Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivästä: Olisitteko pahoillanne tällaisesta äitienpäivästä tai

Vierailija
11.05.2009 |

jopa pettenyt/suuttunut lapselle? Vai onko lapsellista suuttua lapselle?

Eli olen 9-vuotiaan tyttöni halusi mennä heti aamusta erääseen juttuun kaverinsa kanssa. Antoin itse koulussa tekemänsä lahjansa toki. Illalall alkoi haukkumaan minua, että "jaana" äiti on kiva, hän ostaa jaanalle leluja. Jäi jotenkin surullinen mieli äitienpäivästä...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien päivänä tunteet nousee helpommin pintaan. Ei ne lapset kuitenkaan sen ihmeeemmin käyttäydy kuin minään muunakaan päivänä. Itse olisin varmaan sun tilanteessa keskustellut lapsen kanssa asiasta ja kertonut että pahoitin mieleni, kyllä lapsi ymmärtää.

Vierailija
2/3 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti se Jaana valittaa samoin omalle äidilleen. Ainahan niistä omista vanhemmista on purnattu. Ei sen tarvitse mitään enempää pitää sisällään. Tietysti tyttäreltä oli kovin ajattelematonta haukkua sinua juuri äitienpäivänä mutta älä nyt 9-vuotiaan tasolle laskeudu ja vedä herneitä nenään. Tottakai tytölle on hyvä kertoa että pahoitit mielesi mutta OIKEASTI tuollaisesta on lapsellista loukkaantua.

Eli en jaksa uskoa että kovin raskaasti itse tilannetta ottaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisin kipeän tietoinen siitä, että se on lapsellista. Mutta ilman muuta kannattaa selittää lapselle, että tuollaisesta äiti/isä/aikuinen saattaa pahoittaa mielensä ja verrata vaikka hänen syntymäpäiväänsä. Empatia olisi kuitenkin tärkeä oppi kavereidenkin kanssa toimimista varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän