Pitävätkö 1-luokkalaiset pojat koulussa vielä talvihaalareita,
vai pitääkö olla 2-osainen?
Entä pitävätkö vielä collegehousuja ja -paitoja vai onko farkut tms?
Syksyn vaatehankintoja jo mietin, kun poika on aika ronkeli ja etsiminen pitää aloittaa ajoissa.
Kommentit (8)
Collegehousujakaan ei pitänyt. Farkut tai verkkarit ok. Nyt kolmasluokkalaisena kaikkien pitkähihaisten pitää olla huppareita ja farkut tai verkkarit käy.
Ennen sain itse ostaa vaatteet hänelle, mutta nyt alkaa jo haluumaan vaatekauppoihinkin mukaan :-)
ja nopea laittaa päälle kuulemma. Olen jo ostanut pojalle ensi talveksikin haalarin, pitää varmaan mielellään vielä ainakin kotipihalla sitä. Koulussa olisi ehkä jo 2-osaisen aika...
Kaksiosainen pukukin oli, mutta ei suostunut pitämään. Haalari kuulemma on niin lämmin ja helppo. Vanhempi lapsi piti vielä tokalla luokallakin, ja saa pitää niin kauan kuin haluaa. Itsekkin pidän haalaria talvella, paras lasten kanssa ulkoillessa.
ekaluokkalaiset ei suostu pitämään haalareita vaan vaativat 2-osaisia "siojen" vaatteita.
3-luokkaan mennessä pojat ovat luopuneet isoilustaan ja vetäneet haalarit takaisin päälleen lumileikkejä varten. Noin 5-luokalla he joutuvat sitten luopumaan niistä pakon edessä uudestaan, kun sopivia kokoja ei enää löydy. Tytöt taas eivät luovu 2-osaisista ennen kuin vaihtavat ne pelkkiin farkkuihin noin 4-5- luokilla.
colleget on ainakin meillä aika hyvässä suosiossa olleet koko ajan. Ne kun eivät kiristä tai urista mistään. etenkin perinteisillä lajeila urheilullisempi väki suosii niitä. Mutta joukossa on myös niitä muotitietoisia, jotka haluavat kulkea vain farkuissa ja skeittikengissä.
mukavuus ja helppous on meidän pojan mielestä pääasia, mutta myös monilla muilla luokan pojilla oli haalarit, vielä kakkosellakin. Colleget tai verkkarit siellä alla. Poika vasta huomautti että x juoksee niin hitaasti kun sillä on farkut jalassa! Haalareissa on se hyvä puoli, että varmasti tulee riisuttua sisällä. Toppahousut jäävät helposti jalkaan tunnillekin.
Meidän poika halusi myös välikausihaalarin, ja vielä löytyikin yksi sopiva, mutta taistelua tulee varmaan tässä kun ilmat lämpiää ja siitä pitää luopua. Mutta ehkä verkkapuku kelpaa sitten. Vain kaupungille suostuu laittamaan farkut ja kosteussuojatakin, vaikka on sen itse saanut valita.
Luulen että pitää vielä ensitalvenakin. Ja ostan haalarin niin kauan, kun poika haluaa haalarin yllensä pukea.
Meillä piti haalaria vielä ekalla jonkin verran muistelen. Ainakin kotona. Luultavasti ostan tytölle kaksiosaisen suosiosta, kun tulee siihen ikään.
Verkkarit on varsin hyvä vaihtoehto collegehousuille, mutta meillä meni niitä vielä ekalla muistelen.