Millä tavalla riitaisa ydinperhe on lapsille parempi kuin tasapainonen lapsuus yh-perheessä?
Anoppi ja äitini toitottavat että minun ja lasteni isän kuuluisi asua yhdessä. Tiedän kuitenkin 9 vuoden kokemuksella, että lasteni isä ei osaa hoitaa raha-asioitaan ja jos muuttaisimme yhteistalouteen riitelisimme päivittäin rajusti siitä että kun ei taaskaan ole rahaa ja tilipäivään 2 viikkoa.
Mitä järkeä?
Äitini luulee että lasteni isän rahatilanne paransi, jos hänen ei tarvitsisi maksaa minulle kahdesta lapsesta minimi elatustukea 138€/lapsi. Isänkö ei tarvitse avoliitossa sitten osallistua lastensa elatukseen ollenkaan?
Kommentit (8)
Miksi teet lapsia ihmisen kanssa johon sulla on riitaisa suhde?
Me ei riidellä muusta kuin siitä että miehellä ei ole rahaa ostaa esim. ruokaa jos vietämme viikonloppuja tai iltoja viikolla yhdessä ja jos lapset ovat miehellä hoidossa, pitää minun viedä sinne ruuat jos haluan että lasten ei tarvitse olla nälässä.
Muusta emme koskaan riitele, paitsi rahasta tai oikeastaan sen puutteesta. Itse olen työttömänä ja mies tienaa 3 kertaa enemmän eikä silti muka ole rahaa ruokaan lapsille.
Itse olen lapsuuteni viettänyt seuraten vanhempieni jatkuvaa riitelyä ja voin sanoa että lapsuusmuistot on kaikkea muuta kuin ruusuisia. Onnelliset lapsuusmuistot alkoi siitä hetkestä kun vanhempani erosivat.
Ja tottakai isän kuuluu maksaa elatusmaksut.
sinun eroasi, kokevat itse ehkä syyllisyyttä siitä...
9 vuotta seurustelut kahden kodin systeemillä ja 2 yhteistä lasta
anopille ei ole aavistustakaan siitä miten holtiton ja leväperäinen rahankäyttäjä poikansa on. Luottotiedot ovat toki tallella, mutta kun lasteni isä ei käsitä että laskujen maksun jälkeenkin pitää jäädä tilille rahaa ennen seuraavaa tilipäivää