Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LAPSETTOMAN AVOPARIN ASUMISJÄRJESTELYT - kommentteja kaivataan

Vierailija
10.05.2009 |

asumme tällä hetkellä vuokralla, maksamme kaikki kulut puoliksi (vuokra, sähkö, ruoka, vakuutukset). Hlökohtaiset menot (vaatteet jne) maksetaan kumpikin itse. Tulotaso meillä ei luonnollisesti ole sama, ja vähän onkin siirrytty 60-40 jakoon.

Nyt mietimme omistusasuntoon muuttoa. Asunto tulisi miehen nimiin, sillä hänellä on asunnon hankintaan tarvittavat rahat. Minulla on aika pienet säästöt, ja tulotaso huono. En osallistuisi siis mitenkään lainan maksuun. Mies kuitenkin tahtoisi että maksan puolet yhtiövastikkeesta. En siis rahoitusvastikkeesta, vaan pelkästä hoitovastikkeesta. Ja tietenkin oman vesimaksun. Muut kulut menisivät kuten aiemmin. Mitä mieltä olette? Toiset tuntuvat ajattelevan, että koska en omistaisi mitään, ei minulle kuuluisi mikään muu maksu kuin vesi ja sähkö + ruoka. Ja nämä puoliksi tai 40-60 kuten nytkin. Ei siis hoitovastikettakaan, muuten mies hyötyisi tuon summan lainanmaksussaan, minä en kuitenaan lisäisi "omaisuuttani" (koska en mitään asunnosta omistaisikaan).

Toiset taas sitä mieltä, että minun pitäisi maksaa "vuokraa" miehelleni, saisinhan paremman asumisen tason hyvin pienellä summalla. Ja lisäksi säästäisin nyt vuokraan menevät rahat suurimmalta osalta omaan taskuuni.

Hmm. Mitäs sanoo av-raati?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei siis ole kyse. Syy tähän järjestelyyn on sellainen etten siitä halua täällä kirjoittaa. Asuisin siis halvemmalla kuin vuokralla, luonnollisesti. Kiinnostaa vaan että kuinka moni tällaiseen järjestelyyn suostuisi?

Vierailija
22/22 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että olen seurustellut vajaan vuoden ja olemme muuttamassa yhteen. Aiomme ostaa asunnon, yhdessä.

Laina kummankin nimiin ja kummaltakin takaaja. Jos mihellä olisi tarvittavat rahat asunon ostoon, varmasti lyhentäisin hänelle asuntoa näin avoliiton ajan, mutta asunto siis tulisi minunkin nimiini. Jos taas en haluaisi asuntoa nimiini niin maksaisin mielelläni puolet siitä yhtiövastikkeesta.

Mutta me suunnittelemmekin yhteistä perhettä ja hän todennäköisesti kosii minua tämän vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän