Onko kotona "Käytöksen kultainen kirja"? Mulla liian vanha nykymenoon. Perin sen.
Sen ohjeiden mukaan ei enää voi käyttäytyä. Joutaisi museoon.
Googletin "buffet" ja "seisova pöytä", mutta en oppinut miten sitä syödään nykyään. Se on vain kattaus, josta haetaan itselle mieleiset ruoat sanoi Wikipedia. Ja Viking Line buffesta sanottiin, että voit täyttää lautasen niin monta kertaa kun haluat...
Ei mitään siitä, koska otetaan puhdas lautanen, että eri lautasille kylmät kalat ja lihat jne
Kommentit (2)
tietoja buffet-käyttäytymisestä?
Mä olen kotoani saanut opastusta seisovaan pöytään (lähinnä kai nyt laivojen ja ravintoloiden..). eli ensin otat puhtaan lautasen ja aterimet, ensimmäisellä kierroksella otat kylmät kalaruuat + keitetyn perunan (+kasviksia) jos haluat. Syötyäsi nämä, jätät lautasen ja aterimet pöytään, josta tarjoilija ne kerää pois. Lähdet uudelle kierrokselle, otat puhtaan lautasen + aterimet, keräät kylmät liharuuat (+kasviksia). Syötyäsi jälleen jätä lautanen pöytään, josta se kerätään pois. Kolmas kierros voi halutessasi olla sekalainen, eli jos löysit herkkuja, voi niitä ottaa vielä lihaa ja kalaa samalle lautaselle. Jätä lautanen syötyäsi pöytään. Lämpimälle ruualle jälleen puhdas lautanen + aterimet. Lämpimiä ruokia voi olla kalaa ja lihaa samalla lautasella, koska niitä harvemmin enää santsataan.
Suunnilleen sama sisältö oli myöhemmin opiskellessani jotain Liike-elämä ja tapakulttuuri-opintojaksoa. Noin toimien ei ainakaan mokaa. Suurin moka buffassa on mielestäni se, että lautanen tosiaan tungetaan täyteen kaikkea, ääriään myöten.
Ullakolla taitaa olla? Oon saanut sen mun kummitädiltä 16-vuotiaana, nyt olen 36-vuotias.
On siiinä kirjassa varmaan joitain oppeja mitkä pätee vielä ja sitten paljon vanhaa tietoa.