutsua poliisi rauhoittamaan tilanetta, kertoi isännöitsijä.
Saanut varmaan jo useampia varoituksia...
juu oon utelias...
Huijasin nimittäin vähän ;)
Viime viikolla hommasin huomautuksen meidän vuokra-naapurille (asumme omistusasunnossa) kun piti peräkkäisinä viikonloppuina äänekkäät megabileet, jotka jatkuvat läpi yön...
et sattumalta asu mun siskon naapurissa. ne sai jonku huomautuksen, ku niiden lapsi työnsi tuolia pitkin lattiaa siis ihan päivällä. voin kokemuksesta kertoa, että niiden asunto on ihan hiljainen 21-07, vaikka niillä on 4 lasta.. ja silti ovat saaneet valituksia ym. ilmeisesti just sen takia, ku naapurit ei tykkää, että niillä on lapsia..
Virallisen huomautuksen saamiseen ei riitä yksi ilmoitus naapurilta. Vuokralaiseni häätö oli sikäli selvä tapaus, että isännöitsijä sai useita soittoja naapureilta ja poliisikin joutui käymään useita kertoja. Häätö tulee vasta kun näyttö on vahva.
pitääkö 3 varoitusta tulla 1 vuoden sisällä vai koko vuorkasuhteen aikana esim jos olen asunut 14 vuotta samassa asunnossa ja olen kahteen oteeseen saanut varoituksen vuokran antajalta ja isänöitsijä on vaihtunut sinä aikana niin vaikutaako isänöitsijän vaihtuminen asiaan että uuden isänöitsijän aikana en ole saanut yhtään varoitusta vielä ja näytön vahvuus niin tarviiko aina varoitukseen olla soitettu poliisit PAIKALLE esim musiikin soitamisesta jos olen kuunelut musiikia kovalla ja ei ole kuitenkaan kukaan asukaista soitanut poliisia paikalle MUTTA TALOYHTIÖN LUOTAMUS HENKILÖ ON KÄYNYT OVEN TAKANA SOITAMASSA OVIKELLOA MUTTA EN OLE HÄNELE OVEAA AVANNUT
Jos halutaan olla löperöitä niin voihan niitä antaa vaikka kymmenen. Mutta täysin laillista on häätää jo yhden kirjallisen varoituksen jälkeen. Isännöitsijän vaihtuminen ei vaikuta asiaan eikä se, onko poliisi käynyt paikalla vai ei.
Eli antakaa olla viimeinen kerta niin ei tarvitse pähkäillä.
Vuokrasopimuksen voi purkaa yhden varoituksen jälkeen, jos vuokralainen viettää tai sallii vietettävän huoneistossa häiritsevää elämää, hoitaa
huoneistoa huonosti tai rikkoo huoneistossa, mitä terveyden tai järjestyksen säilyttämiseksi on säädetty tai määrätty.
Varoituksen tarkoituksena on antaa vuokralaiselle mahdollisuus oikaista käytöksensä.
Jos käytös ei varoituksen jälkeen muutu, vuokrasopimus voidaan purkaa.
Jos vuokralainen ei noudata purkamisilmoitusta eikä muuta vuokranantajan ilmoittamana ajankohtana, vuokranantaja voi haastaa vuokralaisen tuomioistuimeen ja vaatia sopimuksen purkamista ja häätöä.
pitääkö 3 varoitusta tulla 1 vuoden sisällä vai koko vuorkasuhteen aikana esim jos olen asunut 14 vuotta samassa asunnossa ja olen kahteen oteeseen saanut varoituksen vuokran antajalta ja isänöitsijä on vaihtunut sinä aikana niin vaikutaako isänöitsijän vaihtuminen asiaan että uuden isänöitsijän aikana en ole saanut yhtään varoitusta vielä ja näytön vahvuus niin tarviiko aina varoitukseen olla soitettu poliisit PAIKALLE esim musiikin soitamisesta jos olen kuunelut musiikia kovalla ja ei ole kuitenkaan kukaan asukaista soitanut poliisia paikalle MUTTA TALOYHTIÖN LUOTAMUS HENKILÖ ON KÄYNYT OVEN TAKANA SOITAMASSA OVIKELLOA MUTTA EN OLE HÄNELE OVEAA AVANNUT
Eikö esim. musiikkia voi kuunnella KUULOKKEILLA ?!
Minä rakastan musiikkia, vieläpä kovaäänistä sellaista- eikä tulisi mieleenkään jumputtaa sitä muiden kuullen! Kuulokkeet on keksitty eikä kerrostalossa tarvitse bilettää jatkuvasti. Naapurini ei käsitä tätä, vaan 2-3 kertaa viikossa on bileet ja välillä rikkoo niillä yörauhaakin. Valitus on tehty, lisää tulee heti kun on aihetta. Ärsyttää nytkin kuunnella tuota mölyämistä ja kiva herätä viideltä aamulla töihin, kun tuo metakka jatkuu ainakin klo.22 saakka..!
(Joo, naapuri on tietoinen mm. vuorotyöstäni vaan eipä se häntä estä bilettämästä. Kuka vitun idiootti sijoittaa lapsettoman, työttömän tyypin kahden työssäkäyvän perheen väliin??)
Kuka vitun idiootti sijoittaa lapsettoman, työttömän tyypin kahden työssäkäyvän perheen väliin??)
Mäkin ihmettelen sitä, kuka sijoitti meidän alapuolelle tytön, jolla on kissa ja vastapäätä sinkkumiehen, jolla on silmälasit.
Mä kun en tykkää kissoista enkä silmälaseista.
Tosi helppo pitää mua nipona, kun ei tarvitse kuunnella biletystä, sietää känniläisten sotkemista rapussa + riitelyä yöllä...
miten kuvittelet, että asukkaat voitaisiin jotenkin suunnitellusti sijoittaa sen mukaan, millaisia naapurit on.
Jos asunto on vapaa ja joku sen haluaa ostaa tai vuokrata, niin tuskin siinä katsotaan, että juu, et voi tähän muuttaa, koska naapureina on sitä tätä ja tota.
Meillä sattuu olemaan naapurina totaalinen diktaattori, joka on jo yhden asukkaan tempuillaan talosta ajanut pois, mutta onneksi tuo diktaattori on sentään eri rapussa kuin me.
-15-
Lapsiperheet pistäisin lähelle toisiaan, samoin sinkut nuoret. Mummot myös jne.
No kyllä minä välittäjänä vähän katsoisin, ketä asuu samassa kerroksessa. Lapsiperheet pistäisin lähelle toisiaan, samoin sinkut nuoret. Mummot myös jne.
mitenkään mahdollista.
Asunnon omistaja määrää sen, kenelle haluaa asunnon myydä tai vuokrata ja kunnallisella puolella ei varmaan ole juurikaan mahdollista suunnitella, silloinhan tulisi hirveät jonot ja joku aiemmin hakemuksen jättänyt voisi joutua odottamaan kun "sopivammat" jonon hänniltä saa asunnon.
Ajatelkaapa nyt ihan itsekin hiukan.
Lapsiperheet pistäisin lähelle toisiaan, samoin sinkut nuoret. Mummot myös jne.
Sinkkunuori voi olla todella hiljainen lukutoukka, lapsiperhe voi pitää saatanallista meteliä 24/7, muistisairas mummo voi polttaa koko talon jne.
Pitää saada kirjallisia varoituksia, että saa häädön ja niitä kaksi vuoden aikana.
Huomautus annetaan pikku rikkeestä eli vaikka koiran ulkoiluttaminen lasten leikkipaikalla.
että asukas saadaan pihalle. Vuokralaisella on hyvät oikeudet.
joten älkää sekoittako niitä.
Kaikista pikku jutuista annetaan huomautus ja varoitus annetaan vakavasta möykkäämisestä ja häiriön tuotosta.
Lapussa lukee onko se varoitus vai huomautus.
Lapsien takia ei heitetä koskaaan pihalle ellei rike ole erittäin vakava.
Tämä tieto saatu isännöitsijältä.
juu oon utelias...