Mukaan tärkeään saunailtaan miesten joukkoon?
Töissä järjestetään saunailta, johon tulee myös minun töideni kannalta tärkeitä ihmisiä. Olisi todella hyödyllistä ja tärkeää päästä mukaan ja tutustua paremmin näihin ihmisiin. Moniakaan heitä ei usein tapaa livenä, koska istuvat eri paikkakunnalla. Yleensä yhteydenpito siis sähköpostitse tai puhelimella. Ongelma tässä on se, että kaikki muut ovat miehiä ja minä olisin ainoa nainen.
Vai onko tämä ongelma? Onko yhteissaunominen uikkarit päällä ihan normaalia? Vai vaikutanko jotenkin tyhmältä jos "tungen" mukaan? Kokevatko miehet tällaisissa tilanteissa naisen häiriöksi vai voiko tilanne olla luonnollinen ja mukava?
Auttakaa äkkiä!!! Saunailta olisi jo nyt perjantaina.
Kommentit (19)
Saunailtaan voi osallistua muutenkin. Kai siellä saunatilassa on jonkinlainen oleskelu tila tms.
itse en ikinä mene saunailloissa saunaan
tuskin ne kaikki miehetkään sinne menee
Mieti myös sitä, onko tämä nimenomainen saunailta järjestetty sitä varten, kun tuossa kuvaat? Siis sillä tarkoituksella, että sinne tulisi sekä naisia että miehiä, jotka tekevät töitä yhdessä? Helpommin ajattelisi tuollaisesta, että se on joko miehille tai naisille, ei molemmille ja tarkoitus on hieman eri.
Patisi että tämä on varmaan provo.
Meidän firmassa asia on ratkaistu siten, että minä ainoana naisena saunon ensin. Tämän jälkeen saunovat miehet. Kaikki miehet kun eivät saunassa yhtä kauaa viihdy, niin kovin pitkään en ole joutunut yksikseni olemaan. Käyttämissämme saunatiloissa on ollut aina myös oleskeluhuone, jonne on voinut myös poiketa kesken saunomisen. Joten olen päässyt aina mukavasti juttuihin mukaan, vaikken saunassa miesten kanssa ole yhtä aikaa ollutkaan.
Ihan oikea ongelma on kyseessä... Ei kaikki aina oo provoja!
Tuo oli hyvä ajatus, että otan saunakamppeet mukaan ja katson paikan päällä menenkö saunaan vai en. Mutta jos kaikki muut menee, ei juttuihin pääse mukaan odottamalla yksin pukuhuoneessa tms.
-ap
kun eipä vaan nappais yhtään. En ymmärrä näitä sekasaunojia, yäk mä en haluais nähdä miespuolisia kollegoitani ym saunassa alasti. Eli saunoisin itsekseni joko etukäteen tai jälkikäteen
Enkä haluaisi muitakaan nähdä alasti.
Saunominen sinänsä on ihan kivaa porukalla.
Ehkä teen tästä nyt väkisin suuremman ongelman mitä se oikeasti on?
Taidan kysäistä saunaillan järjestäjältä miten hän on asian ajatellut ja toimin sitten sen mukaan...
-ap
jos siis kyseessä on asiakastilaisuus. Jos taas ovat läheisiä kollegoja eri paikkakunnilta, niin voisin harkita, siis uikkareissa.
Jos vieraat on kutsuttu saunailtaan, niin tuskin kukaan on ottanut uikkareita mukaan, eli ei auta että sinä otat uikkarit. Etkä myöskään mene pukuhuoneeseen katselemaan niitä alastomia miehiä. Istut siellä oleskelutilassa, jonne miehet voivat tulla saunasta pyyhkeet päällä jäähylle.
Mutta ehdottomasti menet tilaisuuteen. Jos välttämättä haluat saunoa, menet ennen tai jälkeen.
Tätä vitun jätkäkulttuuria riittää tällä "tasa-arvon" vuosituhannella vielä aivan valtavia määriä. Typeriä ne miehet, jotka ahdistuisivat siitä, että mukana on nainen. Jos saunailta järjestetään työpaikan ihmisille, niin silloin sinne kuuluu kaikkien päästä aivan samanarvoisesti. Pakkokos niitä saunailtoja on edes järjestää, voi sitä muutenkin tavata ihmisiä? Jos minä olisin sinä, niin keskustelisin tulevien aunailtojen tarpeellisuudesta.
Mene sinne ikään kuin asia olisi 100% itsestään selvä (mitä se onkin). Älä pyytele paikalle tuloasi keneltäkään anteeksi äläkä enää yhtään mieti, kuuluisiko sinun olla paikalla.
P.S tässäkin ketjussa taas näkyi, miten kaukana tasa-arvo oikeasti vielä on. Valitettavasti.
itse en ainakaan tykkäisi jos työpaikkani miehet änkisivät samaan aikaan saunaan. Eihän siinä voi edes pestä kunnolla jos on uikkarit päällä. Jos olisi ihan täysin tuttu porukka niin sitten asia voisi olla eri, mutta antaa hieman kyseenalaisen kuvan jos ainoana naisena sinne saunaan miesten kanssa änkeät. Olkoot tasa-arvoa tai ei, mutta itse jäisin siihen oleskelutilaan. Ota myös huomioon, että voit saada hyvin kyseenalaisen maineen näiden miesten vaimojen keskuudessa ja puolisoilla on aikamoinen valta myös työpaikan ihmissuhteisiin. Eräs ystäväni joutui erään työpaikan miehen vaimon hampaisiin osin ihan syystä, mutta kävi työnteko hieman tukalaksi ystävälleni.
Tasa-arvolla ei ole kovin paljon tekemistä sen kanssa että mennäänkö saunaan yhtä aikaa vai ei. Eikä siitä välttämättä kaikki miehetkään tykkäisi, jos joukkoon tulisi yksi nainen. Asiasta kannattaa ainakin kysellä ja sopia etukäteen.
Mä sanoisin ainakin vaimolle että siitä vaan rohkeesti mukaan. Siis eihän sinne löylyyn tartte mennä jos nolottaa tai ahdistaa, mutta ensinnäkin sauna-illoissa tehdään kaikki olennaiset diilit ja päätökset sekä tunnelma on välitön. Eihän ketään voi pakottaa siihen, mutta itse rohkaisisin.
Sekasaunajuttu onkin jo erikseen. Se vaatii jo tosi avointa mieltä. Ei ois mulle mikään kynnyskysymys. Mukaan vaan.
Masentaa kyllä jos enemmistö pitää sitä jotenkin sopimattomana. Eihän siinä pitäs olla mitään kummallista.
ainoana naisena äijäporukassa niin voi morjens...Mä olen intin käynyt nainen ja enpä kyllä yhtään välittäisi miesporukan kanssa saunomaan lähteä, vaikka muuten tasa-arvon kannalla olenkin. Tokihan mä paikanpäälle menisin, mutta en tunkisi yhtä aikaa saunaan.
Jos menet saunaan, voi olla että myös menetät jotain. Niin kauan kuin sulla on siveellisesti vaatteet päällä olet "yksi jätkistä" ja ns. kuulut joukkoon. Mutta kun menet saunaan uikkarisillaan niin miehet huomaa että ai niin sinähän olitkin nainen ja alkavat suhtautua sinuun naisena, eivät yhtenä heistä. Tasa-arvo häviää sen siliän tien kun miehellä alkaa jöpöttämään. Ymmärrätkö mitä yritän sanoa?? Kun saunailloissa vieläpä tuppaa olemaan ilmainen oluttarjoilu eikä juuri muuta ohjelmaa kuin sen oluen kittaaminen niin tilanne on aika tulenarka, eikö totta?
t: Miesvaltaisella alalla töissä oleva nainen joka erehtyi kylpylään ainoana naisena mukaan uimaosastolle...
Ja toisen kerran ainoana naisena saunaillassa, jolloin en käynyt saunassa vaan olin vain yleistilassa. Kaksi miestä jäivät myös pois itse saunasta, joten seuraa oli koko ajan. Suurin osa ajasta kului kuitenkin siinä yleistilassa, jossa syötiin, palaveerattiin ym.
ei se tasa-arvo synny jos et sitä ota. itsestään selvä asia.
Sinne vaan mukaan ja nauti illasta ja saunasta jne.
T: mies
MUTTA EN TODELLAKAAN Missään uikkareissa, ällöttävä ajatuksin..hyi
Tuo vähän vaihtelee, joskus meillä on varattu 1 sauna, joskus 2. Joskus muitakin naisia saattaa olla paikalla, joskus ei.
Kyllä mä oon ollut ainoana mukana uikkarit päällä miesten kanssa, tylsäähän se oisi ollut yksin istuskella ja odotella. Tosin ei kaikki miehetkään aina saunontaan osallistu, joten aika on kulunut mukavasti myös muiden saunomattomien kanssa jutellessa.
Sinuna varaisin saunavehkeet mukaan ja katsoisin paikan päällä tilanteen ja tilojen mukaan mitä teen.