Jos olet kummi toiselle kaksosista, miten hoidat synttäri- yms. lahjat
Ostatko molemmille samanlaiset lahjat vai kummilapsellesi arvokkaamman/enemmän?
Kommentit (12)
meillä kummit muistaa kummilastaan lahjoilla ja hänen siskoaan joskus jollain pienellä-ihan ok mielestäni!
Ostan aina kummallekin samantyyppisen lahjan. Minusta se on hyvä tapa. Tai ainakin tekisin niin, että ostaisin toisellekin jotakin pientä.
Oma kummini ei ole koskaan minua muistanut, toisen puoliskoni kummi on lahjonut minutkin. Lapsena olisi tullut paha mieli, jos en olisi saanut mitään...
Nimipäivälahjan veisin tietenkin vain päivänsankarille, toiselle ehkä pienen tuliaisen tyyliin karkkipussi.
Mutta mää hankkisin yhteisen lahjan. Tai molemmille samaa.
Mun tapa ei ole nostaa ketään toisen yläpuolelle.
Puhutaan kuitenkin kahdesta lapsesta..
Olen kyllä sitä mieltä, että vaikka lapsia on kaksi, niin molemmat ovat omia yksilöitään eikä lapsia pidä "niputtaa" ostamalla yhteistä lahjaa tai molemmille samaa. Me ollaan sanottu kummeille, että muistavat vain omaa kummilastaan, molempia ei tarvitse muistaa. Lapsetkin siinä oppivat, että elämässä ei kaikki mene aina tasan. Ovat tykänneet, kun ovat saaneet erilaisia lahjoja.
enkä heille koskaan mitään lahjoja osta. Eli en ostaisi tälle kaksosellekaan.
just sen yksilöllisyyden takia. Synttärinäkin kyllä muistan jollain pienellä ja molempia kaksoslapsia. Myös molempia lapsia muistan nimppareina (suunnilleen saman arvoisesti) koska ovat sisareni lapsia ja molemmat minulle yhtä tärkeitä. Kummius korostuu sitten siinä, että puhuttelee tätä lasta rakkaaksi kummilapseksi ja muistuttaa esim nukuttaessa, että on hänen kumminsa ja että on ihanaa saada olla kummi hälle jne.
Minä taas ostan lahjan kummilapseni sisaruksillekin, vaikka he eivät ole kaksosia..
Eli kummit eivät osta, kuin omalle kummilapselleen lahjan. Tuovat kyllä jotain pientä muillekkin lapsille mutta pääsääntöisesti kummit muistavat omaa kummilastaan. Meillä kaksosilla on molemmilla kolme kummia, ja mielestäni näin toimii hyvin.
Joku kummi ostaa molemmille lahjat, toinen kummi ostaa vaan toiselle. Mielestäni paras olisi, jos kummilapselle ostettaisiin isompi lahja ja toiselle joku pieni (karkkipussi, tarroja tms.), koska onhan hänelläkin silloin synttärit. Kuinka moni menee muutenkaan synttäreille ilman minkäänlaista lahjaa?
Ja synttäri- ja muut lahjat ostamme toki molemmille.
Lahjat ovat samanarvoisia ja samantapaisia. (Esim.
toiselle kuorma-auto ja toiselle saman sarjan traktori.)
lainkaan! Sama tilanne on silloin, jos lapset ovat syntyneet samoihin
aikoihin samassa kuussa, mutta eri vuosina. Silloin synttärilahja viedään
toki molemmille synttärisankareille, kun mennään synttäreille.
Kuinka moni menee muutenkaan synttäreille ilman minkäänlaista lahjaa?
Mutta mää hankkisin yhteisen lahjan. Tai molemmille samaa.
Mun tapa ei ole nostaa ketään toisen yläpuolelle.
Puhutaan kuitenkin kahdesta lapsesta..