Eräs jonka asiasta pitäisi jotain tietää sanoi, ettei alle 3v influenssarokutuksesta
ole hyötyä. Perusteli sen sillä, ettei tuon ikäinen pysty kehittämään vasta-aineita virusta vastaan. Mitä mieltä olet?
Kommentit (8)
minä en vaikka paljon lasten kanssa tekemisissä.
Henkilökohtaisesti kuitenkin sanoi minulle. Henkilö on asian kanssa tekemisissä. ap
annetun influenssarokotuksen teho on HUONO. Siksi nytkin on käynnissä tutkimus pienille lapsille, jossa kokeillaan jotain toisenlaista rokotetta.
Tässä linkki: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1577250
Ja pikku osa uutisesta:
"Pikkulasten kohdalla tutkimustulokset ovat vieläkin lohduttomampia. Niiden pohjalta on jopa väitetty, että alle kaksivuotiaisiin rokote ei tehoa lainkaan."
Että ei siitä vielä hyötyä olekaan, mutta nyt on roktettu yhtä influenssaa vasten ja muutaman vuoden päästä kun sama tauti jyllää taas, niin ei sitten enää meille tulekaan kyläilemään. Ensi vuonna saa piikin toista influenssaa vasten jne... lopulta on kaikkia influenssatauteja vastaan rokotettu, niin sitten ne pysyvät kokonaan poissa. Ja kun pikkuhiljaa suurin osa suomalaisista lapsista saisi tämän rokoteen, niin sitten ne influenssat meiltä häviäsi kokonaan..ihan niin kuin monimuukin tauti.
Influenssa vaihtaa tyyppiään jotakuinkin joka vuosi ja tiedemiehet kyllä yrittävät kehittää nimenomaan juuri sitä tämän vuoden influenssaa vastaan rokotteen. Suomeen tulevaa tyyppiä yritetään arvioida muissa maissa esiintyvien virusten pohjalta. Joskus tuleva virustyyppi onkin toinen, kun arvioitiin ja silloin ei influenssarokotteista ole hyötyä (ovat jonkin toisen tyyppistä influenssaa varten). Näin kävi esim viime vuonna, jolloin moni rokotettu sairastui kuitenkin influenssaan.
Valitettavasti asia ei mene noin vaan joka vuosi tulee erilainen influenssakanta ja sitä vastaan ei edellisen vuoden rokote auta pätkääkään. Sääli kyllä. :(
Minun on vaikea uskoa, että yhteiskunta maksaisi ilmaiset rokotukset juuri ihmisryhmälle, jolle rokotuksesta ei ole hyötyä. Eli ainakin korkeista asemista löytyy useita lääkäreitä, jotka ovat asiantuntijasi kanssa eri mieltä.